Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی پارک علم و فناوری دانشگاه تهران،مهندس غلامرضا فتحی، مدیرعامل شرکت ابزار کنترل ارشیا با اشاره به موضوع فعالیت شرکتش گفت:” ما در شاخه ابزار دقیق به فعالیت مشغول هستیم. این حوزه بسیار گسترده است. اساس کار تولیدات ما، اندازه گیری فلو جریانات سیالات خطوط تولید صنایع مختلف از جمله مراکز تحقیقاتی دانشگاه تا مراکز صنعتی که فرایند تولید دارند و باید میزان سیال درحال عبور را از داخل خطوط تولید خود بررسی کنند را شامل میشود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

وی در ادامه توضیح شاخه فلو پرداخت و افزود:” شاخه فلو نیز گستردگی های بسیار و زیرشاخه های متعدد دارد. شرکت ما بر روی تولید فلومترهای روتامتری و فلومترهایی که مبنا و طراحیشان براساس اختلاف فشار است  مانند آنوبار، اریفیس و…تمرکز دارد.»

فتحی با اشاره به اینکه از سال 91 در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران مستقر هستند، یاد آور شد:” تاکنون تولید زیادی به صنایع ارائه داده‌ایم. ما در تولید محصولات خود نیاز و تقاضای بازار را در نظر میگیریم. برای مثال در صنعت نفت ما به تولید فلومترهایی مانند رومتامتر که در مسیر utility استفاده میشوند و همچنین فلومترهای اختلاف فشا که در مسیرهای اصلی خطوط نصب میشوند میپردازیم. درحقیقت بخشی از قراردادهای کلان بر روی همین فلومترهای اختلاف فشار است.»

.ایشان با اشاره به اینکه صنایع نفت، فولاد، صنایع معدنی و دانشگاه ها از مخاطبان کسب وکارشان محسوب میشوند اظهار داشت:” مخاطب اصلی ما واحدهای مهندسی هستند و ما با دو نوع ثبت درخواست مواجه هستیم. برخی از مشتریان ما، خط تولید و تجهیزات دارند اما با گذشت زمان، تصمیم به جایگزین کردن آن محصول و تجهیز از رده خارج شده میگیرند. در اصل تعمییرات یک بخش عمده از فروش ماست. بخش دیگر نیز توسعه است. شرکتهایی که به تعریف پروژه میپردازند، برای اجرای پروژه به شرکتهای پیمانکار رجوع میکنند. ما جز پیمانکارهای زیرگروه محسوب میشویم و میتوانیم قطعات را تامین کنیم.»

فتحی از حضور شرکت ابزار کنترل ارشیا در لیست مبنا شرکت نفت یاد کرد و گفت: “حضور در این لیست مبنا، شانس بیشتری برای فروش محصولات در اختیار ما قرار داده است.»

مدیرعامل شرکت ابزار کنترل ارشیا ضمن اشاره به قدمت و فعالیت و تکنولوژی های به روز صنایع بزرگ ابزار دقیق در دنیا تصریح کرد:” ما مهندسی معکوس انجام میدهیم اما این به منظور کپی کاری نیست. بلکه در اصل مهندسی معکوس ما این است که دانش فنی آن را نیز کسب کرده‌ایم. برای مثال در طراحی یک فلومتر، نرم افزاری نوشته ایم و در حقیقت میتوانم بگویم که یک نرم افزار بومی داریم.»

ایشان در تکمیل صحبتهای خود در ارتباط با نرم افزار بومی طراحی فلومتر این نکته را یادآور شد:” برای صحه گذاری فعالیت خود نیز آزمایشگاهی تجهیز کرده ایم. این آزمایشگاه کالیبراسیون زیر نظر سازمان استاندارد است. ما همچنین  به خدمات ارائه گواهی کالیبراسیون  برای محصولات شرکتهای دیگر نیز میپردازیم و به بررسی دقت محصولات دیگر شرکتها که در صنایع و در خطوط تولید نصب است، نیز مشغول هستیم.»

