Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-27@21:09:18 GMT

خبری از بهبود شرایط کرونایی در استان اصفهان نیست

تاریخ انتشار: ۱۳ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۰۶۷۴۳

خبری از بهبود شرایط کرونایی در استان اصفهان نیست

گروه استان‌ها- وضعیت کرونایی در استان همچنان قرمز است و آمار فوتی‌های روزانه حدود ۶۰ نفر و بیمارستان‌ها زیر فشار سنگین هستند. در روزهایی که بیماری جولان می‌دهد و قربانی می‌گیرد آمارها نشان می‌دهد کرونا قصد آرام شدن ندارد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، وضعیت کرونایی در استان همچنان قرمز است و آمار فوتی‌های روزانه حدود 60 نفر و بیمارستان‌ها زیر فشار سنگین هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در روزهایی که بیماری جولان می‌دهد و قربانی می‌گیرد آمارها نشان می‌دهد کرونا قصد آرام شدن ندارد.

این روزها حال و هوای کرونایی شهرستان‌های اصفهان حال و هوای خوبی ندارد و همچنان شاهد روزهای تلخ کرونایی هستیم بنابراین اگر خواهان کاهش آمار و رفع دغدغه‌های مشکلات کرونا هستیم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، حفظ فاصله اجتماعی و زدن ماسک، توصیه اول است.

متاسفانه مشاهدات میدانی حکایت از این دارد که بیشتر مردم در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به مرحله عادی انگاری رسیدند و دیگر باکی از کرونا ندارند.

همچنان در قله پیک پنجم کرونا قرار داریم

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اصفهان با اشاره وضعیت کرونا در استان، اظهار داشت: طی هفته‌های گذشته شاهد روند افزایشی کرونا در موارد ابتلا، بستری و فوتی بودیم اما از اواسط هفته جاری تعداد بستری‌ها و ترخیصی‌ها تقریبا یکسان شد.

آرش نجیمی افزود: مجموع بستری‌ها تقریبا روی 3 هزار و 600 بیمار بستری ثابت مانده و می‌توانیم بگوییم در قله موج پنجم قرار داریم و اعدادی که هفته پیش اتفاق افتاده در حال حاضر خودش را نشان می‌دهد.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه امیدواریم این ثابت شدن و قرار گرفتن روی قله شروعی برای روند کاهشی باشد، گفت: البته هنوز زود است که بگوییم روند کاهشی شروع شده چون هنوز شروع نشده و ما در قله هستیم.

وی ادامه داد: اگر با همین روال پیش برویم هفته آینده تعداد بستری‌ها نسبت به ترخیصی‌ها کمتر می‌شود و به مرور، فشار بالایی که از نظر تعداد بیمار‌ان روی بیمارستان‌ها است با کاهش بستری‌های ویژه کمتر شود و شاهد کاهش موارد بستری می‌شویم.

نجیمی تصریح کرد: با توجه به افزایش موارد بستری در آی سی یو، پیش‌بینی افزایش موارد فوتی هم انتظار می‌رفت. وقتی 500 بیمار بستری در بخش مراقبت‌های ویژه خدمات درمانی دریافت می‌کنند حدود 80 تا 90 درصد آنها برگشت به زندگی‌شان مشکل است و احتمال فوت آنها بالاست.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به اینکه وقتی اعداد و ارقام چک می‌شود به چنین میزان موارد فوتی هم می‌رسیدیم، اظهار داشت: نیاز است که زمانی سپری شود و آمار بستری‌های کل کم شود و تعداد بیماران حاد تنفسی هم کاهش پیدا کند شاید تا یک ماه آینده روند فوت در صورت کاهش روند موارد بستری سیر نزولی پیدا کند.

