Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان جنوبی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی گفت: لازم است با بهره‌گیری از ظرفیت‌های خراسان جنوبی چون محصولات استراتژیک، میراث فرهنگی و طبیعی و گردشگری، اقتصاد این استان را با رونق تولید و اشتغال در بخش تعاون‌های مولد چرخاند.

غلامرضا اشرفی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: امروزه تشکیل تعاونی‌ها در جهان نهضتی انسانی، اخلاقی و تربیتی است که بر مبنای آن نظام اقتصادی خاصی برای رفاه و ایجاد اشتغال در جامعه ایجاد می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: سازمان‌های جهانی، توسعه را بدون مشارکت عمومی مردم فاقد ارزش و اعتبار می‌دانند و بدین لحاظ اکثر کشورها از نهضت تعاون به عنوان یکی از ابزارهای مهم و مؤثر در امر توسعه به ویژه توسعه اقتصادی استفاده می‌کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی تصریح کرد: از طریق فعالیت‌های تعاونی، سطح زندگی مردم به مراتب بهتر و سریعتر از شرایط بخش خصوصی ارتقاء می‌یابد؛ به علاوه فرهنگ تعاونی، اساس دموکراسی و مشارکت مردمی را استحکام می‌بخشد و تمام اقدام‌ها در زمینه‌های اجتماعی و اقتصادی را برای منافع افرادی که با هوش و درایت خود طرز تفکر جمعی و احترام به افکار و عقاید یکدیگر را پذیرفته‌اند، تعمیم می‌دهد.

اشرفی بیان کرد: بخش تعاونی به عنوان یک نظام کارآمد اقتصادی و اجتماعی می‌تواند برای تأمین نیازهای اقشار جامعه گام‌های مفیدی بردارد و آرامش و تحرک را در آنان تقویت کند.

وی افزود: در ایران سال‌هاست که موضوع توجه به رشد اقتصادی همراه با عدالت اجتماعی توسط مقام معظم رهبری مطرح شده است و تنها مدلی که می‌تواند کشور را به سمت تحقق عدالت اجتماعی و توسعه همه جانبه سوق داده و در خیزش عظیم اقتصادی قرار بدهد مدل تعاون است.

اشرفی ادامه داد: رشد اقتصادی، فقرزدایی، اشتغال مولد، یکپارچگی اجتماعی، تقویت کارآفرینی و مدیریت، تمرکز سرمایه‌های کوچک در قالب سرمایه‌های متوسط از اهداف مهم تشکیل شرکت‌های تعاونی در کشور است و تعاونی‌ها از لحاظ اقتصادی به عنوان یکی از جدی ترین راه‌های توسعه پایدار در برنامه‌های توسعه کشور قرار دارند.

وی افزود: نقش تعاونی‌ها در اقتصاد خرد و متوسط در صورتی که نگاه ویژه‌ای به تقویت و افزایش بهره‌وری در آنها صورت پذیرد افزایش خواهد یافت و آمادگی ورود و حضور در عرصه فعالیت‌های اقتصادی برای آنها فراهم خواهد شد؛ لذا یکی از عوامل موثر در تحقق حماسه اقتصادی و بهبود فضای کسب و کار در کشور تعاونی‌ها هستند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی تصریح کرد: امروز تعاون یک اهرم مناسب برای توسعه اقتصادی است که می‌تواند همگام با سیاست‌های دولت مطابق اصل 44 قانون اساسی؛ در بهبود شرایط زندگی، اشتغال، تولید و ارتقای سطح درآمدی و وضعیت اجتماعی مردم موثر بوده و چنانچه بطور اساسی مورد حمایت قرار گیرد، بار هزینه‌های دولتی را کاهش داده وبه تدریج استقرار شرایطی را سبب شود که طبقات مختلف مردم در مسائل اقتصادی خود تصمیم گیرنده بوده کشور را در آستانه یک جهش اقتصادی قرار داده و به عنوان الگوی عملیاتی اقتصاد مقاومتی مطرح شود.

وی یادآور شد: با توجه به ایفای نقش تعیین کننده تعاون از لحاظ اقتصادی، اجتماعی و حتی سیاسی در کشور، گسترش حوزه نفوذ تعاونی‌ها در مناطق و زمینه‌های جدید در برنامه پنج ساله پنجم توسعه، جایگاه تعاون به عنوان بازوی قوی نظام در ایجاد اشتغال از طریق منابع نو و جدید، هدف و رویکرد تعاون در تحقق اهداف نظام در زمینە عدالت اجتماعی و اقتصادی به عنوان اساسی ترین، منطقی ترین و بنیادی ترین راه حل استقرار عدالت، و نجات کشور از لحاظ اقتصادی در شرایط امروز تحریم و کاهش وابستگی به منابع نفتی است؛ بنابراین این بخش جایگاه ویژه‌ای در تحقق حماسه اقتصادی و بهبود فضای کسب و کار در کشور دارد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی تعاون منطقه خراسان جنوبی اقتصاد مقاومتی خراسان جنوبی تعاونی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۰۷۴۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعاونی های تولیدی، محور اقدامات بخش تعاون هستند

به گزارش خبرگزاری مهر، حامد ویس کرمی، معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در بازدید از شهرک صنعتی شمس آباد، تولید را هویت و مبنای تحول و تعالی اقتصادهای رو به تعالی و توسعه‌ای برشمرد و گفت: شناسایی ظرفیت‌های تولیدی بخش تعاون با رویکرد ایجاد تحول در چرخه اقتصاد تعاونی یک ضرورت و در دستور کار معاونت امور تعاون است.

