Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/قزوین نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی گفت: چاره اقتصاد کشور اقتصاد مقاومتی است، با توجه به تخصص وزیر کار در حوزه اقتصاد مقاومتی انتظار می‌رود که از فرمول‌های اقتصاد مقاومتی برای برپا کردن بخش تعاون کشور به‌صورت ویژه استفاده کند.

فاطمه محمدبیگی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: بسیاری از کشورها مبنای توسعه و پیشرفت خود را بر مبنای تعاون و استفاده از ظرفیت بخش‌های گسترده تعاونی استوار کردند و این نشان می‌دهد که هر وقت روی خرد جمعی تمرکز کردیم نتیجه مطلوب حاصل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: تعاون خود یک ظرفیت برای جمع کردن منابع خرد مالی و اعتباری و زیرساخت‌ها و امکانات و نیروی انسانی تجمیع یافته است که جمع‌کردن این‌ها در کنار هم می‌تواند فرصت‌های بزرگ سرمایه‌گذاری را خلق کند.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: تجمیع سرمایه‌های کوچک و یکنواخت کردن فرآیند ایجاد اشتغال، ایجاد همگرایی در موضوعات مختلف را به‌دنبال دارد، تعاونی‌ها می‌توانند به‌عنوان پیشران اقتصادی بهترین بخش برای پیشرفت یک کشور باشند.

وی تصریح کرد: تعاونی‌ها یکی از موفق‌ترین الگوهای رشد و پیشرفت هر کشوری را تشکیل می‌دهد، متأسفانه کشور ما در حوزه تعاونی قوی نیست در حالی که در کشورهای مختلف الگوهای تعاونی با استفاده از شبکه‌های اجتماعی پیشرفته تدوین می‌شود و می‌تواند بسیار مؤثر عمل کند و برآیند همگرایی را افزایش دهد.

محمدبیگی بیان کرد: با توجه به مشکلات مالی و اقتصادی عدیده، اقتصاد کشور باید به سمت تعاونی سوق داده شود تا بتوانیم ظرفیت‌های خرد را در کنار هم به سرمایه‌های بزرگ تبدیل کنیم، با توجه به کمبود منابع اقتصادی تعاون را می‌توان در رشته‌های مختلف اجرایی کرد.

وی اشاره کرد: در حوزه‌های مختلف اشتغال‌زایی، کشاورزی، صنایع‌دستی، ایجاد مشاغل خانگی و صنایع خرد همگی فرصت‌های خوبی وجود دارد که مدل سرمایه‌گذاری تعاونی می‌تواند برای این‌ها به‌خوبی اجرا شود بر این اساس هزینه کمتری برای ایجاد اشتغال بر اساس این مدل را شاهد خواهیم بود.

تعاون یکی از بهترین راه‌های مردمی کردن اقتصاد است

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس اضافه کرد: از طرف دیگر بانک مرکزی باید به‌عنوان پشتیبان جدی در این حوزه‌ها ورود پیدا کند، نباید بانک عامل تصدی و مدیریت بازار تعاون باشد بلکه باید به شکل پشتیبان و در خدمت تعاونی عمل کند.

وی گفت: با توجه به اینکه وزیر جهادی و جوان با شعار فسادستیزی روی کار آمده است انتظار داریم معضلات پیش روی تعاونی‌ها را بررسی کند و با اقدامات مدبرانه معضلات بخش تعاون را حل و نقایص موجود در حوزه دستورالعمل‌ها را رفع کند؛ برخی از تعاونی‌های قدیمی مشکلات عمیقی دارند و حتماً باید کارگروه‌های ویژه تشکیل دهد و مشکلات آنان را حل کند در این راستا باید مذاکراتی در سطح ملی برای حل معضلات تعاونی‌ها انجام شود.

