Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، محمدرضا شیرزادی متخصص بیماری‌های عفونی در پاسخ به این پرسش که اگر فردی در مرحله اول واکسیناسیون کرونا  واکسن آسترازنکا تزریق کرده، در صورتی که  فاصله زمانی استاندارد طی شود و واکسن آسترازنکا موجود نباشد، چه کاری باید انجام دهد، گفت: این فرد حتی‌الامکان باید صبر کند تا واکسن آسترازنکا موجود شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در غیر اینصورت اگر بخواهد پروتکل واکسیناسیون خود را تغییر دهد و از سینوفارم استفاده کند، باید مجددا دوز اول سینوفارم را تزریق کند و در فاصله ای استاندارد دوز دوم از این واکسن را هم تزریق کند.

وی افزود: فاصله‌های استاندارد بین دو دوز اول و دوم معمولا بهترین زمان تزریق است و می‌توان پس از آن هم به تزریق اقدام کرد. مگر اینکه انقدر زمان از تزریق گذشته باشد که واکسن خاصیت خود را از دست بدهد.

متخصص بیماری‌های عفونی کشورمان در مورد بیماران صرعی گفت: آنها در گروه اولویت هستند و باید برای دوز دوم از همان واکسن دوز اول استفاده کنند مگر اینکه در واکسیناسیون مرحله اول دچار عوارض شدید شده باشند که در اینصورت باید واکسن خود را تغییر دهند.

وی تاکید کرد: بعد از واکسیناسیون مصرف ویتامین منعی ندارد اما نباید در مصرف آن زیاده روی کرد.  ویتامین های گروه  B  و C محلول در آب هستند که مقدار اضافی آن از طریق ادرار دفع می شود اما ویتامین های E و Dو  A که محلول در چربی هستند با مصرف زیاد چون از بدن دفع نمی شوند فرد را دچار سرگیجه و ضعف می کنند. قرقره آب نمک رقیق می‌تواند به صورت مکانیکی میکروب‌ها را کم کند ولی با فاصله کمتر از ۲ ساعت دوباره میکروب‌ها در گلو جمع می شوند. نکته دیگر اینکه شستشوی گلو هیچ ربطی به تزریق واکسن ندارد. اما بهتر است اینکار به صورت مداوم انجام شود.

شیرزادی با اشاره به اینکه واکسن وضعیت ایمونولوژیک بدن را تحریک می کند گفت: بهتر است پس از تزریق واکسن تغذیه خوبی داشته باشیم و مایعات بیشتری استفاده کنیم.

وی درباره بیماران دیابتی گفت: این گروه هم در اولویت  واکسن هستند و باید بدون در نظر گرفتن سن به تزریق اقدام کنند.

شیرزادی گفت: ارزیابی آنتی‌بادی دلیلی بر اینکه بدن فرد ایمن شده یا نه نیست. همه باید از دو دز واکسن استفاده کنند.

وی خاطرنشان کرد: افرادی که سینوزیت دارند، باید آنتی بیوتیک مصرف کنند ولی برای تب ناشی از واکسن نباید به صورت سرخود آنتی بیوتیک مصرف کرد بلکه باید استامینوفن خورد.

متخصص بیماری‌های عفونی کشورمان در ادامه با اشاره به افرادی که واکنش‌های حساسیتی شدید دارند گفت: اصولا توصیه می شود این افراد واکسن تزریق نکنند.

وی خاطرنشان کرد: جوانان ۱۸ ساله هنوز در پروتکل واکسیناسیون کشوری نیستند ولی از ۱۸ سال به بالا می توان آسترازنکا تزریق کرد.

شیرزادی در مورد خانم‌های باردار و افرادی که تمایل به بارداری دارند گفت: خانم‌های باردار بالای ۳۵ سال باید واکسینه شوند. چون ممکن است در طول دوره بارداری مبتلا به عوارض شدید کرونا شوند. تزریق واکسن برای مادران شیرده بالای ۳۵ سال منعی ندارد.

کد خبر 624621 برچسب‌ها كرونا در ايران واکسن کرونا

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: كرونا در ايران واکسن کرونا دوز اول

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۰۸۰۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا

برخی همچنان بر این باور هستند که واکسن‌های ویروس کرونا، عوارض جبران ناپذیری را به همراه داشته است. 

فرانسوا ژاویه فومو تاموزو، فوتبالیست سابق اهل فرانسه و کنگو، علیه شرکت‌های فایزر و بیون‌تک به دادگاه شکایت کرده است. او معتقد است این شرکت‌ها که سازنده واکسن کووید-۱۹ هستند، بر حرفه او تأثیر گذاشته‌اند.

طرفداری | به گزارش اکیپ، فومو تاموزو در حالی که حالا در سن ۲۹ سالگی بازنشسته شده است، علیه شرکت‌های داروسازی فایزر و بیون‌تک به دادگاه شکایت کرده است. او می‌خواهد مشخص شود که آیا واکسن کووید-۱۹ نقش مهمی در مصدومیت‌های او داشته که به شدت بر حرفه وی تأثیر گذاشته است. فومو تاموزو که پیش از خداحافظی از فوتبال در تیم‌های اوسر، یو اس کویوی-روئن، ماریتیمو و استاد لاوال بازی می‌کرد، همچنین از فدراسیون فوتبال فرانسه به دلیل تحت فشار گذاشتن بازیکنان زیر نظر خود برای واکسینه شدن، شکایت کرده است.

به گفته‌ این بازیکن، از زمان واکسیناسیون، مصدومیت‌های پی در پی باعث آسیب به دوران حرفه‌ای او شده است: درد زانو (گونالژی)، تاندونوپاتی و پارگی تاندون آشیل، او را ماه‌ها از زمین دور نگه داشته‌ است. این مصدومیت‌ها اکنون بر زندگی روزمره او نیز تأثیر می‌گذارد:

راه رفتن طولانی مدت به سختی قابل تحمل است، از طرف دیگر دویدن هم برایم غیرممکن است. به محض اینکه می‌خواهم به خودم فشار بیاورم، مثلاً از پله‌ها بالا بروم یا چیزی از قفسه بردارم یا حتی پایین بیایم، درد شدیدی احساس می‌کنم.

دادگاهی برای تعیین ارتباط احتمالی بین واکسن و مصدومیت‌های فومو تاموزو در نظر گرفته شده است. دادگاه پاریس در تاریخ ۲ جولای جلسه‌ای برای این پرونده برگزار خواهد کرد تا در مورد لزوم تشکیل هیئت کارشناسان که وظیفه آن‌ها تعیین ارتباط (یا عدم ارتباط) بین دوزهای واکسن و مصدومیت‌های این بازیکن ۲۹ ساله است، تصمیم‌گیری کند.

 

از دست ندهید ????????????????????????

درخواست دروسی: سردار را در رم حفظ کنید اختلاف علنی رئیس فدراسیون با مجری تلویزیون اعتراض هوادار بارسلونا: ژاوی، مرد سر حرفش می‌ماند! رد پای آرتتا؛ اورتون بعد از 14 سال لیورپول را در خانه شکست داد!

دیگر خبرها

  • جزییات استفاده از اولین واکسن سرطان
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس برای برنامه ایمن‌سازی کشور
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!