Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/چهارمحال و بختیاری مدیر کارآفرینی و ارتباط با صنعت دانشگاه پیام نور چهارمحال و بختیاری با اشاره به منابع درآمدی پایدار در این دانشگاه، گفت: بر همین اساس یک سند جامع درآمدزایی برای تک‌تک واحدهای پیام نور استان تعریف و در حال تکمیل است و کار تا مرحله سنددار کردن همه پتانسیل‌ها پیش رفته است.

امین میرزاخانی در گفت‌وگو با ایسنا درخصوص منابع درآمدی پایدار دانشگاه پیام نور چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: نخستین کار این دانشگاه برای تحقق این موضوع مهم، شناسایی پتانسیل‌های هر دانشگاه متناسب با ظرفیت‌های آن شهرستان، بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر کارآفرینی و ارتباط با صنعت دانشگاه پیام نور چهارمحال و بختیاری افزود: بر همین اساس یک سند جامع درآمدزایی برای تک‌تک واحدهای پیام نور استان تعریف و در حال تکمیل است و کار تا مرحله سنددار کردن همه پتانسیل‌ها پیش رفته است.

میرزاخانی ادامه داد: در مرحله بعد پس از تدوین سند درآمدزایی به عموم اطلاع‌رسانی صورت می‌گیرد، برای مثال اگر قرار باشد دانشگاه پیام نور یک شهرستان، کارگاه آموزشی در یک حوزه برگزار کند، تمامی امکانات و اطلاعات آن کارگاه و دوره نیز به اطلاع عموم رسانده می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: قرارداد کشت بادام با شخصی برای کسب درآمد پایدار، ویژه دانشگاه پیام نور واحد لردگان منعقد شده و مشابه این عملیات برای دانشگاه پیام نور واحد شلمزار نیز در نظر گرفته شده است.

مدیر کارآفرینی و ارتباط با صنعت دانشگاه پیام نور چهارمحال و بختیاری افزود: در دانشگاه پیام نور واحد گندمان نیز یک گلخانه و زمین کشاورزی آماده شده که عملیات بهره‌برداری از آن نزدیک است، در دانشگاه پیام نور واحد شهرکرد نیز چند نفر از اساتید، تفاهم‌نامه‌ای با پارک علم و فناوری در راستای تاسیس شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان برای کسب درآمد، منعقد کرده‌اند.

میرزاخانی اضافه کرد: یک مزرعه گل محمدی در دانشگاه پیام نور واحد فرخ‌شهر آماده کشت شده و امسال چهارمین سری از محصولات این مزرعه برداشت شد، در دانشگاه پیام نور واحد فارسان، به‌دلیل هم‌جواری با شهرستان کوهرنگ و دارا بودن ظرفیت گردشگری، یک مرکز رفاهی با تمامی امکانات ایجاد شده است.

وی مشکل اساسی گریبان‌گیر دانشگاه پیام نور چهارمحال و بختیاری را کاهش چشمگیر بودجه دانست و یادآور شد: بودجه در نظر گرفته شده وزارت علوم برای دانشگاه پیام نور معمولا کم است، به‌علاوه از آن‌جا که این دانشگاه به‌صورت کامل دولتی یا خصوصی نیست، منبع مالی قابل اطمینان و ثابت آن با تزلزل مواجه است.

مدیر کارآفرینی و ارتباط با صنعت دانشگاه پیام نور چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه شهریه‌های تزریقی از سوی دانشجویان دانشگاه، برای تهران ارسال می‌شود، ادامه داد: برای حل مشکل درآمد پایدار دانشگاه، علاوه بر تدوین سند درآمدزایی، آموزش‌های آزاد نیز از دو سال گذشته نیز برگزار می‌شود.

میرزاخانی با بیان اینکه دانشگاه پیام نور چهارمحال و بختیاری رتبه چهارم درآمدزایی را با کمک برگزاری دوره‌های آموزشی در سطح کشور به‌دست آورده است، گفت: این دوره‌های آموزشی در حوزه‌های مختلف مانند تکنسین داروخانه، کمک‌های اولیه، نرم‌افزارهای مهندسی و مشاغل خانگی و ... بوده، باوجود کمبود بودجه دانشگاه، منابع درآمدی دانشگاه تاکنون راضی‌کننده بوده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی دانشگاهی منطقه چهارمحال و بختیاری درآمد دانشگاه پيام نور دانشگاه پیام نور واحد منابع درآمد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۰۷۰۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی بارش‌ها بهاری از امروز در چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری؛ کارشناس هواشناسی استان گفت: بارش‌های بهاری در پاره‌های از نقاط استان تا اوایل هفته آینده در چهارمحال و بختیاری پیش بینی شده است.
قطره با اشاره به اینکه آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها دور از انتظار نیست، افزود: بیشترین فعالیت سامانه بارشی امروز در شهرستان‌های کوهرنگ، اردل، فارسان، کیار، لردگان، خانمیرزا و فلارد است.
وی از کوهنوردان خواست از صعود به ارتفاعات خودداری کنند.

دیگر خبرها

  • پیش بینی بارش‌ها بهاری از امروز در چهارمحال و بختیاری
  • انتشار کتاب «ساختار سؤال‌های پژوهش در معماری» در چهارمحال و بختیاری
  • زنجیره ارزش گردشگری درآمد پایدار همدان را تضمین‌ می‌کند
  • ارتباط صنعت و دانشگاه، هدف اصلی دانشگاه فنی و حرفه‌ای
  • واکسیناسیون ۲۶ هزار رأس دام سبک و سنگین در مناطق محروم چهارمحال و بختیاری
  • موقوفات زنجان صاحب درآمد پایدار می‌شوند
  • راهکار توسعه اقتصادی و تقویت منابع ارزی؛ تولید زیر تیغ واردات یارانه‌ای!
  • راهکار مدیریت منابع آبی استان‌های کم بارش چیست؟
  • استخدام ۴۵۶ نفر در دانشگاه فرهنگیان
  • جذب منابع پایدار با رویکرد حفظ و جذب مشتریان محقق می‌شود