Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، حجت الاسلام علیرضا شهریاری مسئول دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه جهرم از برگزاری ۸ رویداد فرهنگی در ایام محرم برای دانشجویان جهرمی خبر داد و گفت: با توجه به اینکه مهم‌ترین اهداف قیام امام حسین (ع) احیا و برپایی مسئله امر به‌ معروف و نهی از منکراست و همچنین اهتمام شیعیان در اقامه یکی از مهمترین مظاهر شعائر دینی از ضروریات است سعی داریم با همکاری دانشجویان با برگزاری برنامه‌های فرهنگی سنت امر به معروف و نهی از منکر احیا کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: امروزه جامعه دانشگاهی مکلف هستند معرفت عاشورایی را با تبیین چرایی اتفاق قیام امام حسین (ع) در جامعه دانشجویی و دیگر اقشار جامعه را تبیین کنند، زیرا یکی از اهداف مهم قیام عاشورا پیام امربه‌ معروف و نهی از منکر در بین افراد جامعه است.

حجت الاسلام شهریاری اظهار داشت: در ماه محرم امسال سعی شده در دانشگاه جهرم با برگزاری ۸ رویداد فرهنگی با عنوان‌های منبر‌های چند دقیقه ای، یک فنجان رمان، نقد وبررسی کتاب‌هایی مانند همرزمان حسین (ع)، حماسه حسینی به قلم شهید مطهری، عاشورا و وارثان عاشورا و برنامه مساوات در ماه محرم و تشویق دانشجویان را به خدمت رسانی به اقشار جامعه تشویق که این مهم با همکاری دانشجویان درشهرستان جهرم با ساتقفاده از فضای مجازی در حضوری حال برگزاری است.

او با اشاره به اینکه پیروان مکتب حسینی باید به انحراف‌ها و منکرات سیاسی، اقتصادی و فرهنگی، پاسخی عالمانه و مناسب داد و نظام اسلامی را یاری کنند افزود: ماه محرم، ماه پیروزی خون بر شمشیر، ماه حرکت تاریخی سرور و سالار شهیدان اباعبدالله الحسین (ع) در مسیر احیای اسلام ناب محمدی (ص) است که به همین منظوراین ایام را فرصتی مناسبی برای ترویج فرهنگ عاشورایی می‌دانیم.

مسئول دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه جهرم با اشاره به ترویج فرهنگ عاشورایی در بین دانشجویان، گفت: تبیین معرفت عاشورایی برای شناخت جبهه حق و باطل وهمچنین روشنگری در برائت از سلاطین ظلم، همچنان نیاز اصلی رهپویان راه انقلاب اسلامی است به همین منظورضروری است اساتید دانشگاه برای رسیدن به این مهم درجامعه تلاش مضاعف داشته باشند، زیرا عبرت‌های عاشورایی در همه ابعاد باید مورد ترویج و تأکید قرار گیرد.

او ترغیب دانشجویان از طریق بیان سیره امام حسین علیه السلام و کمک به اقشار نیازمند را یکی دیگر از برنامه‌های فرهنگی ماه محرم اعلام کرد وگفت: ضروری است اساتید دانشگاه برای رسیدن به این مهم درجامعه تلاش مضاعف داشته باشند، زیرا عبرت‌های عاشورایی در همه ابعاد باید مورد ترویج و تأکید قرار گیرد.

حجت‌الاسلام شهریاری با یادآوری تقارن پیدا کردن بحران کرونا در این ایام، تأکید کرد: عزاداران حسینی می‌توانند برای ادا کردن نذر‌های سنتی خود ماسک، کپسول اکسیژن و دیگر ملزومات بیماران کرونایی را در قالب نذر به مراکز مورد نیاز اهدا کنند تا بتوانیم با این اقدام ارزشمند در عمل نیز به فرهنگ عاشورایی جامعه عمل بپوشانیم.

مسئول دفتر نهاد رهبری در دانشگاه جهرم ادامه داد: برای برون‌رفت از مشکلات و رهایی از آسیب‌های امروز جامعه، راهی جز تمسک به اهل‌بیت (ع) و الگو قرار دادن سبک زندگی آن بزرگواران نیست.