فتحی با اشاره به دانش و تجربه قبلی در هنگام شروع فعالیتهایشان زیر نظر حمایتهای پارک علم و فناوری دانشگاه تهران گفت:” در ابتدا و در سال 91، تحریم ها به این شدت نبود، مراودات ارزی نیز وجود داشت، قیمت ارز بالا نبود، محصولات رقبای خارجی نیز در بازار وجود داشت و ما بازار محدودی را در اختیار داشتیم. در سالهای اخیر با تغییر سیاستها و اقتصاد، دلار جهش زیادی پیدا کرد و مراودات بسیار سخت شد. در چنین شرایطی توجه به تولیدات داخلی بیشتر شد و شرکتها توانستند خودشان را به صنایع دیگر بشناسانند.»

فتحی با اشاره به چین و توانایی تولید این کشور تاکید کرد:” خوشبختانه قیمت تمام شده محصولات ما به گونه ایست که با چین هم میتوانیم رقابت کنیم.»

مدیرعامل شرکت ابزار کنترل ارشیا خدمات پس از فروش شرکتش را مزیت نسبی دانست و افزود:” برخی از مشتریان خاموش هستند و این اثر منفی بر کسب وکار دارد. به همین منظور ما به محض متوجه شدن مشکلی در محصولاتمان با مشتری تماس گرفته و پیگیر موضوع میشویم. درحال حاضر به علت شرایط کرونا، بازدید از سایت شرکتها نداریم اما مشتریان ما میتوانند فلومترهای خود را مرجوع کرده، ایراد آن توسط مجموعه ما رفع شده و مجدد برایشان ارسال میکنیم.»

فتحی ضمن تاکید بر حضور در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران خاطر نشان شد:” اگر من یک شرکت خارج از پارک بودم با چالشهای بسیار بیشتری رو به رو میشدم. با عنوان یک شرکت صاحب ایده وارد پارک شدم و توانستم ایده خود را رشد دهم. پارک نیز با برگزاری نمایشگاه‌ها، معرفی ما به صنایع، تنفسی که به شرکتهای رشدی میدهد، معافیتهای مالیاتی برای شرکتهای مستقر، ارائه تضامین و ضمانتهای لازم برای ارائه به مشتری هنگام شروع یک قرارداد، دریافت وامهای حمایتی پارک از مسیر صندوق پژوهش و فناوری بسیاری از چالشهای مسیر کسب وکاری ما را حذف کرد.»

ایشان در ادامه از نوسانات قیمت، نداشتن برآورد و پیش بینی دقیق از قیمتها و دشواری برنامه ریزی برای موضوع، عدم ارتباط میان آزمایشگاه‌های کشور  به عنوان چالش های کسب وکاریشان یاد کرد.

مهندس فتحی در توضیح چشم انداز و هدف شرکتش گفت:” گستره ابزار دقیق فیلد بزرگی است. هدف غایی شرکت تولید تمام این گستره است. میخواهیم در شاخه فلو بتوانیم کل تجهیزات مورد نیاز تکنولوژی روز دنیا را تامین و در اختیار شرکتها قرار دهیم. علاقه مندیم بتوانیم شاخه فلو را کامل کرده و در کنار آن آزمایشگاهی را نیز تجهیز و آماده کنیم.»

منبع: فارس

کلیدواژه: دانشگاه تهران فلومتر پارک علم و فناوری دانشگاه تهران پارک علم و فناوری دانشگاه تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۰۷۴۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید هیئت‌های تجاری قطر و ترکیه از دستاورد‌های صادراتی شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، همزمان با برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران (ایران اکسپو ۲۰۲۴)، معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری، توانمندی‌های صادراتی فناوران فعال در شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی را در معرض دید بازدیدکنندگان خارجی قرار داد.

این نمایشگاه، بزرگترین رویداد تجاری در ایران است که به منظور ارتباط با بازار‌های بین‌المللی و معرفی توانمندی‌های صادراتی صنایع ایران برگزار می‌شود و رویداد فرصتی استثنایی برای تولیدکنندگان داخلی فراهم می‌کند تا محصولات خود را به تجار و بازرگانان بین‌المللی معرفی کنند و به این ترتیب، ظرفیت‌های خالی کارخانه‌ها را پر کرده و به سمت افزایش صادرات حرکت کنند.

