Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@06:12:05 GMT

سرخه موزه‌دار میراث دینی در مسجد چهلستون می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۳ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۰۷۳۰۷

سرخه موزه‌دار میراث دینی در مسجد چهلستون می‌شود

به‌گزارش ایرنا، بهمن اخلاقی روز شنبه به رسانه ها افزود: افتتاح موزه مواریث دینی در شهرستان سرخه رویدادی ارزشمند و اقدامی معنوی است که از سوی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در برنامه قرار دارد.

 رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سرخه گفت: این موزه با هدف آگاهی افزایی به افراد در ارتباط با شخصیت‌های دینی و اندیشمندان اسلامی شهر سرخه، معرفی بناهای تاریخی مذهبی، آیین‌ها و آیین های مذهبی و  مواریث مذهبی به‌زودی افتتاح می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با قدردانی از مؤثران سرخه در زمینه پیگیری برای افتتاح این موزه اضافه کرد: هر موزه بنا به شرایط ویژه ای که دارد از اهمیت خاصی برخوردار است اما در این میان موزه میراث دینی به دلیل گستردگی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

اخلاقی با اشاره به اینکه موزه دائمی میراث دینی سرخه در انتقال معارف دینی می‌تواند برای همه اقشار اثرگذار باشد، گفت: این موزه غرفه‌های متعددی دارد و سعی شده است در آن غرفه‌هایی برای بزرگان و علمای سرخه، قرآن کریم، اماکن مقدسه، و افراد شاخص دینی، قرار گیرد تا برای بازدیدکنندگان متنوع باشد.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سرخه تصریح کرد: پنج میلیارد ریال اعتبار ابلاغی و ملی در این راستا پیش‌بینی شده است و اختصاص این اعتبار زمینه‌ساز اجرای برنامه‌های در نظر گرفته شده در رابطه با راه‌اندازی این موزه است.

برچسب‌ها گردشگری سرخه سمنان وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی میراث فرهنگی موزه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گردشگری سرخه سمنان گردشگری سرخه سمنان وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی میراث فرهنگی موزه گردشگری و صنایع دستی میراث فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۰۷۳۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای ۸۰ طرح مرمتی و عمرانی در آذربایجان‌غربی

مرتضی صفری مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌غربی گفت: با حمایت‌های استاندار آذربایجان‌غربی در حال حاضر ۸۰ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای طرح‌های عمرانی، مرمتی و فنی اختصاص یافته و در این زمینه ۸۰ طرح در حال اجرا است.

وی با ابراز تأسف برای از بین رفتن تعدادی از خانه‌های قدیمی ارومیه در سالیان گذشته  افزود: یکی از اولویت‌های این اداره‌کل حفاظت از این اندک خانه‌های تاریخی شهر بوده و طرح مطالعه ویژه بافت تاریخی ارومیه به‌عنوان نخستین استان در سطح کشور به انجام رسیده که نقش مهمی در حفظ بنا‌های تاریخی و خانه‌های با ارزش آن خواهد داشت.

صفری در ادامه  گفت: تعدادی از بنا‌های تاریخی استان در مالکیت دستگاه‌های اجرایی قرار داشته و طبق قانون دستگاه‌های متولی وظیفه مرمت و نگهداری از بنا‌های تاریخی را برعهده دارند که متأسفانه در این راستا کم‌کاری شده و بسیاری از بنا‌های با ارزش استان در حال تخریب است.

به گفته  مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌غربی، برای حفاظت بنای تاریخی، یکی از برنامه‌های ما این است مالکیت یا حق بهره‌برداری از آنها به اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی واگذار شود تا با عزم جهادی بتوانیم آن بنا‌ها را مرمت و حفاظت کرده و برای آن بنا‌ها کاربری فرهنگی و گردشگری مناسب تعریف کنیم.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • تعداد فروشگاه‌های صنایع‌دستی استان سمنان به ۱۹ باب افزایش یافت
  • اجرای پروژه‌های گردشگری با بیش از ۲۰ همت سرمایه‌گذاری
  • لزوم ایجاد خانه‌های صنایع‌دستی در فارس
  • انتقال اشیای تاریخی موزه ایران باستان به موزه آذربایجان تبریز
  • ‌کرمان‌ میزبان سومین جشنواره ملی چند رسانه‌ای میراث فرهنگی
  • کرمان میزبان جشنواره چند رسانه‌ای وزارت میراث فرهنگی است
  • ارگ کریم خانی میزبان صنایع دستی وهنر‌های سنتی فارس شد
  • میمند فارس شهر ملی شیشه‌گری می‌شود
  • میمند فارس شهر ملی شیشه‌گری شود
  • اجرای ۸۰ طرح مرمتی و عمرانی در آذربایجان‌غربی