Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-03@03:39:31 GMT

برداشت انار سرخ در ۱۵۸۰ هکتار از باغات طارم

تاریخ انتشار: ۱۳ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۰۶۸۱۸

برداشت انار سرخ در ۱۵۸۰ هکتار از باغات طارم

ایسنا/زنجان مدیریت باغبانی جهادکشاورزی طارم گفت: محصول انار از لحاظ سطح زیرکشت و اهمیت اقتصادی، رتبه دوم را در بین محصولات این شهرستان دارد.

زهرا نیساری در گفت‌وگو با ایسنا، در رابطه با برداشت انار در شهرستان طارم، اظهار کرد: سطح زیر کشت انار در شهرستان طارم ۱۸۰۰ هکتار است و ۱۵۸۰ هکتار از این باغات بارده محسوب می‌شوند، محصول انار، از لحاظ سطح زیرکشت و رتبه اقتصادی، رتبه دوم را بین محصولات شهرستان طارم دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه حدود ۱۸۰ میلیارد تومان درآمد حاصل از برداشت انار برای سال جاری پیش‌بینی می‌شود، افزود: پیش‌بینی می‌شود که در سال‌جاری شاهد برداشت ۱۸ هزا تن محصول انار از باغات طارم‌ باشیم که ۲۰ درصد از این محصول به صورت تهیه رب انار مصرف شده و ۸۰ درصد آن مصرف تازه‌خوری دارد.

این مسئول تصریح کرد: بیش از ۳۰۰۰ خانوار در شهرستان بهره‌بردار انار بوده و بیش از ۲۰ هزار نفر در روز نیز به کار برداشت انار مشغول هستند و از این طریق درآمدزایی می‌کنند و برداشت انار در شهرستان از شهریورماه آغار شده و تا اواسط آبان‌ماه نیز ادامه دارد.

نیساری ادامه داد: ملس شیرین، ملس ترش، پوست سیاه، شاه‌بار، می‌خوش، دوستی، زاغ، پوست کدویی، ترش جنگلی و ترش محلی ارقام مختلف مختلفی از محصول انار هستند که در شهرستان طارم کشت می‌شوند.

مدیر باغبانی جهادکشاورزی شهرستان طارم، عنوان کرد: بهتر است باغدارانی که دارای باغات درجه ۲ از انار هستند، اقدام به اصلاح محصول خود کنند. همچنین افراد در باغات درجه ۳ نیز بهتر است به حذف و جایگزینی محصول با ارقام مرغوب‌تر انار بپردازند.

وی با بیان اینکه کرم‌ گلوگاه یک‌مشکل شایع برای محصول انار در شهرستان است، خاطرنشان کرد: برای مبارزه با کرم‌گلوگاه انار نیاز به همکاری همه باغداران داریم و اگر این کرم‌ها در یک باغ جمع‌آوری شده و با روش درستی نیز دفع شود ولی افراد دیگر این کار را انجام ندهند تاثیری نخواهد داشت و همکاری همه باغداران به ریشه‌کن شدن کرم‌ گلوگاه کمک خواهد کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی شهرستانها انار زنجان انار در شهرستان شهرستان طارم برداشت انار محصول انار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۰۶۸۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۲۱ هزار گندم در سیستان و بلوچستان خریداری شد

سید محمدرضا سید حسینی با بیان اینکه در سال زراعی  ۳۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی سیستان و بلوچستان به زیر کشت گندم رفته است گفت: کار برداشت حدود ۳۰ درصد از گندمزارهای این استان به اتمام رسیده است.

وی تصریح کرد: بیش از ۱۵۰ دستگاه کمباین بومی و مهاجر و ۶۰۰ دستگاه دروگر جهت برداشت محصول گندم و ۱۶ مرکز خرید جهت تحویل گندم کشاورزان در سیستان و بلوچستان پیش بینی و به بهره‌برداران در برداشت و خرید گندم کمک می کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: در سال زراعی گذشته ۳۲ هزار هکتار در استان گندم کشت و کشاورزان ۷۰ هزار تن گندم آردی و بذری به مراکز خرید تحویل دادند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • نصب تله‌های فرمونی جهت پایش آفات در شهرستان بن
  • نیمی از ۱۴ هکتار باغ گوجه سبز سرخه سامانه آبیاری نوین دارد
  • عرضه سیب زمینی ایرانشهر به بازار مصرف
  • جوانه زدن ۷۵ درصد محصول باغات دیم زمین‌های شیب دار شهرستان اردل
  • ۶۵ درصد از راه‌های روستایی طارم آسفالت شده است
  • بیش از ۲۱ هزار گندم در سیستان و بلوچستان خریداری شد
  • سطح زیرکشت کلزا در آذربایجان‌غربی ۲ برابر شد/پیش‌بینی برداشت حدود ۱۲ هزار تنی
  • پیش بینی برداشت ۲۰۰۰ تن سیب زمینی در ایرانشهر
  • کشت نیشکر در ۲۹ هکتار از زمین‌های کشاورزی گیلان
  • برداشت محصول از مزرعه طــرح مــقـایـســه گندم در هندیجان