Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - با انتقال وجوه از صندوق بین المللی پول، ذخایر بین المللی روسیه به بالاترین حد تاریخی رسید.
به گزارش خبرگزاری آریا ، ذخایر بین المللی روسیه، چهارمین دارنده بزرگ جهان، در پی انتقال از صندوق بین المللی پول طی یک هفته 20 میلیارد دلار یا 3.4 درصد رشد کرد. بانک مرکزی روسیه اعلام کرد که ذخایر این کشور تا 27 آگوست به 615.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

6 میلیارد دلار و به حداکثر تاریخی جدید رسیده است. تا 20 آگوست، ذخایر بین المللی روسیه 595.6 میلیارد دلار بود.
اکثر این رشد به میلیاردها دلار دریافتی این کشور از صندوق بین المللی پول مربوط می شود. در اواخر ماه آگوست، صندوق بین المللی پول حدود 17.5 میلیارد دلار از محل حقوق با قابلیت برداشت ویژه خود را به عنوان بخشی از تخصیص جهانی به ارزش 650 میلیارد دلار به روسیه اعطا کرد که هدف آن حمایت از بهبود اقتصاد جهان از همه گیری کووید -19 است. این تخصیص بزرگ ترین توزیع ذخایر پولی توسط صندوق بین المللی پول است. روسیه 2.71 درصد از این مبلغ را دریافت کرد.
به گفته صندوق بین المللی پول، کشورها می توانند از حقوق با قابلیت برداشت ویژه SDR برای حمایت از اقتصاد خود یا اعطای آنها به سایر کشورها استفاده کنند، اما نمی‌توانند از این فضای مالی برای به تعویق انداختن اصلاحات اقتصادی یا تجدید ساختار بدهی استفاده کنند. SDR ها را می‌توان با هر ارز آزادانه قابل تبدیل مبادله کرد.
قبلا کارشناسان اشاره کرده بودند که روسیه می تواند از صندوق بین المللی پول خود به نفع کشورهای فقیرتر یا برای حمایت از بلاروس استفاده کند. با این حال، بانک مرکزی روسیه اعلام کرد که مبلغ صندوق بین المللی پول را به ذخایر خود اضافه می‌کند.
حداکثر ذخایر بین المللی روسیه در یک هفته در بهار ثبت شده بود: از 22 می تا 28 می به 605.9 میلیارد دلار رسید. ذخایر بین المللی روسیه دارایی های خارجی با نقدینگی بالا است که در اختیار بانک مرکزی و دولت این کشور است. آنها شامل صندوق های ارزی، SDR، موقعیت ذخیره در صندوق بین المللی پول و طلای پولی هستند. سطح هدف بانک مرکزی برای ذخایر بین المللی روسیه 500 میلیارد دلار است.
-->

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: صندوق بین المللی پول ذخایر بین المللی روسیه میلیارد دلار بانک مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۰۷۹۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حراج نفت ایران به قیمت مال‌دزدی است؟

جعفرزاده ایمن‌آبادی از قیمت پایین فروش نفت ایران انتقاد کرد و گفت: وقتی روسیه تا ۶۰ دلار معاف است، ما چگونه می‌توانیم زیر قیمت ۶۰ دلار او نفت بدهیم؟

 

به گزارش اقتصاد ۱۰۰ ، غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی، نماینده ادوار مجلس، با اشاره به درآمد نفتی کشور گفت: اگر بخواهم واضح به شما بگویم ما الان نفت نمی‌فروشیم، خیلی عذرمی‌خواهم، اما با این قیمت برای فروش نفت مثل این است که مال دزدی را به حراج گذاشته باشیم. این اسمش نفت فروشی نیست.

وی ادامه داد: من ریز فروش نفت در چند سال اخیر را دارم از سال ۱۴۰۰ به بعد ۲۲ میلیارد دلار درآمد نفتی داشته‌ایم که حداقل و کف آن باید بالای ۴۰ میلیارد دلار می‌بود یعنی ما در چند مرحله برای فروش نفت تخفیف می‌دهیم. اسم این نفت فروشی نیست.

جعفرزاده ایمن آبادی تاکید کرد: بنده آمار دقیق را نیز دارم، اینکه می‌گویند ما ۹ درصد فروش نفت به چین را به آقازاده‌ها می‌دهیم و همینطور کشتی ما توسط تجار عرب بررسی می‌شود، این‌ها اصلا حقیقت ندارد و اینچنین نیست. وقتی روسیه تا ۶۰ دلار معاف است، ما چگونه می‌توانیم زیر قیمت ۶۰ دلار او نفت بدهیم؟

دیگر خبرها

  • وزیر کشور: انتقال پایتخت ۱۰۰ میلیارد دلار لازم دارد
  • قیمت دلار، سکه و طلا در بازار امروز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • زلنسکی: روسیه از سرعت پایین انتقال تسلیحات به ما بهره می‌برد
  • حراج نفت ایران به قیمت مال‌دزدی است؟
  • آخرین تحولات اوکراین| تاکید دبیرکل ناتو بر انتقال سریع تسلیحات به کی‌یف
  • افزایش ۱۰ درصدی وام ودیعه مسکن دانشجویی در سال تحصیلی آینده
  • رشد ۴۱ درصدی صدور مجوز صندوق‌های سرمایه‌گذاری در سال گذشته
  • کشور‌های آفریقایی و خاورمیانه ذخایر طلا را از اقتصاد آمریکا خارج می‌کنند
  • رکورد وصول مطالبات صندوق توسعه ملی شکسته شد
  • چین از اتحادیه اروپا می‌خواهد تا سیاست‌های تجاری «تبعیض آمیز» را متوقف کند