Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-04@13:42:14 GMT

جنرال موتورز تولید خودرو در آمریکا را متوقف می‌کند

تاریخ انتشار: ۱۳ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۰۷۸۷۵

جنرال موتورز تولید خودرو در آمریکا را متوقف می‌کند

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس به نقل از سی ان ان، شرکت خودروسازی جنرال موتورز آمریکا اعلام کرد که به خاطر نبود قطعات الکترونیکی مجبور است تولید خودرو در اکثر خطوط تولیدش را برای یک تا دو هفته تعطیل کند.

جنرال موتورز و دیگر خودروسازان بزرگ امیدوار بودند تا الان مشکل نبود قطعات یدکی الکترونیکی در جهان حل می‌شد، اما افزایش مبتلایان به کرونا به خصوص در آسیای جنوب شرق که بخش قابل توجهی از تراشه‌های الکترونیکی مورد نظر خودروسازان در آنجا تولید می‌شود، شرایط را برای خودروسازان بدتر کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فقط قرار است طی هفته‌های آینده چند خط تولید معدود برای جنرال موتورز تولید داشته باشند که این خطوط هم تعدادی مدل شاسی بلند، وانت دو کابین و دو مدل اسپورت کامارو و کوروت را تولید خواهند کرد. از آن جهت جی ام تلاش کرده خطوط تولید خود را برای دیگر مدل‌ها تعطیل کند که اجازه ندهد کمبود قطعات الکترونیکی تولید این مدل‌ها را که پرفروش و پرطرفدار هستند را تحت تأثیر قرار دهند.

با این حال اما گفته می‌شود که میزان تولید آنها هم کاهش خواهد یافت. هم اکنون اکثر خودروسازان بین المللی با مشکل مشابهی روبرو هستند و صنعت خودروسازی با کمبود قطعات الکترونیکی و تراشه مواجهند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: آمریکا جنرال موتورز تولید خودرو قطعات الکترونیکی جنرال موتورز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۰۷۸۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پس از پراید وانت نوبت به بی‌ام‌و وانت رسید!

پروژه‌های خاص خودرویی همیشه طرفداران ویژه خود را داشته است. تبدیل برخی از خودروهای پرطرفدار به سگمنت دیگر در چند سال اخیر توجه ماشین‌بازهای بسیاری را به سمت خود جلب کرده است. معرفی پیکاپ یا همان وانت بی‌ام‌و M۴، یکی از این پروژه‌های خاص بوده و شباهت جالبی به ماجرای تولید نسخه وانت پراید در کشورمان دارد!

به گزارش خبرآنلاین، این خودرو که بی‌ام‌و M۴ Maloo نام دارد، دارای روکش ضد خش جدید با روکش آینه‌ای است. اما بدون شک جذاب‌ترین ویژگی این خودرو، بدنه ute است که آن را به اولین پیکاپ M۴ در جهان تبدیل کرده است.

این تبدیل توسط DinMann تکمیل شد که مسلماً کار بسیار منظمی را انجام داده و با اقداماتی نظیر برش بخش عقبی سقف، جدا کردن کابین، اضافه کردن قسمت بار و قاب فلزی سفارشی و یک درب عقب کاربردی همراه شده است. کل این فرایند تبدیل شش هفته طول کشیده است.

قطعات فیبرکربنی روی سپرها و رکاب‌های جانبی دیده می‌شوند. به‌روزرسانی‌های دیگری مانند روکش موتور جدید و ادوات فیبرکربنی روی داشبورد به کار برده شده‌اند. بخشی از صندلی ردیف عقب هنوز در داخل کابین وجود دارد.

نشان Competition به این معنی است که موتور ۳.۰ لیتری شش‌سیلندر توئین توربو، ۵۰۳ اسب بخار قدرت و ۶۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. قدرت تولیدی از طریق یک گیربکس هشت‌سرعته اتوماتیک با کمک سیستم xDrive به هر چهار چرخ منتقل می‌شود.

دیگر خبرها

  • حماس: اگر آمریکا تصمیم بگیرد که جنگ متوقف شود، این اتفاق خواهد افتاد
  • مصرف سوخت در ایران ۲ تا ۳ برابر میانگین جهانی است
  • بازگشت سنت اعتراض‌ به دانشگاه‌های آمریکا | دانشجویان: تعامل با رژیم اشغالگر متوقف شود / سرکوب می‌کنید؟ مقاومت می‌کنیم
  • اطفای حریق پایگاه نظامی دیهل متال آلمان متوقف شد
  • معمای بنزین در ایران
  • خطوط مقدم جبهه مقاومت به دانشگاه‌های آمریکا و اروپا گسترش یافته است
  • دولت نتانیاهو در حال سقوط است/ نیروهای حماس به مقاومت خود ادامه دهند
  • پس از پراید وانت نوبت به بی‌ام‌و وانت رسید!
  • مهار آتش سوزی انبار قطعات خودرو در کرج
  • تجهیز خودرو‌ها به ردیاب برای جلوگیری از سرقت خودرو