Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@14:15:48 GMT

جزییات تعطیلی‌های ورزش ایران تا ۱۹ شهریور ۱۴۰۰

تاریخ انتشار: ۱۳ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۰۶۷۲۸

جزییات تعطیلی‌های ورزش ایران تا ۱۹ شهریور ۱۴۰۰

بر اساس آخرین اعلام رنگ‌بندی شهرهای کشور از نظر شیوع ویروس کرونا، وضعیت فعالیت رشته‌های ورزشی در سراسر کشور تا پایان ۱۹ شهریورماه سال جاری به گونه‌ای است که شدیدترین محدودیت‌ها در ۲۴۶ شهرستان با وضعیت قرمز، اعمال می‌شود.

به گزارش ایسنا، بر اساس آخرین اصلاحیه طرح مدیریت هوشمند محدودیت‌های متناسب با وضعیت و روند بیماری کووید-۱۹ در شهرهای کشور، مصوبه پنجاه و دومین جلسه ستاد ملی مبارزه با کرونا، مشاغل گروه یک (مجاز به فعالیت در تمام شهرستان‌ها حتی در شرایط قرمز)، مشاغل گروه دو (مجاز به فعالیت در شهرهای نارنجی)، مشاغل گروه سه (مجاز به فعالیت در شهرهای زرد) و مشاغل گروه چهار (مجاز به فعالیت تنها در شهرهای آبی) هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، جدیدترین آمار رنگ‌بندی شهرستان‌ها تا پایان ۱۹ شهریورماه سال جاری این گونه است که ۲۴۶ شهرستان در وضعیت قرمز، ۱۴۴ شهرستان در وضعیت نارنجی و ۵۸ شهرستان در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.

گروه‌بندی جدید مشاغل ورزشی

طبق بازنگری و ویرایش طرح جامع هوشمند محدودیت، فهرست تغییرات ایجاد شده در گروه‌بندی مشاغل مرتبط با فعالیت باشگاه‌های ورزشی گروه اول شامل استخر روباز، تیراندازی (اهداف پروازی، فضای باز)، تیروکمان، چوگان، دوومیدانی، سوارکاری، قایقرانی (به‌جز دراگون بوت)، کوهنوردی، موتورسواری و اتومبیل‌رانی، دوچرخه‌سواری است.

گروه دوم را بدنسازی و پرورش اندام، اسکی، بولینگ و بیلیارد، تنیس روی میز (داخل سالن)، شمشیربازی (سالنی)، ورزش‌های سه گانه، تیراندازی سالنی، بدمینتون، فوتبال سالنی، ورزش‌های روستایی (سالنی)، والیبال (سالنی) قایقرانی دراگون بوت تشکیل می‌دهد و گروه سوم شامل انجمن ورزش‌های رزمی، بوکس (سالنی) شنا (استخرهای سرپوشیده و پارک‌های آبی) تکواندو (سالنی) جانبازان و معلولین، ژیمناستیک (سالنی) هاکی(سالنی) کاراته (سالنی) کبدی (سالنی) کشتی (سالنی) کونگ فو و هنرهای رزمی (سالنی) نابینایان، ناشنوایان، نجات غریق (سالنی) ورزش‌های رزمی، ووشو (سالنی) و ورزش‌های زور خانه‌ای (سالنی) تشکیل می‌دهند.

ورزش‌های آزاد در مناطق زرد، نارنجی و قرمز

با اعلام رنگ‌بندی جدید شهرها به تبعیت از وضعیت کرونا، فعالیت در بخش استخر روباز، تیراندازی (اهداف پروازی، فضای باز)، تیروکمان، چوگان، دوومیدانی، سوارکاری، قایقرانی (به‌جز دراگون بوت)، کوهنوردی، موتورسواری و اتومبیل‌رانی و دوچرخه سواری در تمامی شهرهای کشور حتی شهرهای با وضعیت قرمز کرونا منعی ندارد.

