Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی طالبان با بیان اینکه زنان افغان می‌توانند با حجاب به کار و تحصیل بپردازند، به آمریکا هشدار داد که سعی نکند فرهنگ افغانستان را تغییر دهد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، «محمد سهیل شاهین» سخنگوی طالبان در مصاحبه با فاکس نیوز، خطاب به آمریکا گفت: ما برای تغیر فرهنگ شما تلاش نمی‌کنیم، شما هم نباید در تلاش برای تغییر فرهنگ ما باشید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: به جای تلاش برای تغییر، باید روی امکان همکاری سازنده با دو کشور تمرکز کنیم.

شاهین همچنین مدعی شد که زنان در افغانستان در دولت جدید از حقوق خود محروم نخواهند شد و هیچ مشکلی در زمینه کار و تحصیل آنها، نخواهد بود.

این درحالی است که نیرو‌های طالبان، با زنانی که روز جمعه در کابل خواستار برخورداری از حقوق خود شده بودند، برخورد کرد.

سهیل شاهین همچنین گفت که طالبان با نظرات غربی مبنی بر «تحصیل زنان بدون حجاب» مخالف است.

وی گفت: این تغییر فرهنگ است. آن‌ها (زنان) می‌توانند با حجاب آموزش ببینند و کار کنند.

شاهین در مورد روابط آینده با ایالات متحده نیز گفت: ما باید تمرکز کنیم که چگونه می‌توانیم با هم به نحو مثبت و سازنده‌ای کار کنیم که به نفع هر دو طرف است.

شاهین همچنین خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان را بستن یک فصل در تاریخ این کشور توصیف کرد.

وی به فاکس نیوز گفت: ما یک فصل را پشت سر گذاشتیم. برای ما این اشغالگری بود. ما به آن پایان دادیم و مقاومت کردیم. اما اکنون این فصل تمام شده است. ما باید بر آینده‌ای تمرکز کنیم که برای آن‌ها و برای ما بهتر است.

اظهارات شاهین در روز جمعه در حالی منتشر شد که گزارش‌هایی مبنی بر اعلام دولت موقت جدید به زودی در کابل منتشر شد. منابع به رویترز گفتند ملا عبدالغنی برادر، بنیانگذار طالبان، مسئولیت آن را بر عهده خواهد داشت.

یک منبع نزدیک به طالبان گفت که دولت موقت فقط شامل اعضای طالبان، ۲۵ وزارتخانه و یک شورای مشورتی از ده‌ها دانشمند مسلمان خواهد بود.

منابع متعدد نیز گفتند که در سطوح عالی، ملا محمد یعقوب، پسر ملا عمر-بنیانگذار طالبان، به برادر ملحق می‌شود.

یک مقام طالبان در حالی که خواست نامش فاش نشود به رویترز گفت: همه رهبران ارشد به کابل وارد شده‌اند و مقدمات برای اعلام دولت جدید در مراحل پایانی است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: طالبان فرهنگ افغانستان حجاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۰۷۸۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طالبان به دنبال دانش خودروسازی

نشست دوجانبه میان هیئت‌های طالبان در کابل و آستانه به رهبری وزیر صنعت و تجارت این گروه و معاون نخست وزیر قزاقستان برگزار شد.

در این نشست بر روی سرمایه‌گذاری مشترک در بخش‌ کارخانه‌های خودروسازی در افغانستان بحث و گفتگو شد.

همچنین، دو طرف روی استخراج معادن، صنعت ماشین‌آلات، تعرفه ترجیحی برای کالاهای افغان، فراهم‌آوری تسهیلات ترانزیتی، روابط بانکی، برگزاری نشست سه‌جانبه ترانزیتی میان افغانستان، ترکمنستان و قزاقستان، انتقال سیستم اسمارت بریج[حکومت‌داری الکترونیک] قزاقستان به افغانستان، تبادل‌نظر کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • طالبان به دنبال دانش خودروسازی
  • بازداشت مرزبان ایرانی توسط‌ طالبان | سرنوشت مرزبانان چه شد؟
  • تحریم های آمریکا ظالمانه است
  • آمریکا مهاجم فرودگاه کابل را به افغانستان منتقل کرده بود
  • کمک های بشر دوستانه قزاقستان به کابل رسید
  • آمریکا: عادی‌سازی روابط مشروط به تغییر رفتار طالبان است
  • رویداد تئاتر صاحبدلان در شاهین شهر برگزار می‌شود
  • جابجایی بیش از ۷۴ هزار تن کالا از طریق خطوط آهن افغانستان
  • طالبان از سلاح جنگی جدید "ساخت افغانستان" رونمایی کرد (فیلم)
  • کرسی افغانستان در سازمان ملل به طالبان واگذار شود