Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، «سیدهادی حسینی بیدار» روز شنبه در بازدید از روند اجرای عملیات لایروبی حوضچه عباس آباد در گفت وگو با خبرنگاران افزود: به منظور تامین بخشی از آب شرب مصرفی شهر همدان، برداشت آب از رودخانه عباس‎‌آباد از سال ۱۳۸۰ در دستور کار قرار گرفت.

وی اظهار داشت: برهمین اساس از سال ۱۳۹۰ شرکت آب و فاضلاب استان همدان، عملیات تکمیلی تصفیه‌خانه عباس‌آباد را اجرا شد که با تکمیل آن، از این استخر به عنوان حوضچه‌های زلال‌ساز و یا ته‌نشینی اولیه استفاده می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسینی بیدار گفت: هدف از این اقدام بهبود کیفیت آب رودخانه عباس آباد و گنجنامه است تا آب باکیفیت تری برای شرب مردم شهر همدان تامین شود.

وی خاطرنشان کرد: این حوضچه که آب‌های سطحی منطقه گنجنامه را جمع‌آوری می‌کند توانایی ذخیره آب به میزان۲۵۰ تا ۳۰۰ لیتر در ثانیه را دارد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان ادامه داد: با اجرای لایروبی این حوضچه ۱۳۰ لیتر در ثانیه به حجم و ظرفیت تامین آب شهر همدان اضافه می شود.

حسینی‌بیدار با بیان اینکه با پایان لایروبی، در روزهای آتی آب رودخانه عباس‌آباد وارد مدار آبرسانی همدان می‌شود، تصریح کرد: برداشت آب از رودخانه عباس‌آباد به منظور تأمین بخشی از آب آشامیدنی شهر همدان در فصل های غیر زراعی انجام می‌شود.

وی با ابراز نگرانی از اینکه هم‌اکنون همدان تنها برای ۲ ماه ذخیره آب دارد و شرایط بحرانی است، تاکید کرد: ورودی و آورده سد اکباتان، امسال تقریبا ۲۴ میلیون مترمکعب بوده که این میزان در سال گذشته ۶۴ میلیون مترمکعب گزارش شده بود.

حوضچه استخر تپه عباس‌آباد از منابع چهارگانه تامین آب شهر همدان است.

برچسب‌ها تصفیه خانه صرفه جویی در مصرف آب همدان آب و فاضلاب

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تصفیه خانه صرفه جویی در مصرف آب همدان تصفیه خانه صرفه جویی در مصرف آب همدان آب و فاضلاب رودخانه عباس عباس آباد شهر همدان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۰۷۷۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز بارش باران از چهارشنبه در استان همدان

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • مسدود شدن ۴۰۰ حلقه چاه غیرمجاز در سطح کرمانشاه
  • ۴۰۰ حلقه چاه غیرمجاز در کرمانشاه پر شد
  • آغاز بارش باران از چهارشنبه در استان همدان
  • لایروبی ۳۰ کیلومتر از رودخانه‌های کرمانشاه
  • آغاز عملیات اجرایی هدایت آب‌های سطحی استان یزد
  • برگزاری مسابقه نقاشی و جمع آوری زباله در شهر همدان
  • آغاز عملیات اجرایی هدایت آب‌های سطحی چهارراه شهدای محمودآباد
  • احیای منطقه اقتصادی جهان‌آباد بعد از ۱۴ سال/ بندر خشک در جهان‌آباد راه‌اندازی می‌شود
  • قیمت گذاری 15 پرونده امور زمین در عباس آباد
  • بارش باران سیل آسا به زمین‌های کشاورزی روستای عباس آباد خسارت زد + تصاویر