ورزش‌های آزاد در مناطق نارنجی و زرد

بر اساس تغییرات جدید صورت گرفته، فعالیت در حوزه مشاغل بدنسازی و پرورش اندام، اسکی، بولینگ و بیلیارد، تنیس روی میز (داخل سالن)، شمشیربازی (سالنی)، ورزش‌های سه گانه، تیراندازی سالنی، بدمینتون، فوتبال سالنی، ورزش‌های روستایی (سالنی)، والیبال (سالنی) و قایقرانی دراگون بوت در شهرهای با رنگ نارنجی از نظر شیوع ویروس کرونا آزاد است و این رشته ها صرفا مجوز فعالیت در شهرهای قرمز  را نخواهند داشت.

ورزش‌های آزاد در مناطق زرد

هم‌چنین طبق فهرست جدید تغییرات ایجاد شده در گروه‌بندی مشاغل مرتبط با فعالیت باشگاه‌های ورزشی، رشته‌های مربوط به انجمن ورزش‌های رزمی، بوکس (سالنی) شنا (استخرهای سرپوشیده و پارک‌های آبی) تکواندو (سالنی) جانبازان و معلولین، ژیمناستیک (سالنی) هاکی (سالنی) کاراته (سالنی) کبدی (سالنی) کشتی (سالنی) کونگ فو و هنرهای رزمی (سالنی) نابینایان، ناشنوایان، نجات غریق (سالنی) ورزش‌های رزمی، ووشو (سالنی) و ورزش‌های زور خانه‌ای (سالنی) صرفا در شهرهای با رنگ زرد از نظر شیوع ویروس کرونا امکان بازگشایی دارند و فعالیت آن‌ها در شهرهای با رنگ نارنجی و قرمز ممنوع است.

تیم‌های ملی و لیگ‌ها

باید خاطرنشان کرد بر اساس اعلام ستاد مقابله با کرونا در ورزش به ایسنا، مصوبه مربوط به مجاز بودن فعالیت تیم‌های ملی و لیگ‌ها در سطح لیگ‌برتر در رشته‌های مختلف در تمامی شهرستان‌های کشور، کماکان به قوت خود باقی است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: تعطیلی و محدودیت ورزشی مجاز به فعالیت ورزش های رزمی مشاغل گروه دراگون بوت بر اساس رشته ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۰۶۷۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اردبیل و اهواز ابتدا و انتهای مدار کیفیت هوای کشور

آلودگی هوا زمستان و تابستان نمی‌شناسد و در تمام سال چهره آسمان را کدر می‌کند، بنابراین آمار و میزان آلایندگی‌ها برای شهروندان مهم است تا بدانند هر روز شاخص کیفی شهرها در چه سطحی قرار دارد، لازم است بدانیم امروز هوای شهر اهواز در وضعیت بسیار خطرناک و تعداد ۲۱ شهر سالم و پاک است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، اگر نگاهی به روز گذشته و امروز _دوشنبه دهم اردیبهشت_ بیندازیم، می‌توانیم میزان و شدت آلودگی هوا که بر آسمان شهرهای مختلف گسترده شده است را به‌خوبی حس کنیم، از این‌رو خبرگزاری ایمنا به مقایسه شاخص کیفی هوا در شهرهای مختلف پرداخته است، بنابراین بر اساس سامانه برخط کنترل کیفیت هوای سازمان حفاظت محیط زیست، امروز شاخص کیفی هوای هیچ‌کدام از شهرها در وضعیت بسیار ناسالم (بنفش) و ناسالم (قرمز) قرار ندارد.

بر این اساس، دستگاه سنجش کیفیت هوا امروز در کلانشهر اهواز با شاخص ۵۰۰ در وضعیت هوای بسیار خطرناک (قهوه‌ای) قرار دارد، در حالی که روز گذشته هیچیک از شهرها در چنین شرایطی ثبت نشدند.

