Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز، براساس مفاد آیین نامه پذیرش با آزمون استعدادهای درخشان در دوره‌های کارشناسی پیوسته و ناپیوسته و کارشناسی ارشد مصوب شورای هدایت استعدادهای درخشان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری که به تمامی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی نیز ابلاغ شده است، متقاضیان دارای شرایط زیر حداکثر تا یک سال تحصیلی پس از زمان دانش‌آموختگی و صرفا برای یک بار در صورت شرکت در آزمون و کسب حدنصاب علمی حداقل ۹۰ درصد نمره آخرین فرد پذیرفته شده در هر کدرشته محل در گزینش آزاد توسط سازمان سنجش به یکی از دانشگاه ها معرفی می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

شرایط پذیرش با آزمون استعدادهای درخشان در دوره کارشناسی ارشد

برگزیدگان رتبه‌های اول تا پانزدهم مرحله نهایی المپیادهای علمی–دانشجویی و دانشجویان نمونه کشوری در دوره کارشناسی با معرفی سازمان امور دانشجویان می‌توانند در دوره با آزمون استعداد درخشان کارشناسی ارشد پذیرفته شوند. 

رتبه های اول تا سوم نهایی جشنواره خوارزمی، جوان خوارزمی، رازی، ابن سینا و فارابی در دوره کارشناسی پیوسته یا ناپیوسته، با مشارکت حداقل ۵۰ درصد در دستاورد حائز رتبه از جمله شرایط دیگر برای پذیرش دانشجوی استعداد درخشان به شمار می‌رود. از طرفی دانش آموخته رتبه اول دوره کارشناسی پیوسته در بین دانشجویان هم رشته و هم ورودی که طی هشت نیمسال دانش آموخته شده و دانش آموخته رتبه اول دوره کارشناسی ناپیوسته در بین دانشجویان هم رشته و هم ورودی که طی چهار نیمسال تحصیلی دانش آموخته شده نیز می‌تواند در این دوره شرکت کند.

حداکثر مهلت تحصیل برای دانش‌آموختگان برتر

حداکثر مدت تحصیل برای دانش آموختگان رتبه اول دوره کارشناسی پیوسته هشت نیمسال و برای دانش آموختگان دوره کارشناسی ناپیوسته چهار نیمسال است. ضمنا متقاضی به لحاظ میانگین کل،  باید حائز بالاترین میانگین در مقایسه با دانشجویان هم رشته و هم ورودی موسسه محل تحصیل خود باشد.

شرایط معرفی فارغ‌التحصیلان برتر به سازمان سنجش آموزش کشور

دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی موظفند یک بار در هر سال به ازای هر رشته، از بین فارغ التحصیلان رتبه اول تمامی رشته‌های آموزشی خود در مقطع کارشناسی که حداکثر تا یکسال تحصیلی از تاریخ فراغت از تحصیل آنها نگذشته باشد، فقط یک نفر را که بالاترین معدل کل را کسب کرده باشد در موعد مقرر به سازمان سنجش آموزش کشور معرفی کنند. افراد مشمول این آیین نامه مجازند حداکثر تا یک سال تحصیلی پس از زمان دانش آموختگی و صرفا برای یک بار از تسهیلات آن بهره‌مند شوند.

دانشجویان مقطع کارشناسی در تمامی دوره ها چنانچه از طریق سازمان سنجش آموزش کشور وارد دوره‌های فوق شده باشند، می‌توانند از تسهیلات رتبه اولی بهره مند شوند. دانشجویان رتبه اول دوره کارشناسی که بر اساس کارنامه اولیه مجاز به انتخاب رشته نیستند، نمی‌توانند از مزایای این آیین نامه بهره‌مند شوند.

افرادی که با توجه به امتیاز رتبه اول پذیرفته نشوند، ادامه تحصیل آنان همانند سایر متقاضیان و از طریق شرکت در آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سنوات بعد میسر خواهد بود.

ظرفیت پذیرش ارشد با کنکور استعداد درخشان

سازمان سنجش موظف است حداکثر معادل ۱۰ درصد (با تقریب اضافی) در هر کدرشته محل تحصیلی دوره بالاتر را براساس اولویت نمره و انتخاب رشته متقاضیان به حائزین شرایط اختصاص دهد.

