Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها – در آخرین جلسه ستاد مقابله با کرونای استان کرمان مسائل مختلفی چون شرایط بازگشایی مدارس، راهپمایی اربعین و واکسیناسیون کرونا بررسی شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان ، نود و هفتمین جلسه ستاد مقابله با کرونای استان کرمان ظهر امروز با حضور علی زینی‌وند استاندار کرمان، معاونین استاندار، رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان، اعضای ستاد کرونا و ارتباط همزمان ویدئو کنفرانس با فرمانداران سراسر استان در سالن شهید مرتضوی استانداری کرمان برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمدصادق بصیری معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان در این جلسه اظهار داشت: براساس آخرین وضعیت رنگبندی اعلام شده از 23 شهرستان استان کرمان، 9 شهرستان در وضعیت قرمز، 9 شهرستان در وضعیت نارنجی و پنج شهرستان در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.

وی با اشاره به اینکه بیش از 78 درصد شهرستان‌‌های استا در وضعیت قرمز و نارنجی قرار دارند تصریح کرد: تغییر وضعیت رنگی بندی شهرستان‌های سیرجان و قلعه‌گنج از وضعیت نارنجی به قرمز نگران کننده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان با اشاره به اینکه از هفته گذشته شاهد سیر نزولی بیماری در استان هستیم گفت: آغز سیر نزولی نباید باعث عادی انگاری و مک شدن رعایت پروتکل‌ها در سطح جامعه شود.

وی با بیان اینکه زمان بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها هنوز مشخص نیست افزود: جزئیات بازگشایی مدارس و میزان تراکم هر مدرسه در آینده اعلام می‌شود.

بصیری با اشاره به جزئیات برگزاری همایش عظیم پیاده‌روی اربعین امسال عنوان کرد: براساس شرایط اعلام شده در سال جاری داوطلبان حضور در این مراسم بزرگ معنوی باید هر دو دوز واکسن را تزریق کرده و خدام و موکب‌داران نیز واکسینه شده باشند.

 روند نزولی کرونا در بزرگترین استان کشور

در این جلسه حمیدرضا رشیدی‌نژاد رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان در این جلسه با اشاره به آخرین وضعیت شیوع کرونا در استان کرمان اظهار داشت: روند نزولی کرونا در پیک پنجم آن در استان کرمان آغاز شده و میزان بیماران سرپایی و بستری در بیمارستان‌های استان کرمان نسبت به هفته‌های گذشته بیش از 20 درصد کاهش داشته است.

وی با اشاره به اینکه در هفته گذشته به دلیل تخصیص کم سهمیه واکسن کرونا به استان روند واکسیناسیون در استان با سرعت کمی انجام می‌شد گفت: امیدواریم با رسیدن محموله بزرگ واکسن کرونا به کشور سهمیه قابل توجهی به استان کرمان اختصاص داده شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان با بیان اینکه بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها منوط به واکسیناسیون معلمین، اساتید و دانشجویان است افزود: واکسیناسیون اساتید تقریباً انجام شده، واکسیناسیون معلمین در مرحله 80 درصدی قرار دارد و واکسیناسیون دانشجویان غیر پزشکی نیز از اواسط هفته جاری آغاز می‌شود.

وی با اشاره به افزوده شدن یک مرکز واکسیناسیون دیگر به مراکز واکسیناسیون کرمان گفت: واکسیناسیون خودرویی با حمایت و همکاری نیروی انتظامی در کرمان انجام می‌شود.

رشیدی‌نژاد با عنوان اینکه تاکنون حدود یک میلیون و 220 هزار دوز واکسن کرونا به استان وارد شده است است افزود: تا کنون حدود 720 هزار نفر دوز اول و حدود 360 هزار نفر دوز دوم واکسن کرونا را تزریق کردند.