این مقام مسئول یاد آور شد: در دهه اول محرم به دلیل وجود کرونا و عدم حضور دانشجویان در محیط دانشگاه وهمچنین لزوم تبلیغ و مشاوره در فضای مجازی با تشکیل گروه‌ها و کانال‌های واتساپی مطالب را در قالب متن، صوت، عکس و کلیپ در موضوعات پنج گانه پیام و عبرت، تاریخ کربلا (روز شمار)، حکایت، کلام بزرگان، مراسم محرم (مداحی) به عموم دانشجویان ارائه و با استقبال دانشجویان مواجه شدیم.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اهدای ماسک تامین کپسول اکسیژن دانشگاه جهرم فرهنگ عاشورایی ماه محرم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۰۷۱۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجتماع همبستگی با دانشجویان آمریکایی حامی فلسطین +عکس

اجتماع دانشجویی در همبستگی با دانشجویان آمریکایی و اروپایی حامی فلسطین عصر امروز مقابل سردر دانشگاه تهران برگزار شد.

به گزارش مشرق، اجتماع دانشجویی در همبستگی با دانشجویان آمریکایی و اروپایی حامی فلسطین عصر امروز مقابل سردر دانشگاه تهران برگزار شد.

شرکت کنندگان در تجمع که اغلب دانشجویان دانشگاههای تهران بودند پس از اقامه نماز مغرب و عشا با در دست داشتن پرچم ایران و فلسطین و دست نوشته هایی با مضامینی در حمایت از مردم فلسطین و غزه و عکس هایی از برخورد خشونت آمیز پلیس آمریکا با دانشجویان حامی فلسطین در این کشور به سر دادن شعارهایی مانند "فلسطین فلسطین حمایتت می کنیم"، "اسرائیل نابود است، فلسطین پیروز است"، "مرگ بر اسرائیل" ، "نصر من الله و فتح القریب، شکست کفار نباشد عجیب"، "مرگ بر اسرائیل" پرداختند.

وزیر علوم نیز در این تجمع حاضر شد و دقایقی در جمع تجمع کنندگان سخنرانی کرد.

وی در بخشی از سخنان خود گفت: ای دنیا ببین حرمت دانشگاههای ما در آزاد اندیشی، کرسی های آزاد اندیشی و نقد و مناظره چگونه است. قانون جمهوری اسلامی حضور نیروهای امنیتی را به داخل دانشگاهها منع کرده و اجازه ورود نیروهای نظامی و انتظامی را به دانشگاه نمی دهد در حالیکه دیدیم چگونه نیرو های انظامی و امنیتی در کشورهایی که ادعای حقوق بشر و آزادی دارند و خود را مهد ازادی دارند، چگونه با دانشجویان معترض، حق گو و حق طلب رفتار می کنند.

وزیر علوم تصریح کرد: ای مردم جهان، ببینید و مقایسه کنید و برای جمهوری اسلامی و قوانین پیشرفته جمهوری اسلامی احترام ویژه قائل شوید. در کشور ما جامعه فرهیخته و دانشگاهی از چنان حرمتی برخودار است که هیچ نیروی نظامی در بدترین شرایط اجازه ورود ندارد.

وی تاکید کرد: ما وجدان بیدار جامعه دانشگاهی، دانشجویان و اساتید سراسر دنیا در کشورهایی مانند امریکا، فرانسه، استرالیا و کشورهای عربی که از مظلوم دفاع و مقابل ظلم می ایستند را می ستاییم و اعلام می کنیم تمام قد کنار شماییم.

زلفی گل افزود: به سازمان ملل می‌گویم اعتراض جامعه فرهیخته و نسل دانشجو، حق طلب و حق گویی مردم دنیا را ببین و از خود حساسیت نشان بده و از عالمان و اندیشمندان بیاموز. در حمایت از ستم دیدگان به میدان بیا و تصمیم درستی بگیر تا در آینده شرمنده مردم دنیا نشوید.

دیگر خبرها

  • تصاویر واقعی است؛ خبری از کپسول آتش نشانی نیست!+ عکس
  • اهدای ۸۰ میلیون جایزه برقی با قرعه‌کشی/ از ابتدای خرداد تا پایان شهریور فرصت دارید
  • تشکل جامعه اسلامی در حوزه سیاست‌گذاری دانشگاه اثرگذار بوده است
  • اجتماع همبستگی با دانشجویان آمریکایی حامی فلسطین +عکس
  • دانشجویان خود را نسبت به مسائل روز دخیل بدانند
  • حمایت جامعه دانشگاهی گلستان از دانشجویان معترض آمریکایی + فیلم
  • حمایت جامعه دانشگاهی گلستان از دانشجویان معترض آمریکایی
  • تجمع جامعه دانشگاهیان مشهد مقابل دانشگاه فردوسی مشهد
  • ترویج اهدای عضو نیازمند فرهنگ سازی بیشتر است
  • دعوت جهانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برای حمایت از دانشجویان آمریکایی