Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرماندار شهرستان رشت گفت: مرکز استان که به عنوان شهر باران‌های نقره‌ای معروف است لذا حق طبیعی مردم آن این است که از آب شرب مطمئن برخودار باشند، بیشترین مشکل ما در حوزه‌های آب روستایی است.

به گزارش قدس آنلاین، علی فتح‌اللهی امروز در جلسه بررسی مشکلات آب که در فرمانداری برگزار شد، اظهار کرد: شهرستان رشت حدود ۴۰ درصد جمعیت ثابت استان را تحت پوشش دارد، با توجه به اقدامات و کارهایی که در این شهرستان انجام می‌شود، به جهت مرکزیت و دسترسی به ادارات کل بسیار با اهمیت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار شهرستان رشت با اشاره به اهمیت ارزیابی پروژه‌های عمرانی افزود: باید بررسی کنیم که میزان بهره‌مندی از آب و فاضلاب چقدر است و استان نسبت به کشور در چه جایگاهی قرار دارد و بتوانیم با استفاده از این ظرفیت‌ها نسبت به پیگیری موضوعات اقدام کنیم.

وی با اشاره به اهمیت آب گفت: زندگی مردم  و کشاورزی از مهم‌ترین موضوعاتی است که به آب وابسته است که اگر در برخی مناطق آب نداشته باشیم یا از کیفیت لازم برخوردار نباشد، یقینا نارضایتی‌هایی را به دنبال خواهد داشت.

فتح‌اللهی بیان کرد: همین امروز صبح ظرف مدت چند ساعت بر اثر شدت بارندگی و آبگرفتگی در سطح شهر مشکلاتی ایجاد شد؛ با وجود این حجم از بارش اگر اعلام کنیم هنوز برخی روستاهای شهرستان از آب شرب مناسب برخودار نیستند، قابل باور نخواهد بود.

فرماندار شهرستان رشت با بیان اینکه امسال برای آب و فاضلاب حدود ۲۱ میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده است، ادامه داد: میزان اعتبارات سال گذشته آب و فاضلاب شهرستان ۱۵ میلیارد تومان بود که امسال افزایش یافته؛ شاخص بهره‌مندی آب روستایی حدود ۵۷ درصد است.

وی با بیان اینکه بحث تامین آب مطمئن و بهداشتی بسیار حائز اهمیت است، اضافه کرد: مرکز استان که به عنوان شهر باران‌های نقره‌ای معروف است لذا حق طبیعی مردم آن این است که از آب شرب مطمئن برخودار باشند، بیشترین مشکل ما در حوزه‌های آب روستایی است.

فتح‌اللهی بیان کرد: اقدامات انجام گرفته در گذشته الان جوابگوی برخی مناطق روستایی نیست، از زمانی که آب و فاضلاب شهری و روستایی ادغام شده، امور اصولی‌ و فنی‌تر دنبال می‌شود؛ باید اثرات این کار را در  چند سال آینده ببینیم. ضرورت دارد فضا را به گونه‌ای فراهم کنیم که بتوانیم از این ظرفیت‌ها حداکثر بهره را ببریم.

فرماندار شهرستان رشت خاطرنشان کرد: تابستان امسال به گفته کارشناسان مشخص شد که در ۵۰ سال گذشته بی سابقه بوده و سخت‌ترین تابستان از نظر میزان بارندگی را پشت سر گذاشتیم.

وی افزود: هرجا که در اجرای پروژه‌ها هزینه‌ها زیاد شد، مجبور به اولویت بندی هستیم، باید اعتبارات را به نحو مقتضی مدیریت کنیم که بسیار حائز اهمیت است زیرا علاوه بر افزایش هزینه، افزایش تقاضا و متعاقبا نیاز به توسعه زیرساخت‌ها را هم داریم.