واکسیناسیون کرونا در استان کرمان سرعت می‌گیردشمار بیماران بستری کرونا در استان کرمان به زیر 1000 نفر رسید

حسین صافی‌زاده معاون دانشگاه علوم پزشکی کرمان نیز با اشاره به اینکه در حال حاضر در وضعیت بهتری نسبت به هفته‌های گذشته قرار دارد اظهار داشت: امیدواریم که روند نزولی شیوع کرونا در استان ادامه پیدا کند.

وی با بیان اینکه در هفته‌های گذشته با کمبود واکسن در استان کرمان مواجه بودیم اما روند واکسیناسیون در استان قطع نشده بود افزود: سهمیه واکسن تخصیص داده شده به استان با اولویت دوز دوم انجام شد.

معاون دانشگاه علوم پزشکی کرمان از ورود محموله‌های بزرگ واکسن کرونا به کشور خبر داد و افزود: باتخصیص سهمیه استان‌ها، واکسیناسیون کرونا این هفته در استان کرمان سرعت می‌گیرد.

انتهای پیام/511/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ویروس کرونا استان کرمان ویروس کرونا استان کرمان دانشگاه علوم پزشکی کرمان بازگشایی مدارس کرونا در استان استان کرمان واکسن کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۰۷۷۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسیناسیون متقاضیان حج تمتع از امروز آغاز شد/ متقاضیان ۱۵ روز قبل از اعزام ادغام کنند

به گزارش خبرآنلاین از خراسان، حسن پرکار در گفتگویی با بیان اینکه متقاضیان حج تمتع امسال این استان طبق نوبت اعلام شده از امروز (پنجم) تا شانزدهم اردیبهشت ماه برای انجام واکسیناسیون اجباری فرصت مراجعه دارند، اظهارکرد: هر فرد متقاضی سفر به حج تمتع باید ۱۵ روز قبل از اعزام، واکسن مننژیت را به منظور ایمن سازی در مقابل این بیماری دریافت کرده باشد.

وی اظهار کرد: تزریق واکسن مننژیت برای متقاضیانی که در ۲ سال گذشته این واکسن را تزریق نکرده‌اند، اجباری است.

معاون درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر استان خراسان رضوی با بیان اینکه در مشهد حدود ۱۰ هزار نفر شامل متقاضیان اعزام، عوامل کاروانها و عوامل آشپزخانه واکسینه می‌شوند، ادامه داد: با توجه به مدت مشخص جهت تزریق واکسن برای حجاج تمتع، ظرفیت پذیرش و انجام واکسیناسیون زائران غیرخراسانی را هم در مشهد با توجه به زیارتی بودن این شهر داریم.

وی ادامه داد: شمار متقاضیان حج تمتع امسال استان خراسان رضوی ۹ هزار و ۵۶۷ نفر هستند که در قالب ۶۷ کاروان به این سفر زیارتی اعزام می‌شوند، ۳۹ کاروان از این شمار متعلق به مشهدی‌ها است.

پرکار گفت: تامین عوامل یکی از آشپزخانه‌های مرکزی در مکه نیز با خراسان رضوی و به تعداد ۱۰۰ نفر است که معاینات پزشکی این تعداد از روز گذشته در مشهد آغاز شده است.

شایان ذکر است، نخستین کاروان اعزام متقاضیان حج تمتع امسال خراسان رضوی از روز ۲۹ اردیبهشت ماه جاری آغاز می شود و تا ۱۲ خرداد ادامه دارد.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899103

دیگر خبرها

  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • آغاز واکسیناسیون حجاج در آذربایجان شرقی
  • واکسیناسیون ۵ هزار حجاج گلستانی در حال انجام است
  • شناسایی ساختمان‌های ناایمن کرمانشاه در مرحله مدارس و ساختمان‌های آموزشی
  • واکسیناسیون متقاضیان حج تمتع از امروز آغاز شد/ متقاضیان ۱۵ روز قبل از اعزام ادغام کنند
  • بررسی طرح ساماندهی المپیاد‌های دانش‌آموزی
  • آغاز واکسیناسیون بیش از ۹ هزار عمره گزار خراسان رضوی
  • برگزاری نخستین نشست سلامت برگزاری مراسم راهپیمایی اربعین حسینی