Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@03:51:44 GMT

باید در تامین منافع ملی به تحولات منطقه توجه کنیم

تاریخ انتشار: ۱۳ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۰۷۹۸۴

باید در تامین منافع ملی به تحولات منطقه توجه کنیم

غلامرضا مرحبا روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: باید به موافقت نامه هایی که در کشورهای اطراف ما رقم زده می شود، عملکرد اقتصادی و تجاری همسایگان به خصوص پس از تحولاتی همچون جنگ قره باغ برای تبادلات اقتصادی توجه کنیم.

وی ادامه داد: حوادث و تغییرات در افغانستان، تحولات عراق، سیاست های ترکیه در منطقه و برخی سیاست ها که در کشورهای روسیه و گرجستان و مناطق جنوبی اتخاذ می شود، به نوعی ما را تحت تاثیر قرار می دهند و همه نشان دهنده این هستند که باید برای بازی و کار در این میدان بزرگ آمادگی لازم را داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی افزود: این رویدادها نشان می دهند نباید از کاروان بی رحمانه پیشرفت و توسعه اقتصادی در منطقه عقب بمانیم و باید تلاش کنیم تا منافع ملی کشور ما  به بهترین شکل تامین شود و این اتفاق نخواهد افتاد مگر اینکه تسهیلات و امکانات بزرگ اقتصادی را ایجاد کنیم.

مرحبا راه اندازی منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا را نمونه ای از تسهیلات و امکانات اقتصادی موثر نام برد و گفت: البته نقش این منطقه در اقتصاد ملی ناکافی است اما راه اندازی آن در حد مقدورات و امکانات موجود، گامی اساسی و رو به جلو تلقی می شود.

وی برنامه ریزی مدیران برای استفاده سودمند از مواهب و ظرفیت های اقتصادی را مهم دانست و اظهار داشت: مسئولان می توانند با برنامه ریزی درست، کاری بکنند تا این سرمایه ها و دارایی ها برای انسان ها مفیدتر باشند و این امکانات برای جامعه، سودمندتر شوند.

گمرک منطقه ویزه اقتصادی بندر آستارا به منظور توسعه تجارت و ترانزیت خارجی و تسهیل کار صادرکنندگان و بازرگانان، نهم شهریور ماه به مناسبت هفته دولت با حضور مسئولان استانی و محلی راه‌اندازی شد.

شهرستان مرزی آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت و با سه مرز زمینی، ریلی و دریایی در غرب استان گیلان، حاشیه دریای خزر و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده و گمرک به صورت شبانه روزی در هر سه مرز این شهرستان فعال است.

برچسب‌ها سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها آستارا توسعه ایران توسعه صادرات منطقه آسیا و اقیانوس آرام مقام معظم رهبری توسعه اقتصادی ترانزیت نماینده مجلس شورای اسلامی اتحادیه اقتصادی اورآسیا منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا گیلان پروندهٔ خبری ۱۴۰۰؛ سال تولید، پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سال تولید پشتیبانی ها و مانع زدایی ها آستارا توسعه ایران سال تولید پشتیبانی ها و مانع زدایی ها آستارا توسعه ایران توسعه صادرات منطقه آسیا و اقیانوس آرام مقام معظم رهبری توسعه اقتصادی ترانزیت نماینده مجلس شورای اسلامی اتحادیه اقتصادی اورآسیا منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا گیلان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۰۷۹۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت ۱۲۰۰ کارگر استان بوشهر به اشتغال

رئیس کل دادگستری استان بوشهر با اشاره به توجه به مطالبات کارگران، گفت: در سال گذشته با حمایت ویژه از جامعه کارگری یک‌ هزار و ۲۰۰ کارگر استان بوشهر به اشتغال بازگشتند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، مهدی مهرانگیز ظهر امروز در آیین جشن کارگری در منطقه ویژه اقتصادی بوشهر نقش مهم کارگران در عرصه‌های مختلف را مهم دانست و اظهار داشت: احقاق حقوق کارگران در اولویت برنامه دستگاه قضا قرار دارد.

وی از تعیین شعبه ویژه رسیدگی به دادخواست‌های کارگران در دادگستری استان بوشهر خبر داد و بیان کرد: حل مشکلات و تحقق مطالبات کارگران همواره مورد توجه دستگاه قضا بوده است.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر بازدید مستمر از صنایع و شهرک‌های صنعتی را یکی از مأموریت‌های دستگاه قضا استان دانست و بیان کرد: با حمایت ویژه از جامعه کارگری در سال 1402 بیش از 1200 نفر از کارگران به اشتغال خود بازگشتند.

مهرانگیز توجه به حقوق عامه از جمله کارگران را یک ضرورت دانست و تاکید کرد: تمام مسئولان دستگاه قضا و دادستان‌های استان بوشهر بر توجه به بررسی حقوق عامه توجه ویژه‌ای دارند.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی بوشهر نیز در این مراسم با گرامیداشت هفته کار و کارگر اضافه کرد: بیش از یک‌هزار و 300 نفر از کارگر در  صنایع و واحدهای تولیدی منطقه ویژه بوشهر فعالیت می‌کنند که توجه ویژه‌ای برای احقاق حقوق آنان می‌شود.

احمد دشتی‌زاده بیان کرد: تمام تلاش خود را برای رفع مشکلات و کاهش چالش‌های کارگران و کارفرمایان در منطقه ویژه اقتصادی بوشهر به کار می‌گیریم تا شاهد دستیابی به بهترین نتیجه باشیم.

در این مراسم تعدادی از کارکنان منطقه ویژه اقتصادی بوشهر با اهدای لوح، از تلاش مدیرعامل این منطقه تجلیل کردند.

انتهای پیام/190/

دیگر خبرها

  • هند در قرارداد بندر چابهار کمتر از یک چهارم مبلغ به تعهد خود عمل نموده!
  • جلوی مازوت‌سوزی باید گرفته شود
  • افزایش ۱۵۰ درصدی تخلیه و بارگیری کالا در بندر نوشهر
  • استاندار: برای تحقق طرح جامع مناطق ویژه اقتصادی مازندران؛ هماهنگی های لازم انجام شده است
  • کولیدر منطقه‌ای بکر برای توجه به مسئله گردشگری عشایر است
  • بازگشت ۱۲۰۰ کارگر استان بوشهر به اشتغال
  • مناطق آزاد کشور ؛ چالش ها وراهکارها
  • وزیر امور اقتصادی و دارایی: پیشنهاد ایران به بانک توسعه اسلامی برای نحوه تامین مالی تایید شد
  • کارگر؛ رضایت شغلی و توسعه اقتصادی
  • پیشنهاد ایران به بانک توسعه اسلامی برای نحوه تامین مالی تایید شد