محمدبیگی بیان کرد: وزیر کار باید به بخش تعاون اهمیت دهد؛ در دولت‌های پیشین اهمیت چندانی به حوزه تعاون داده نشده است و نقش تعاون را در مدیریت کلان پررنگ نمی‌بینیم و همین عامل باعث شده است مردم رغبتی به تشکیل تعاونی‌ها نداشته باشند، تعاون یکی از بهترین راه‌های مردمی کردن اقتصاد است.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: چاره اقتصاد کشور اقتصاد مقاومتی است، با توجه به تخصص وزیر کار در حوزه اقتصاد مقاومتی انتظار می‌رود که از فرمول‌های اقتصاد مقاومتی برای برپا کردن بخش تعاون کشور به‌صورت ویژه استفاده کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی تعاون قزوين اقتصاد مقاومتی فاطمه محمدبیگی اقتصاد مقاومتی بخش تعاون تعاونی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۰۷۳۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید استاندار بر ضرورت ایجاد تعاونی‌های گردشگری در سیستان و بلوچستان

محمد کرمی در جلسه با مدیر کل و معاونان اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان که در محل استانداری برگزار شد،گفت: با هماهنگی‌های صورت گرفته در نوروز امسال، خوشبختانه این استان در سطح کشور خوش درخشید و عملکرد قابل قبولی از خود نشان داد که جای قدردانی دارد.

وی افزود: در ایام نوروز کمترین چالش و کمبود را شاهد بودیم و مسافران و گردشگران نوروزی سفر خوبی را تجربه کردند که این موضوع ثمره مهمان نوازی مردمان خوب و خونگرم این دیار و تعاملات و همکاری‌های صورت گرفته اعضای ستاد خدمات سفر سیستان و بلوچستان بود.

استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: این استان دارای ظرفیت‌های بسیار زیادی است و در زمینه گردشگری می‌تواند به رشد و توسعه آن کمک شایانی بکند و اگر گردشگری با چاشنی خلاقیت و نوآوری همراه شود تاثیر بیشتر و اثر گذاری دو چندانی خواهد داشت و باید در این بخش از همه ظرفیت‌ها بویژه ظرفیت نخبگانی، دانشجویی و دانش‌آموزان بهره کافی را برد.

وی تاکید کرد: گردشگری سیستان و بلوچستان با مشارکت مردم و همه گروه‌های مردمی در تحول و تغییر چهره استان بسیار موثر است و با ایجاد و فعال‌سازی تعاونی‌های تخصصی می‌توان مشارکت مردم را در این حوزه‌ها بیشتر کرد و از قدرت مردمی که قدرت بسیار ارزشمندی است به بهترین نحو استفاده کرد.

کرمی افزود: ارتباط با سایر کشور‌های همسایه از جمله پاکستان، افغانستان و عمان باید جزو اولویت‌های اداره کل میراث فرهنگی در سیستان و بلوچستان باشد و با برگزاری نمایشگاه‌های مشترک صنایع‌دستی و گردشگری و تبادل فرهنگ‌ها برای تحکیم و تقویت این ارتباطات گام برداریم.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • اعطای نشان درجه یک اقتصاد مقاومتی به مدیرعامل پاکسان
  • تاکید استاندار بر ضرورت ایجاد تعاونی‌های گردشگری در سیستان و بلوچستان
  • اقتصاد مقاومتی با اتکا به تولید داخل محقق می‌شود
  • رفع موانع در مسیر تحقق شعار سال در دستور کار دادگستری اصفهان
  • تعاون راهکاری علمی، عملی و عقلی برای مشارکت مردم در تولید
  • وزیر کار: برای تحقق شعار امسال، باید در مسیر جهش تولید قدم برداریم
  • ایجاد بیش از ۱۵۰۰ فرصت شغلی توسط تعاونی‌های استان کرمانشاه
  • تعاونی های تولیدی، محور اقدامات بخش تعاون هستند
  • اعطای نشان اقتصاد مقاومتی به ۱۲ واحد تولیدی برتر
  • اعتقاد عملی به اقتصاد مقاومتی لازمه تحقق حماسه اقتصادی است