وی ضمن تبریک روز و هفته کارگر به جامعه کارگری که همواره در خط مقدم عرصه تولید به رغم مشکلات حضور دارند، اظهار کرد: حضور پرتلاش جامعه کارگری ناشی از روحیه همگرایی، همبستگی، اهتمام و اتحاد جمعی در به نتیجه رساندن هدفی واحد همواره مورد توجه ارکان مختلف مدیریت کشور و ستودنی و قابل ستایش است.

وی با اشاره به اینکه گذر از چالش‌ها و مشکلات دامن گیر بخش تعاون، مستلزم همکاری دو جانبه بدنه دولتی و غیردولتی بخش تعاون است، افزود: حیات رو به توسعه تعاونی‌ها دارای ظرفیت‌های لازم برای ورود مؤثر به بازارهای بین‌المللی نقش‌آفرین، تأثیرگذار و همراه با مشارکت‌های مردم در فعالیت‌های اقتصادی مد نظر و مورد تأکید مقام معظم رهبری است.

وی بازشناسی، احیا، بازآفرینی ظرفیت‌ها و قابلیت‌های تعاونی‌ها با اتکا به تمهیدات و سیاست‌های حمایتی، تشویقی و ترغیبی و مورد تأکید در قانون تعاون با اولویت تعاونی‌های تولیدی و صادراتی را مهم‌ترین رئوس و وظایف در دستورکار معاونت امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بر شمرد.

ویس کرمی تصریح کرد: تکمیل زنجیره تعاون و نیز طراحی زنجیره ارزش در تعاون موضوع در دستور کار دفاتر ستادی و مدیران این بخش‌ها است که در صورت تحقق، ظرفیت بالقوه‌ای را در به نتیجه رساندن برنامه‌های توسعه‌ای بخش تعاون، در اختیار ما قرار خواهد داد.

معاون امور تعاون گفت: در سال جهش تولید با مشارکت مردم، برنامه‌ریزی برای تقویت و توانمندسازی اتحادیه‌ها و تعاونی‌های تولیدی در رأس امور و برنامه‌ها و مأموریت‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است چرا که با به حرکت در آمدن چرخ‌های تولید، گذر از سد تحریم‌های خارجی تا ایجاد تکاپو و تحول در نظام و ساختار اقتصاد تعاونی و حتی ملی کار چندان دشوار و محالی نیست.

وی بر مشارکت، حضور متولیان و مدیران شاغل در حوزه تولید به منظور تجزیه و تحلیل شرایط موجود، ارزیابی کمی و کیفی ظرفیت‌ها و قابلیت‌های راکد و فعال، برنامه‌ریزی جهت بازآفرینی، احیا و تقویت ساز و کارها و ابزارهای حرکتی تا تحقق اهداف تاکید کرد.

معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: حضور رقابتی در عرصه‌های مختلف موضوعی است که دولت و بخش غیردولتی اعم از تعاونی و غیرتعاونی توأمان و دوشادوش با هم باید در آن ایفای نقش کرده و تبادل اطلاعات و مشارکت داشته باشند.

ویس کرمی بر طراحی و فعال سازی سامانه جامع و کاربردی مدیریت کسب و کار با هدف ارزیابی آنی و در لحظه عملکرد، آمار و اطلاعات، ظرفیت‌ها، قابلیت‌ها و حتی دریافت اطلاعات محصولات و خدمات شرکت‌های تعاونی به لحاظ کیفی و کمی تا تکمیل زنجیره ارزش تعاون برای حضور و ورود رقابتی در بازارهای اقتصاد داخلی و خارجی تاکید کرد.

وی ادامه داد: هرگونه برنامه‌ریزی و مدیریت امور توأم با نظارت‌های عالی و جزئی در بخش تعاون مستلزم دسترسی به آمار، اطلاعات و اشراف کامل بر شاخص‌ها و وضعیت تعاونی‌ها است.

معاون امور تعاون در پایان گفت: ساختار تعاونی مطلوب‌ترین شکل عملیاتی کردن پروژه‌های احداث واحدهای مسکونی، محیطی فرهنگی – ورزشی و مراکز آموزشی است که باید در دستور کار قرار گیرد.

کد خبر 6089732

دیگر خبرها

  • طرح‌های اقتصادی در سواحل توسعه می‌یابد/ ایجاد شهرهای مولد کشاورزی
  • تعاون راهکاری علمی، عملی و عقلی برای مشارکت مردم در تولید
  • عبور از خام‌فروشی، رشد بهره‎‌وری و توسعه برداشت گاز با حرکت به سمت دانش بنیان شدن
  • ایجاد بیش از ۱۵۰۰ فرصت شغلی توسط تعاونی‌های استان کرمانشاه
  • تعاونی های تولیدی، محور اقدامات بخش تعاون هستند
  • ابلاغ برنامه‌های ارتقای بهره‌وری به دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی
  • پناهیان: رسالت امروز هیئتی‌ها ترویج فرهنگ زندگی تعاونی است
  • کاهش نرخ بیکاری در دولت سیزدهم کاهش چشمگیر داشته است
  • نقش مهم تعاونی ها در جهش تولید
  • ‌اقتصاد کشور را نباید دولتی مدیریت کرد