آی‌هیت نیز به عنوان یک پل ارتباطی میان تولیدکنندگان ایرانی و بازرگانان خارجی میزبان بازدید کنندگان است و امکان برقراری تعاملات تجاری و شبکه‌سازی را فراهم می‌کند.

همچنین طی پنج روز برگزاری این نمایشگاه که از روز شنبه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران آغاز شده، شاهد جلسات اختصاصی B۲B بین بازدیدکنندگان خارجی و شرکت‌های ایرانی، گردهمایی‌های صنعت محور با بازدیدکنندگان خارجی، تور‌های تخصصی داخل نمایشگاه برای بازدیدکنندگان خارجی، معرفی دسته محصولات منتخب ایران، معرفی محصولات منتخب صنایع پزشکی، ارائه خدمات مشاوره در طول برگزاری نمایشگاه، دسترسی به نرم افزار اختصاصی، دسترسی به مترجم و سایر موارد ارائه نیز خواهیم بود.

امروز، در روز دوم این نمایشگاه هیأت تجاری قطر و ترکیه، با هدف گسترش ارتباطات تجاری و اقتصادی از آی هیت بازدید کردند. هیئت‌های مذکور از محصولات و دستاورد‌های شرکت‌های ایرانی در حوزه‌های مختلف از  ۱۵ گروه کالایی از جمله صنایع غذایی، کشاورزی و شیلات، صنعت، دارو، تجهیزات پزشکی، آزمایشگاهی، محصولات شیمیایی، آرایشی و بهداشتی، صنعت ساختمان و خدمات فنی‌مهندسی، پتروشیمی، صنایع خلاق از جمله انیمیشن، بازی بازدید کردند.

معاون وزیر صنایع قطر طی نشستی در حاشیه این بازدید دستاورد‌های دانش‌بنیان ایرانی را در بالاترین سطح فناوری دانست و آمادگی قطر را جهت انعقاد قرارداد‌های تجاری با ایران اعلام کرد.

رئیس اتاق بازرگانی ترکیه هم حین بازدید از آی‌هیت شگفت‌زدگی خود را از کیفیت محصولات ایرانی بیان کرد و افزود: در حال حاضر کشور ما در حال انجام فعالیت‌هایی در زمینه تولید محصولات دفاعی است ولی ایران این مراحل را به بهترین شکل ممکن به اتمام رسانده است.

وی در پایان اشاره کرد: دوست داریم با ایران در تمام زمینه‌ها تجارت داشته باشیم.

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، حدود ۷۰۰ شرکت دانش بنیان و فناور ایرانی در نمایشگاه  ایران اکسپو ۲۰۲۴ حاضر هستند و دستاورد‌های خود را به بازدیدکنندگان خارجی ارائه می‌دهند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مهم‌ترین گام‌ توسعه‌ای‌ اکوسیستم فناوری اتصال دانش‌بنیان‌های ایرانی به بازار‌های جهانی است
  • مهم‌ترین گام‌توسعه‌ای‌ اکوسیستم فناوری اتصال دانش‌بنیان‌های ایرانی به بازار‌های جهانی است
  • بازدید هیئت‌های تجاری قطر و ترکیه از دستاورد‌های صادراتی شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی
  • بومی سازی کاتالیست‌هایی که در تولید بنزین استفاده می‌شود
  • شرکت‌های دانش‌بنیان صنایع معدنی گرد هم می‌آیند
  • نقش آفرینی دانش‌بنیان نرم و هویت‌ساز در صنایع سخت
  • بومی‌سازی کاتالیست‌هایی کاربردی در تولید بنزین توسط محققان یک شرکت دانش‌بنیان
  • طراحی و ساخت برج‌های تقطیر توسط یک شرکت دانش‌بنیان
  • بومی سازی تجهیزات الکترونیکی در صنعت دریا
  • بومی سازی تجهیزات الکترونیکی کاربردی در صنعت دریا