Web Analytics Made Easy - Statcounter

نتایج بررسی‌ها نشان می‌دهد که ارتباط قابل توجهی بین بار ویروسی و شدت بیماری کووید-۱۹ وجود ندارد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گروهی از محققان به منظور بررسی ارتباط بین بار ویروسی و شدت ابتلای بیماری کووید -۱۹ مطالعه جدیدی انجام دادند، آن‌ها برای نیل بدین هدف، وضعیت ۲۳۹ فرد مبتلا به بیماری کووید -۱۹ را مورد ارزیابی قرار دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۲۸.۴۵ درصد افراد شرکت کننده در مطالعه علائم بیماری را تجربه کردند در حالی که ۷۱.۵۴ درصد آن‌ها به کرونای بدون علامت مبتلا شده بودند.

نتایج بررسی‌های نشان می‌دهد که بار ویروسی موجود در بدن بیماران مبتلا به کرونای بدون علامت بیشتر از دیگر بیماران بود البته این تفاوت قابل توجه نبود بنابراین محققان به این نتیجه رسیدند که ارتباط قابل توجهی بین بار ویروسی موجود در بدن بیماران و شدت ابتلای بیماری کووید -۱۹ وجود ندارد. به گفته پژوهشگران، شدت بروز بیماری به عوامل دیگر مانند پاسخ ایمونولوژی سیستم دفاعی بدن و عوامل میزبان بستگی دارد علاوه بر این ویژگی‌های فردی مانند سلامت عمومی، بیماری‌های مزمن، پاسخ ایمنی و غیره بر شدت بروز بیماری کووید -۱۹ تأثیر می‌گذارد.

به گفته محققان، دلیل اینکه کودکان معمولاً کرونای بدون علامت را تجربه می‌کنند این است که سیستم ایمنی بدن آن‌ها آموزش دیده است زیرا بیشتر از دیگران در معرض ویروس‌ها مانند ویروس عامل سرماخوردگی قرار می‌گیرند علاوه بر این قدرت بازسازی ظرفیت ریه کودکان بیشتر است.

کد خبر 519436

منبع: ایمنا

کلیدواژه: ویروس کرونا کرونا ویروس کرونا شیوع کرونا پیشگیری از کرونا کووید ۱۹ شیوع بیماری کووید۱۹ مبتلایان به کووید ۱۹ واکسن کووید ۱۹ تشخیص کووید ۱۹ پاندمی کووید 19 شدت بیماری کووید ۱۹ شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق بیماری کووید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۰۸۷۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود سیلاب به مسیر ارتباطی «گل گل» ملکشاهی

دریافت 38 MB کد خبر 6095822

دیگر خبرها

  • ورود سیلاب به مسیر ارتباطی «گل گل» ملکشاهی
  • چالش‌های فراوان بیماران خاص و صعب العلاج در ایران/ وقتی مشکلات بیماران هموفیلی دیده نمی‌شود
  • کانون هموفیلی ایران: دارو‌های جدید هموفیلی، تحت پوشش بیمه نیست
  • مصائب بیماران هموفیلی برای تهیه دارو
  • جذب یک هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای بیماران خاص و صعب العلاج
  • آمار باورنکردنی بیماران مبتلا به دیابت در کشور
  • اعتراف جدید سازندگان آسترازنکا/ باید نگران واکسن کرونا بود؟
  • درآمد ۱۰۰۰ میلیاردی دانشگاه علوم پزشکی مشهد از گردشگری سلامت در ۱۴۰۲
  • یک موضوع مهم درباره آلرژی که خیلی‌ها نمی‌دانند | در مواجهه با آلرژی برخی پزشکان، بیماران را دچار سوءتغذیه می‌کنند
  • جذب ۱۱۰۰ میلیارد ریال برای بیماران خاص و صعب العلاج در کرمانشاه