افرادی در امتیاز رتبه اول گزینش خواهند شد که ضمن واجد شرایط بودن، اطلاعات آنان براساس مندرجات فرم تاییدیه رتبه اول (مندرج در انتهای دفترچه انتخاب رشته ارشد ۱۴۰۰) توسط معاونت آموزشی دانشگاه و یا موسسه آموزش عالی محل تحصیل آنان از تاریخ ۲۰ تا ۳۰ شهریور منحصرا از طریق پرتال اینترنتی به این سازمان اعلام می‌شود در غیر اینصورت سهمیه رتبه اول برای آنان لحاظ نخواهند شد. به همین منظور ضرورت دارد همه متقاضیان استفاده از این امتیاز که مجاز به انتخاب رشته شده‌اند، فرم مذکور را تکمیل و حداقل تا سه هفته قبل از تاریخ فوق، تحویل معاونت آموزشی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی ذیربط کنند. شمولان این آیین‌نامه نیز مجازند حداکثر تا یکسال تحصیلی بعد از تاریخ فراغت از تحصیل و صرفا برای یک بار از تسهیلات آن بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/

نیوشا یعقوبی کد خبر: 1109527 برچسب‌ها استعداد درخشان

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: استعداد درخشان رتبه اول دوره کارشناسی کارشناسی پیوسته استعداد درخشان کارشناسی ارشد بهره مند شوند حداکثر تا یک دانش آموخته سازمان سنجش انتخاب رشته دانشگاه ها آموزش عالی آیین نامه یک بار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۰۸۲۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معاون وزیر علوم: دانشجویان تعلیق شده در آمریکا به ایران بیایند هزینه تحصیل‌شان رایگان است

به گزارش خبرآنلاین از فارس، صدها دانشجوی آمریکایی در پی اعتراض به جنایت‌های رژیم صهیونیستی در غزه بازداشت و از دانشگاه اخراج یا تعلیق شدند، معاون وزیر علوم کشورمان از پذیرش دانشجویان آمریکایی اخراجی در دانشگاه‌های ایران خبر می‌دهد.

پلیس آمریکا در روزهای گذشته، صدها دانشجوی معترض به جنایت‌های رژیم صهیونیستی در غزه را بازداشت کرد، روسای دانشگاه هاروارد، ام. آی. تی، پنسیلوانیا و ماساچوست هم به خاطر اینکه در دانشگاه‌های تحت مدیریت‌شان دانشجویان از فلسطین حمایت کردند دادگاهی و عده‌ای از دانشجویان و اساتید اخراج شدند.

دانشگاهیان ایران اعم از دانشجویان، اساتید و مسؤولان در حمایت از هدف دانشجویان آمریکایی در پشتیبانی از مردم غزه و اعتراض به استکبار در تجمعاتی شرکت کردند.

رؤسای دانشگاه‌های بزرگ کشور نیز ضمن حمایت از دانشگاهیان معترض آمریکایی، برای پذیرش اخراجی‌ها اعلام آمادگی کردند که این دانشجویان را با همان شرایطی که در کشور خودشان تحصیل می‌کردند پذیرش کرده و تسهیلات و امکانات تحصیل در اختیارشان قرار می‌دهند.

علی خطیبی معاون اداری مالی و مدیریت منابع وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نیز با بیان اینکه جامعه ایرانی اسلامی به معنای واقعی به محیط علم و عالم اهمیت می‌دهد و حرف‌های ما شعار نیست، می‌گوید که در سال ۱۴۰۱ دانشگاه‌های ما دچار بحران شد ولی هیچ نیروی نظامی داخل دانشگاه نشد و هیچ دانشجویی آسیب ندید اما ببینید در آمریکا چه خبر است.

وی عنوان می‌کند که درب دانشگاه‌های ایرانی به روی تمام افرادی که در دانشگاه‌های آمریکا محروم از تحصیل یا تعلیق شدند، باز است و هزینه تحصیل این دانشجویان رایگان است.

233233

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902393

دیگر خبرها

  • تحصیل رایگان دانشجویان معترض آمریکایی در ایران + اسامی دانشگاه‌ها
  • تحصیل رایگان دانشجوی معترض آمریکایی در ایران + اسامی دانشگاه‌ها
  • تحصیل رایگان دانشجوی اخراجی آمریکایی در ایران؛ کدام دانشگاه‌ها صف کشیدند؟
  • تحصیل رایگان دانشجوی معترض آمریکایی در ایران؛ این دانشگاه‌ها اعلام آمادگی کردند/ اسامی
  • هزینه ۲۰۰ میلیارد ریالی دولت سیزدهم برای تجهیز هنرستان‌های بام ایران
  • دانشجویان تعلیق شده در آمریکا به ایران بیایند با هزینه تحصیل‌ رایگان!
  • معاون وزیر علوم: دانشجویان تعلیق شده در آمریکا به ایران بیایند هزینه تحصیل‌شان رایگان است
  • پذیرش دانشجویان اخراجی آمریکا به صورت رایگان و با تمام امکانات در ایران
  • آمادگی دانشگاه کاشان برای پذیرش دانشجویان تعلیق شده آمریکا و اروپا
  • افزایش رشته‌های مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه آزاد شهرکرد