Web Analytics Made Easy - Statcounter

جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا روز جمعه از وزارت دادگستری و دیگر نهادهای زیرنظر دولت فدرال خواست تا با بازبینی اسناد مرتبط با حملات ۱۱ سپتامبر برخی از این مدارک را از حالت طبقه‌بندی شده خارج کنند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم و به نقل از یورونیوز، بسیاری از بازماندگان و خانواده‌های قربانیان حملات 11 سپتامبر اخیرا از رئیس‌جمهوری ایالات متحده خواسته بودند تا در صورت عدم تجدیدنظر در طبقه‌بندی این اسناد از شرکت در مراسم بیستمین سالگرد حملات مرگبار به برج‌های دوقلوی نیویورک و پنتاگون خودداری کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنا به دستور اجرایی جو بایدن وزیر دادگستری آمریکا موظف است تا طی شش ماه آینده اسنادی را که از حالت طبقه‌بندی شده خارج می‌شوند منتشر کند. تجدیدنظر در طبقه‌بندی مدارک مرتبط با حملات 11 سپتامبر یکی از وعده‌های انتخاباتی جو بایدن بود.

برخی از خانواده‌های قربانیان حملات 11 سپتامبر از عربستان سعودی به اتهام «همدستی» در حملات 11 سپتامبر به دادگاه فدرال در نیویورک شکایت کرده‌اند. آنها بر این باور هستند که مقامات عربستان از برخی از ربایندگان هواپیماها در جریان حملات 11 سپتامبر به طور جدی حمایت کرده بودند. تاکنون دولت‌های مختلف آمریکا با تکیه بر جنبه محرمانه اسناد مرتبط با حملات 11 سپتامبر از انتشار آنها سر باز زده بودند.

ریاض هرگونه نقش‌آفرینی در مرگبارترین حملات تروریستی در خاک ایالات متحده را رد کرده است. اسامه بن لادن، رهبر پیشین گروه القاعده و 15 نفر از هواپیماربایان در روز 11 سپتامبر سال 2001 تبعه عربستان سعودی بودند.

رئیس‌جمهوری آمریکا قرار است روز شنبه آینده همزمان با بیستمین سالگرد حمله به برج‌های دوقلوی نیویورک در مراسم یادبود قربانیان در این شهر شرکت کند.

مانور آمریکایی‌ها روی نقش عربستان در حوادث 11 سپتامبر؛ انگیزه‌های احتمالی واشنگتندولت آمریکا پرونده‌های مربوط به حملات 11 سپتامبر را بازنگری می‌کندشرط خانواده‌های قربانیان برای حضور بایدن در مراسم 11 سپتامبرخانواده‌های قربانیان حملات 11 سپتامبر خواستار روشن شدن نقش ریاض شدند

 

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: حملات 11 سپتامبر طبقه بندی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۰۷۲۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویر تلاش مجدد بایدن برای دست دادن با موجود خیالی + ویدئو

دریافت 1 MB

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تسنیم، رئیس‌جمهور آمریکا پس از پایان سخنرانی خود در کارزار انتخاباتی ریاست جمهوری در ایالت فلوریدا، تلاش داشت تا با یک موجود خیالی دست بدهد.

گاف جدید و خنده‌دار بایدن درباره اسرائیل | تمسخر رئیس‌جمهور آمریکا در شبکه‌های اجتماعی کد خبر 847092 برچسب‌ها خبر ویژه بایدن ایالات متحده آمریکا

دیگر خبرها

  • افت ۴ پله‌ای رتبه علمی ایران
  • بایدن قصد خودکشی داشت!
  • بایدن: زمانی به خودکشی فکر می‌کردم
  • اجرای ۱۶ طرح طبقه بندی مشاغل جدید در کارگاه های گیلان
  •  دیپلمات آمریکایی در اعتراض به سیاست بایدن در غزه استعفا کرد
  • بایدن لایحهٔ ممنوعیت تیک‌تاک را امضا کرد
  • بایدن لایحه ممنوعیت «تیک‌تاک» را امضا کرد
  • جنگ غزه / شمار قربانیان به ۳۴ هزار و ۳۰۵ نفر رسید
  • رئیس جمهوری با حدود یکصد اتهام/ از رابطه با یک پورن استار تا خارج کردن اسناد طبقه شده
  • تصاویر تلاش مجدد بایدن برای دست دادن با موجود خیالی + ویدئو