بستری و فوتی ناچیز در میان واکسینه شده‌ها 

وی افزود: واکسیناسیون در مرگ و میر و بستری شدگان به شدت موثر است و ما در عمل مشاهده کردیم که میزان بستری شدن و فوتی ناشی از کووید 19 در افرادی که واکسن دریافت کرده بودند به شدت پایین‌تر بود .

نجیمی خاطرنشان کرد: اما همچنان باید بدانیم واکسیناسیون به طور 100 درصد باعث جلوگیری از ابتلا نمی‌شود و ما ابتلا را در افراد واکسن زده داریم ولی شواهدی که در بیمارستان‌ها وجود دارد واکسیناسیون در کاهش موارد بستری و فوت تاثیرگذار بوده است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه به علت کمبود واکسن مجبور به تعطیلی مراکز تجمیعی واکسن به مدت 4 روز شدیم، گفت: قطعا میزان و تعداد مناسبی واکسن به اصفهان ارسال می‌شود و هفته‌های بعد طبق قول واردات واکسن دغدغه‌ایی از کمبود واکسن نخواهیم داشت.

وی ادامه داد: ظرفیت افزایش تزریق واکسن در استان اصفهان وجود دارد و قبلا تا تزریق  50 هزار واکسن در روز را داشتیم و در صورت در اختیار داشتن میزان بیشتر واکسن می‌توانیم مراکز تجمیعی را افزایش بدهیم و آمار واکسیناسیون را ارتقا بدهیم.

 قبل از دریافت پیامک به مراکز تجمیعی مراجعه نکنید

 نجیمی تصریح کرد: تعطیلی چند روزه مراکز تجمیعی واکسن نباید دلیلی باشد که افراد خودشان به مراکز مراجعه کنند و از همشهریان درخواست می‌شود تا دریافت پیامک صبر کنند و احترام به حقوق خود و رعایت حق دیگران را مدنظر داشته باشیم و بر اساس تاریخ و ساعت ذکر شده در پیامک برای دریافت واکسن مراجعه کنند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به سهمیه واکسن استان‌ها، اظهار داشت: سهمیه بر اساس واکسن ورودی به کشور است و هر چقدر میزان واکسن‌های وارداتی بیشتر باشد سهمیه استان‌ها هم به طور یقین بیشتر خواهد شد.

وی افزود: حدود 8 تا 9 درصد واکسن‌های وارداتی کشور متعلق به استان اصفهان است و هر چه واکسن بیشتری دریافت کنیم از آن طرف جمعیت بیشتری را پوشش خواهیم داد.

نجیمی خاطرنشان کرد: واکسن برکت ایرانی هم محدودیت تولید داشت و خط سوم تولید صنعتی وارد مدار نشده بود ولی طبق اخبار رسیده این مشکلات برطرف شده و به زودی واکسن برکت هم در کنار واکسن‌های وارداتی به اصفهان خواهد رسید.

درگیری سویه‌های جدید بیماری از نگرانی‌های آینده به شمار می‌رود

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به شرایط کرونای اصفهان، اظهار داشت: پیک پنجم کرونا، مرداد ماه سختی را برای ما به همراه داشت تا جایی که بدترین دوران شیوع بیماری را پشت سر گذاشتیم.

بهروز کلیدری افزود: کماکان ظرفیت بیمارستان‌ها تکمیل است ولی شکسته شدن سیر صعودی ابتلا به کرونا موضوعی امیدوار کننده است و چند روزی است که در شهر اصفهان یک ثبات نسبی ایجاد شده که تعداد بستری بیمار از تعداد بیماران ترخیصی بیشتر نشده است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه امیدواریم این دوران ثبات دوام داشته باشد، گفت: درگیری سویه‌های جدید بیماری از نگرانی‌های آینده به شمار می‌رود و تنها راه مقابله با آن واکسیناسیون و رعایت شیوه‌نامه‌ها است.

وی ادامه داد: تا زمانی که میزان واکسیناسیون به اندازه قابل قبولی برسد و 60 تا 70 درصد جمعیت واکسینه نشوند همچنان امکان ابتلا وجود دارد و باید رعایت کرد.