فتح‌اللهی بیان کرد: در گذشته اکثر خانه‌ها به صورت ویلایی احداث میشد اما اکنون به آپارتمان‌های چند واحدی تبدیل شده که زیرساخت‌های ما جوابگوی این جمعیت نیست. با وجود این محدودیت‌ها باید به گونه‌ای کار کنیم که همه مردم به تناسب از خدمات بهره‌مند شوند. برای پروژه‌ها باید از ظرفیت ملی و با پیگیری نمایندگان مردم در مجلس برخوردار شویم.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: فرماندار شهرستان رشت آب شرب فرماندار شهرستان رشت آب و فاضلاب فتح اللهی آب شرب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۰۷۴۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آفت ملخ در تاغزارهای چند شهرستان خراسان رضوی طغیان کرد

    به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز خراسان رضوی، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی گفت:این آفت در سن یک تا سه پورگی است که به صورت طغیانی درآمده و بر این اساس بیش از ۱۰۰ هزار هکتار از سطوح تاغزارهای شهرستانهای نام‌برده را به صورت پراکنده آلوده کرده است.   محسن فنودی افزود: خسارت وارده به صورت پراکنده و بر روی تاغ‌ها و در حد ناچیز برآورد شده است که با افزایش سن وجمعیت آفت به طور قطع شدید خواهد شد.   وی با اشاره به این که پیش بینی می شود بیش از هزار کانون طغیان آفت ملخ در استان وجود داشته باشد افزود: علت بروز جمعیت های طغیانی، ایجاد شرایط مطلوب رطوبتی بر اثر بارندگی‌های سه هفته قبل تا کنون، دمای مناسب محیط و در نتیجه رشد مناسب گیاه تاغ و همزمان باز شدن کپسول های تخم آفت است.   فنودی افزود: با توجه به پیش آگاهی آفت توسط نیروهای حفاظتی، مرتعداران، روستائیان و شوراهای اسلامی در حال انجام اقدامات لازم هستند.   وی اظهار کرد:اداره کل منابع طبیعی اقدامات اولیه برای کنترل آفت در مناطق خسارت دیده را در اختیار شهرستان ها قرار داده است که شامل تهیه و تامین تجهیزات لازم و تهیه و انتقال مواد کنترلی مناسب به شهرستانها می شود.   ملخ کوهان‌دار تاغ از جمله آفات مهم تاغ‌زارهاست که طی سال‌های اخیر در مناطق تاغ‌کاری با جمعیت‌های متفاوت و گاه به صورت طغیانی بروز کرده است. این ملخ از جمله ملخ هایی است که فقط از تاغ تغذیه می کند و طبق بررسیهای انجام شده زراعتهای کشت شده در مجاورت تاغ‌زارها هیچ کدام مورد حمله این ملخ قرار نگرفته است.   هم اکنون هشت میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار از مجموع ۱۱ میلیون و ۸۰۰ هزار هکتار پهنه کل استان خراسان رضوی را عرصه‌ های منابع طبیعی تشکیل می‌دهند که پنج و نیم میلیون هکتار آن مناطق بیابانی است.      

 

دیگر خبرها

  • اجرای ۲۲ هزار و ۵۰۰ متر شبکه توزیع آب آشامیدنی در شهرستان درمیان
  • اختصاص اعتبار برای تکمیل خط ریلی چهارمحال‌وبختیاری ضروری است
  • نبود سالن ورزشی مشکل اصلی روستاهای دهستان الوندکوه غربی
  • مطالبات مردم روستاهای آبپخش پیگیری می‌شود
  • گرده‌افشانی ۶۲۸ هکتار نخیلات لامرد پایان یافت
  • نماینده مجلس: طرح هادی از تخلف ساخت وساز در روستاهای البرز می کاهد
  • بیجار از نبود هتل مناسب رنج می‌برد/ لزوم توسعه زیرساخت‌های فرهنگی
  • پزشک متخلف در یکی از روستاهای تالش دستگیر شد
  • آفت ملخ در تاغزارهای چند شهرستان خراسان رضوی طغیان کرد
  • توسعه عمرانی در روستاهای بخش ریگ تسریع می‌شود