در همین راستا، سنجش کیفیت هوا امروز در شهر زنجان با شاخص ۱۳۶، در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس (نارنجی) قرار دارد، به طوری که روز گذشته هیچکدام از شهرها در موقعیت ناسالم (نارنجی) نبودند.

قابل توجه است که شرایط کیفی هوا امروز در ایستگاه کلانشهرهای اصفهان با شاخص ۷۱، کرج با شاخص ۸۳، بوشهر با شاخص ۶۵، تهران با شاخص ۶۴، شهرکرد با شاخص ۱۰۰، بیرجند با شاخص ۴۹، مشهد با شاخص ۶۳، بجنورد با شاخص ۶۴، سمنان با شاخص ۵۲، زاهدان با شاخص ۹۴، قزوین با شاخص ۵۶، قم با شاخص ۵۹، سنندج با شاخص ۷۰، یاسوج با شاخص ۸۱ و اراک با شاخص ۸۵، وضعیت هوای سالم (زرد) قرار دارد.

لازم به یادآوری است که روز گذشته نهم اردیبهشت، شهرهای کرج، بوشهر، تهران، شهرکرد، بجنورد، زنجان، سمنان، زاهدان، قزوین، قم، سنندج، کرمانشاه، یاسوج، اراک و همدان، وضعیت هوای سالم (زرد) بودند.

بر این اساس، شاخص کیفیت هوا امروز در کلان‌شهرهای تبریز با شاخص ۴۰، ارومیه با شاخص ۴۷، اردبیل با شاخص ۳۳، کرمان با شاخص ۳۸، کرمانشاه با شاخص ۴۸ و همدان با شاخص ۴۹، در وضعیت پاک (سبز) قرار دارد، اما روز گذشته شهرهای اردبیل، بیرجند، مشهد و کرمان، در وضعیت پاک (سبز) ثبت شدند.

به این ترتیب امروز شرایط کیفی هوای کلان‌شهرهای ایلام، شیراز، گرگان، رشت، خرم‌آباد، ساری، بندرعباس و یزد ثبت نشده است، در حالی که روز گذشته شهرهای ایلام، شیراز، گرگان، رشت، خرم‌آباد، ساری، بندرعباس و یزد بدون داده ثبت شد.

در نهایت بر اساس داده‌های موجود سامانه برخط کنترل کیفیت هوای سازمان حفاظت محیط زیست و مقایسه شاخص کیفی هوا، امروز هیچ‌کدام از شهرها در وضعیت بسیار ناسالم (بنفش) و ناسالم (قرمز) ثبت نشدند، اما یک شهر بسیار خطرناک (قهوه‌ای)، تعداد ۱۵ شهر سالم (زرد)، شش شهر پاک (سبز) و هشت شهر بدون داده ثبت شده‌اند، در حالی که روز گذشته تعداد ۱۵ شهر سالم (زرد)، چهار شهر پاک (سبز) و هشت شهر بدون داده درج شدند.

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک (سبز)، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم (زرد)، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس (نارنجی)، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم (قرمز)، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم (بنفش) و ۳۰۱ تا ۵۰۰ بسیار خطرناک (قهوه‌ای) است.

کد خبر 749087

دیگر خبرها

  • توزیع روزانه ۴ تن گوشت قرمز در بازار روزهای کرج
  • یزد میزبان والیبال جام باشگاه‌های آسیا شد
  • ساماندهی خودرو‌های عرضه غذا در تهران
  • یک مربی زن، رییس یک رشته پر مدال المپیکی شد!
  • جزئیات آلودگی هوا در استان خوزستان
  • توزیع گوشت قرمز در بازارهای روز کرج + قیمت
  • پرداخت ۱۲۰ درصدی تسهیلات مشاغل خانگی شهر همدان
  • اردبیل و اهواز ابتدا و انتهای مدار کیفیت هوای کشور
  • جزییات تعطیلی کلاس‌ های دانشجویان امروز یکشنبه ساعت ۱۲ تا ۱۴
  • این صدا برای بچه‌های ایران است/ جزییات یک کنسرت باتربیت!