Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی گفت: حدود ۴۰ درصد تعاونی‌های این استان در بخش تولیدی است که این رقم قابل توجه است و در سایه حمایت اصولی می‌تواند اشتغال‌زایی و تولید ثروت بالایی ایجاد کند.

به گزارش برنا از اراک ،  بهزاد سام‌دلیری به مناسبت آغاز هفته تعاون، در جمع خبرنگاران در اراک افزود: حدود پنج هزار و ۵۰۰ تعاونی در استان مرکزی به ثبت رسیده که ۲ هزار و ۲۷۷ تعاونی آن فعال است و ۲۲ هزار فرصت شغلی مستقیم توسط آن‌ها ایجاد شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد:تعاونی‌های استان مرکزی  ۹۹۸ هزار و ۲۵۳ نفر عضو دارد که ۷۲۲ هزار و ۴۸۷ نفر آنان مرد  و ۲۷۵ هزار و ۴۶۶ نفر زن هستند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی ادامه داد: سایر تعاونی‌های ثبت شده استان مرکزی نیز راکد و غیرفعال است که فعالیت مجدد آن‌ها با حمایت‌های ویژه در دستور کار است.

سام‌دلیری عنوان کرد: ۲۰۰ هزار تعاونی در کشور به ثبت رسیده که تنها ۵۰ درصد آن‌ها فعال هستند و در چرخه اقتصادی نقش دارند.

وی گفت: اجرای سند توسعه بخش تعاون در فعالیت مجدد تعاونی‌های غیرفعال و افزایش چند برابری این بخش در اقتصاد دارد و این مهم در اولویت برنامه‌های وزارتخانه است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی افزود: افزایش آگاهی جایگاه تعاون، آموزش در بخش‌های مختلف و اعطای تسهیلات حمایتی با توجه به طرح‌های توجیهی، از دیگر مواردی است که برای احیای تعاونی‌های غیرفعال دنبال می‌شود.

سام‌دلیری عنوان کرد: ظرفیت‌های تعاونی این استان بالا است و باید از این پتانسیل به خوبی بهره‌گیری کرد.

وی اظهار داشت: تعاون الگوی اقتصادی پیشرو در راستای جهش اقتصادی در شرایط فعلی کشور است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: اگر به بخش تعاون به‌صورت ویژه توجه شود اقتصاد کشور به شکل موثری بهبود پیدا می‌کند.

سام‌دلیری تصریح کرد: تعاون در سرمایه‌گذاری‌های مولد اقتصادی، ترویج و توسعه کارآفرینی، ایجاد اشتغال مولد و پایدار، اصلاح نظام توزیع و بهبود معیشت جامعه، کاهش فاصله اجتماعی، ایجاد عدالت اجتماعی، رفاه اجتماعی و اقتصادی نقش موثری دارد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: استان مرکزی مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی هفته تعاون سام دلیری کار و رفاه اجتماعی مدیرکل تعاون استان مرکزی سام دلیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۰۶۷۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شبکه‌ای واحد برای کمک‌های خیرین ایجاد شود

محمدهادی ایمانیه در آیین نکوداشت و تجلیل از مؤسسات خیریه، گروه‌های جهادی و مراکز نیکوکاری استان فارس با بیان اینکه استان فارس همواره در بسیاری از مجامع خیرین پیشتاز و شروع کننده بوده و به‌عنوان الگو مطرح شده است، خواستار تسهیل در فرآیند‌های اداری و قانونی شد و گفت: خیرین در راستای کار خیر، هرگاه با مانعی مواجه شدند حتما ما را در جریان بگذارند تا شخصا در کمتر از ۲۴ ساعت جهت رفع مانع اقدامات لازم را انجام دهم.

استاندار فارس، جلوگیری از موازی کاری را یکی دیگر از مسائلی عنوان کرد و خواستار ایجاد شبکه‌ای واحد برای هدفمندتر کردن کمک‌های خیرین شد.

وی همچنین پیشنهاد ایجاد تعاونی خیرین را مطرح کرد و گفت: این تعاونی با همکاری اداره تعاون و خیرین، می‌‍تواند شبکه‌‍‌ای را در زمینه توسعه اشتغال و تولید ایجاد کند که در راستای شعار سال گام بردارد.

ایمانیه در پایان صحبت‌های خود خواستار اطلاع رسانی گسترده برای ساماندهی کودکان کار، متکدی و بازمانده از تحصیل شد.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • نقش مهم تعاونی ها در جهش تولید
  • شبکه‌ای واحد برای کمک‌های خیرین ایجاد شود
  • معرفی توانمندیهای نظام بانکی ایران در نشست با مدیران بانک مرکزی پاکستان.
  • افزایش ۴۹ درصد صادرات تعاونی های خراسان جنوبی
  • ۲۸۰ برنامه ویژه کارگران در همدان برگزار می‌شود
  • «کاوشی در اقتصاد تعاون» منتشر شد
  • رتبه اول و دوم استان مرکزی در جذب تسهیلات و اشتغال‌زایی
  • اجرای ۴۰۰ ویژه برنامه در هفته کار و کارگر استان مرکزی
  • بیش از ۱۹ هزار شغل جدید در استان مرکزی ایجاد شد
  • صادرات تعاونی های خراسان جنوبی ۴۹ درصد افزایش یافت