Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@09:20:17 GMT

بیم شیوع کرونا در فرودگاه اصلی لندن

تاریخ انتشار: ۱۳ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۰۸۲۵۲

بیم شیوع کرونا در فرودگاه اصلی لندن

به گزارش روز شنبه ایرنا، از زندانی و پناهنده گرفته تا تاجر، زن پیر و باردار و خانواده باید یک صف مارپیچ و بسیار طولانی را در کنار هم طی کنند تا نوبت آن‌ها برای ارائه مدارک به ماموران مرزی برسد. طبق مقررات جدید، گیت‌های ورود الکترونیک هم که در آن فقط با ارائه گذرنامه مقابل یک صفحه حس‌گر می‌شد وارد کشور شد بسته شده تا ماموران اسناد مسافران را بررسی کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسافران ورودی به انگلیس طبق قوانین دولت به دو دسته تقسیم می‌شوند. آن‌هایی که از کشورهای کم یا در حد متوسط بلحاظ خطر کرونایی وارد می‌شوند باید پیش از سفر آزمایش پی‌سی‌آر انجام داده و گواهی آن را به همراه پرسشنامه دولت در خصوص مشخصات فردی ارائه کنند. مسافران کشورهای متوسط کرونایی همچنین باید برای روز دوم و هشتم، تست پی‌سی‌آر انجام داده و سند تعیین نوبت آن را هنگام ورود به کشور ارائه کنند.

اما مسافرانی که از کشورهای پر خطر کرونایی وارد می‌شوند باید به مدت ۱۰ روز در مکان تعیین شده دولت قرنطینه شوند. آن‌ها علاوه بر اسناد فوق باید گواهی پرداخت هزینه دولت را که برای هر مسافر حدود یک هزار و ۷۰۰ پوند بالغ می‌شود ارائه کنند.

این وضعیت باعث طولانی‌تر شدن صف‌های فرودگاه و نگرانی مسافرانی شده است که از کشورهای کم و در حد متوسط خطرکرونایی وارد انگلیس می‌شوند. مسافران در طول مدتی که در صف هستند به آب و سرویس بهداشتی دسترسی ندارد و دیروز گزارش شد که یکی از مسافران در صف غش کرده است.

مقامات فرودگاه هیترو می‌گویند که نسبت به مدت زمان مورد نیاز برای عبور از صف گذرنامه ایده‌ای ندارند. در توئیتر فرودگاه دیروز این پیام منتشر شد که ماموران مرزی در تلاش هستند تا زمان انتظار در صف‌ها را کاهش دهند. اما با افزایش انتقادها در این زمینه، امروز پیام دیگری منتشر شد مبنی بر اینکه مسئولین فرودگاه از جانب ماموران مرزی که سالن‌های مهاجرتی را مدیریت می‌کنند، قادر به ارائه اطلاعات درباره مدت زمان مورد نیاز برای عبور از صف گذرنامه نیستند.

یک سخنگوی فرودگاه هیترو، وضعیت موجود را به تعداد کم ماموران مرزی نسبت داد و گفت که وزارت کشور از این مساله مطلع است. او با این حال از اینکه منابع لازم در اختیار فرودگاه قرار نگرفته ابراز نا امیدی کرد.

این درحالیست که یکی از مسافران ایرانی که خواست نامش فاش نشود به ایرنا گفت که هنگام ورود به انگلیس، مامور مرزی سووالات غیر مرتبطی را از او پرسیده است. به گفته این شهروند ایرانی، از او سووال شده که مهر ورود و خروجش از ایران که به زبان فارسی در فرودگاه امام خمینی (ره) در گذرنامه حک می‌شود و امری پذیرفته است برای او قابل شناسایی نیست. او بر همین اساس دقایقی معطل و «سووال پیچ» شده است.

سخنگوی فرودگاه هیترو به نشریه دیلی میل گفته است؛ ما این مسائل را با وزارت کشور در میان گذاشته‌ایم و انتظار داریم که وضع بهتر شود. با این حال وزارت کشور انگلیس که تشکیل صف‌های طولانی در فرودگاه و نارضایتی مسافران را به کمبود نیرو نسبت داده از وضع موجود عذرخواهی نکرده است.

نمایندگان مجلس انگلیس نسبت به عملکرد وزیر کشور و حمل‌ونقل معترض بوده و می‌گویند که این وضعیت به اعتبار کشور لطمه زده است

برچسب‌ها ویروس کرونا انگلستان محدودیت های کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا انگلستان محدودیت های کرونا ویروس کرونا انگلستان محدودیت های کرونا ماموران مرزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۰۸۲۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک نشانه مهم زوال عقل

مطالعه‌ای که به تازگی توسط محققان دانشکده بهداشت عمومی جانز هاپکینز در بلومبرگ انجام شده، نشان می‌دهد که احتمال زوال عقل در افراد مسن با شدت بالای کم‌شنوایی بیشتر است، اما این احتمال در بین کسانی که از سمعک استفاده می‌کنند پایین‌تر است.

نتایج حاصل از این مطالعات (روی بیش از ۲۴۰۰ سالمند)، بیانگر این است که کاهش شنوایی ممکن است عاملی در افزایش خطر زوال عقل باشد و بر همین اساس، درمان کم‌شنوایی می‌تواند خطر زوال عقل را کاهش دهد. کاهش شنوایی یک مسئله حیاتی در زمینه سلامت عمومی است و این خطرِ روبه‌رشد (که کاهش شنوایی ممکن است با خطر زوال عقل مرتبط باشد]، میلیون‌ها نفر را در جهان تحت تأثیر قرار می‌دهد.

در این مطالعه، ۲۴۱۳ نفر مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند که حدود نیمی از آنها بالای ۸۰ سال داشتند و طی همین بررسی‌ها ارتباط واضحی بین شدت کم‌شنوایی و زوال عقل در آنها مشاهده شد؛ شیوع زوال عقل در میان شرکت‌کنندگان با کم شنوایی متوسط تا شدید، ۶۱ درصد بیشتر از شرکت‌کنندگانی بود که شنوایی نرمال داشتند. شیوع زوال عقل در ۸۵۳ شرکت‌کننده کم‌شنوا که از سمعک استفاده می‌کردند نیز تا ۳۲ درصد کمتر بود.

چگونگی ارتباط کم شنوایی با زوال عقل هنوز به طور قطع مشخص نیست، اما نتایج این تحقیقات به مجموعه اطلاعاتی که حاصل از بررسی ارتباط جرئی بین کم‌شنوایی و زوال عقل است، اضافه می‌کند.

امید بر این است که به تدریج، اطلاعات کامل‌تری از تأثیر کم‌شنوایی بر عملکرد شناختی و زوال عقل در سالمندان حاصل شود و داده‌های موجود در این زمینه تکامل یابند.

منابع: upi ، neurosciencenews

۲۳۳۲۳۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901098

دیگر خبرها

  • قانون ضد مهاجرتی سوناک عامل تنش در روابط دوبلین-لندن
  • لندن و تجهیز اوکراین برای جنگ بهاره پیش از انتخابات انگلیس
  • یک نشانه مهم زوال عقل
  • توصیه‌هایی درباره تب کریمه کنگو که باید جدی گرفته شود
  • سهمیه ارز مسافران حج مشخص شد
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • راه اندازی فرودگاه به توسعه میناب کمک می‌کند
  • بازداشت مردی که با زنجیر به مسافران اتوبوس حمله کرد
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!