Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از مسکو تایمز، بانک مرکزی روسیه در گزارش جدید خود هشدار داده که اقتصاد جهانی ممکن است در کمتر از 18 ماه آینده با یک بحران سنگین اقتصادی نظیر آنچه در سال 2009-2008 شاهد بودیم روبرو شود.

این بانک پیش بینی کرده که ناترازی جدی در اقتصاد جهانی وجود دارد و از طرف دیگر شاهد افزایش سنگین و فزاینده نرخ بدهی عمومی کشورها و حتی بخش خصوصی در آنها هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از سوی دیگر جهان با خطر تورم بسیار بالا مواجه شده است.

این گزارش بانک مرکزی روسیه می‌افزاید: در سه ماه نخست سال 2023 به احتمال زیاد یک بحران بسیار بزرگ مالی در اقتصاد جهانی شروع خواهد شد که از نظر بزرگی معادل آنچه در سال 2008 تا 2009 شاهد بودیم خواهد بود و زمان بهبود اوضاع از آن شرایط بسیار طولانی خواهد بود.

این بانک البته می‌گوید: در صورتی که جهان بتواند طی سال آینده تورم را کنترل کند، می‌تواند از وقوع یک رکود بزرگ جلوگیری کند.

هدف بانک مرکزی روسیه از انتشار این گزارش این است که به دولت این کشور نشان دهد چگونه این اتفاق می‌تواند بر اقتصاد این کشور اثرگذار باشد. این مسأله همچنین حاکی از آن است که الویرا نابیولینا، رئیس کل بانک مرکزی روسیه، این مسأله را تا حدودی محتمل می داند و برای روس‌ها بحران پیش رو کاملا جدی است.

نابیولینا مدت‌هاست که می‌گوید: برخلاف اظهارات مقامات بانک‌های مرکزی اقتصادهای بزرگ جهان از جمله اروپا و آمریکا، تورم کنونی در اقتصادهای بزرگ موقتی نخواهد بود.

انتهای پیام/ب

منبع: فارس

کلیدواژه: روسیه اقتصاد بحران بانک مرکزی روسیه اقتصاد جهانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۰۷۹۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار تند کرملین به توقیف‌کنندگان غربی دارایی‌های روسیه

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری تاس، دیمیتری پسکوف، سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه (کرملین) امروز یکشنبه با صدور بیانیه ای در خصوص توقیف دارایی های این کشور در غرب هشدار داد.

در بیانیه صادره از سوی سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه در این ارتباط آمده است: در صورت توقیف دارایی های روسیه، از منافع خود از جمله در دادگاه ها دفاع خواهیم کرد.

بیانیه صادره از سوی کرملین در این خصوص اضافه می کند: مصادره دارایی های روسیه میخ محکمی بر تابوت کل سیستم اقتصادی غرب خواهد بود. در صورت مصادره دارایی های روسیه در غرب، سرمایه گذاران و دولت های خارجی در مورد سرمایه گذاری در غرب دچار تردید خواهند شد.

از سوی دیگر وزارت خارجه این کشور هم امروز یکشنبه در بیانیه ای اعلام کرد: دارایی های روسیه باید مصون بماند؛ در غیر این صورت سرقت غرب بی پاسخ نمی ماند.

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در واکنش به گزارش های رسانه ای درباره احتمال عقب نشینی روسیه از مناطق جدید در ازای اموال مسدود شده خود در غرب تاکید کرد که روسیه با سرزمین خود معامله نمی‌کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه تأکید کرد: دارایی های روسیه باید مصون بماند؛ در غیر این صورت سرقت غرب بی پاسخ نخواهد ماند.

براساس گزارش‌ها، دولت آمریکا متحدان خود را برای بهره‌برداری غیرقانونی از دارایی‌های خارجی روسیه تحت فشار قرار داده است.

نشریه بلومبرگ به نقل از منابع آگاه خود گزارش داده است که «جو بایدن» رئیس جمهورآمریکا سران گروه- ۷ را تحت فشار قرار داده تا طرح استفاده از دارایی‌های مسدود شده روسیه برای تأمین مالی اوکراین را تا زمان نشست ماه ژوئن نهایی کنند.

به نوشته راشاتودی، انگلیس و کانادا هر دو از مصادره دارایی‌های دولتی مسدود شده روسیه به بهانه تأمین ارتش اوکراین و بازسازی آن حمایت می‌کنند، اما دو کشور فرانسه و آلمان هنوز در این باره ملاحظاتی دارند.

همچنین روسیه مسدود کردن حدود ۳۰۰ میلیارد دلار از ثروت ملی خود را غیرقانونی دانسته و هشدار داده است که هرگونه اقدام برای در این زمینه مجرمانه است و بدون پاسخ نمی‌ماند.

کد خبر 6091277

دیگر خبرها

  • آمریکا تحریم‌ها علیه ۱۰ بانک بزرگ روسیه را کاهش داد
  • صدور هشدار نارنجی هواشناسی / احتمال رخداد تگرگ در کرمان
  • عربستان به جای «داووس» میزبان مجمع جهانی اقتصاد شد
  • هشدار تند کرملین به توقیف‌کنندگان غربی دارایی‌های روسیه
  • طعنه‌زنی سنگین به دو مدیر ارشد اقتصادی دولت رئیسی
  • دارندگان کارت سوخت بخوانند/ این هشدار وزارت نفت را جدی بگیرید؛ وگرنه زیان سنگین می‌بینید
  • طعنه سنگین میرسلیم به وزیر اقتصاد و رئیس بانک مرکزی
  • طعنه سنگین میرسلیم به وزیر اقتصاد و رئیس کل بانک مرکزی
  • پای نفت برای صعود قیمت بسته می‌شود
  • حملات سنگین روسیه به 4 نیروگاه حرارتی اوکراین