کلیدری تصریح کرد: 3 میلیون و 500 هزار نفر در استان باید علیه کرونا واکسینه شوند و امیدواریم بتوانیم هر چه زودتر چرخش ویروس در جمعیت قطع شود.

جدیدترین اخبار کرونا در ایران| بهبود شرایط با وضعیت شکننده/ لغو دورکاری خطایی استراتژیک / در آستانه 110000 فوتی قرار داریم+ نقشه و نمودارجدیدترین اخبار کرونا در ایران| روند نزولی بسیار شکننده است/ افزایش تعداد موارد ابتلا در میان بانوان باردار + نقشه و نمودارجدیدترین اخبار کرونا در ایران| مجموع فوتی‌ها در آستانه 109000 نفر / نوارغربی کشور همچنان در مدار صعود / پیک پنجم 70 روزه شد + نقشه و نمودار


به گزارش تسنیم، با گسترده‌تر شدن سویه دلتا کرونا در پیک پنجم و نزدیک شدن سویه لامبدا کارشناسان معتقدند اگر مردم رعایت نکنند و مسئولان مدیریت جدی نداشته باشند و واکسیناسیون سرعت نگیرد وضع از این که هست بدتر خواهد شد. همچنان رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در صدر قرار دارد و باید با جدیت رعایت شود.

انتهای پیام/166/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اصفهان با اشاره بیمارستان ها مراکز تجمیعی موارد بستری بستری ها پیک پنجم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۰۶۷۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، نتایج یک پژوهش‌ جدید در بریتانیا نشان می‌دهد که ۲ میلیون نفر در سراسر این کشور همچنان از علایم کووید طولانی رنج می‌برند که ۳۸۱ هزار نفر از این افراد، فعالیت‌های روزانه خود را محدود کرده‌اند.

اداره ملی آمار بریتانیا اعلام کرد که ۳.۳ درصد از افرادی که داده‌هایشان در این پژوهش مورد مطالعه قرار گرفته است، بین ۶ فوریه تا ۷ مارس اعلام کردند که پس از ۴ هفته همچنان دارای علایم کووید هستند.

نتایج این پژوهش که روز پنج‌شنبه ۲۵ آوریل منتشر شده، نشان می‌دهد که ۰.۴ درصد به تعداد افرادی که در ماه مارس ۲۰۲۳ از علایم کووید طولانی رنج می‌بردند افزوده شده است.

کووید طولانی یکی از عوامل افزایش جمعیت غیرفعال در بریتانیا بوده که از زمان همه‌گیری کرونا حدود ۷۰۰ هزار نفر به آن افزوده شده است.

داده‌های این پژوهش نشان می‌دهد ۹.۱ درصد افرادی که بیکار بودند یا به دنبال شغل هم نمی‌گشتند، علائم کووید طولانی را گزارش کرده‌اند که تقریباً سه برابر نرخ آن نسبت به کل جمعیت بریتانیا است.

بر اساس نتایج این پژوهش، پنج درصد از افرادی که در گروه سنی ۴۵ تا ۵۴ سال به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند، از علایم کووید طولانی رنج برده‌اند که بیشترین رقم در بین گروه‌های سنی است.

این پژوهش همچنین نشان می‌دهد که نرخ زنانی که علایم بیماری کرونا را گزارش کرده‌اند ۲۰ درصد بیشتر از مردان است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • ماجرای انتشار دود در نمایشگاه بین‌المللی اصفهان چه بود؟ + فیلم
  • ماجرای انتشار دود در نمایشگاه بین‌المللی اصفهان چه بود؟
  • یک شوی نمایشگاهی در اصفهان با فاجعه اشتباه گرفته شد
  • آیت‌الله شیرازی در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شد
  • فیلمی بامزه از متهم اصلی کرونا!