Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-03@06:11:38 GMT

حساب‌های جی‌میل دولت افغانستان قفل شد

تاریخ انتشار: ۱۳ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۰۶۶۶۰

حساب‌های جی‌میل دولت افغانستان قفل شد

گوگل حساب‌های ایمیل متعلق به دولت افغانستان را در پی افتادن کنترل این کشور به دست طالبان، قفل کرد.

به گزارش ایسنا، این خبر همزمان با افزایش نگرانیها نسبت به برخورد طالبان با افرادی که با دولت آمریکا همکاری کرده اند، منتشر شده است. این گروه قول داده است همه را عفو کند اما گزارشها از افغانستان این وعده ها را مورد تردید قرار می دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گوگل در بیانیه ای به رویترز به شکل روشن قفل شدن بعضی از حساب‌های متعلق به دولت افغانستان را تایید نکرد اما اعلام کرد همزمان با رصد اوضاع افغانستان، اقدامات موقتی بکار بسته تا امنیت حساب‌های مربوط را تضمین کند.

منبع آگاهی که به رویترز درباره قفل شدن حساب‌های دولت افغانستان خبر داده بود یک کارمند دولت سابق بود. وی گفت: طالبان ماه گذشته از وی خواست اطلاعات موجود در سرورهای سازمانش را ذخیره کند.

این کارمند سابق که اکنون مخفی شده است، گفت: اگر آنچه آنها می خواستند انجام می دادم در این صورت آنها به اطلاعات و ارتباطات رسمی مدیریت قبلی وزارتخانه دسترسی پیدا می کردند.

وب سایت اینترسپت ماه گذشته گزارش کرد دستگاههای بیومتریک متعلق به ارتش آمریکا به دست طالبان افتاده است که می تواند از آنها برای شناسایی افغانهایی که با آمریکا همکاری کرده بودند استفاده کند.

مقامات به نیویورک تایمز گفته اند در زمان تصرف افغانستان، هزاران فایل محرمانه و فهرست حقوق بگیران دولت افغانستان به دست طالبان افتاده که وضعیت شهروندانی که برای مقابله با طالبان فعالیت کرده بودند را پیچیده می کند. با وجود وعده های طالبان، منابع آگاه به تایمز گفتند گزارشهایی از بازداشت، مفقودی و همچنین اعدام وجود داشته است. یک مقام سابق افغان به این نشریه گفت: از وقتی که طالبان نیمه شب به در خانه وی آمده اند، پنهان شده است.

بر اساس گزارش بیزنس اینسایدر، گزارشهای دیگر حاکی از آن است که طالبان با مراجعه خانه به خانه، به دنبال کسانی می گردد که با غرب همکاری کرده اند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: جی میل گوگل طالبان دولت افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۰۶۶۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر صنعت و تجارت طالبان به ایران سفر کرد

وزیر صنعت و تجارت حکومت طالبان در رأس هیئتی با هدف تسهیل تجارت و ترانزیت وارد سیستان و بلوچستان شد. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «نورالدین عزیزی» وزیر صنعت و تجارت حکومت طالبان، امروز (چهارشنبه 12 اردیبهشت) در رأس یک هیئت بزرگ اقتصادی و تجاری وارد استان سیستان و بلوچستان شد.

شرکت در نشست «امکان‌سنجی و تسهیل روند همکاری‌های اقتصادی میان دو کشور» و رایزنی درباره توسعه روابط تجاری و ترانزیتی بین ایران و افغانستان با محوریت سیستان از اهداف این سفر است.

عزیزی پیش از این نیز در دیدار با مقامات ایران گفته بود پس از حکومت جدید در افغانستان زمینه افزایش دادوستد مساعد شده است و با ظرفیتی که افغانستان و ایران در بخش‌های مختلف دارند، می‌توان میزان تجارت را افزایش داد.

وی همچنین اعلام کرده بود: در شرایط کنونی روند طی مراحل اسناد و صدور مجوز نسبت به گذشته سهل‌تر شده است و سرمایه‌گذاران ایرانی نیز می‌توانند مانند یک افغان در افغانستان سرمایه‌گذاری کنند.

امضای تفاهم‌نامه 55ماده‌ای ایران و افغانستان برای همکاری در حوزه کشاورزیسند همکاری‌ حمل‌ونقل جاده‌ای ایران و افغانستان امضا شدبرگزاری نشست مشترک فنی حمل‌ونقل جاده‌ای ایران و افغانستان در کابل

انتهای پیام/.+

دیگر خبرها

  • گزینه‌های مقابل بایدن در چگونگی مواجهه با توافقنامه دوحه
  • بیش از ۳۵ کشته در حملات داعش در افغانستان
  • مسدود شدن گذرگاه اسپین بولدک
  • وزیر صنعت و تجارت طالبان وارد ایران شد
  • وزیر صنعت و تجارت طالبان به ایران سفر کرد
  • امضای قرارداد صادراتی ازبکستان با تجار افغانستانی
  • تغییرات اقلیمی افغانستان را تهدید می کند
  • طالبان افغانستان برای جذب توریست خارجی دست به کار شده‌اند
  • طالبان افغانستان برای جذب توریست خارجی دست به کار شده اند
  • سد طالبان بر مسیر «دوستی»