Web Analytics Made Easy - Statcounter

عباس علیزاده روز شنبه در نشست خبری در جمع رسانه‌های گروهی استان افزود : طی پنج ماه گذشته با اهتمام جدی تعاون گران؛  ۴۶ میلیون دلار  محصول صادر شده است که این میزان حدود ۱۱۶ درصد افزایش داشته است.
وی مقصد این محصولات را کشورهای آسیایی و اروپایی عنوان و تصریح کرد: این صادرات توسط ۲۰ شرکت تعاونی استان انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه  سهم شرکت های تعاونی در اقتصاد کشور ۲۵ درصد تعریف شده است، افزود:  در حال حاضر  میانگین این سهم در اقتصاد کشور حدود ۶ درصد  و در گیلان  حدود ۱۱ درصد و از میانگین کشوری بالاتر است.

علیزاده، تعداد شرکت های تعاونی فعال در گیلان را ۲۵۸ شرکت تعاونی  عنوان و اضافه کرد:  ۱۹۹ هزار عضو  در این تعاونی ها مشغول به فعالیت هستند .

 وی تصریح کرد: در این شرکت های تعاونی که به طور مستقیم ۳۲ هزار نفر اشتغالزایی دارد ،  ۱۰ هزار و ۶۳۲ میلیارد ریال  سرمایه گذاری شده است .

 مدیرکل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی گیلان تصریح کرد: همچنین ۱۴  اتحادیه فعال در استان با ۱۹۵ شرکت تعاونی در استان مشغول فعالیت هستند.

علیزاده ادامه داد: با وجود شرایط بیماری کرونا از سال گذشته تا کنون ؛ ۷۸ شرکت تعاونی با ۲ هزار و ۵۲۱ عضو و فراهم شدن یک هزار و ۴۹۷ فرصت شغلی جدید راه اندازی شد.

بهره برداری از ۱۷ طرح تعاونی  با  یکهزار و ۵۸۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری

وی همچنین از بهره برداری از ۱۷ طرح تعاونی  در هفته تعاون خبر داد و گفت: این طرح ها در  زمینه هایی همچون تولید آب معدنی، مرغ گوشتی و حوزه مسکن فعالیت خواهند کرد .

وی افزود : این طرح ها با سرمایه گذاری بالغ بر یک هزار و  ۵۸۰  میلیارد ریال و اشتغالزایی ۳۳۲ نفر  اجرا شده است.

پرداخت  ۳ هزار و ۵۶۰ میلیارد ریال تسهیلات کرونا در گیلان 

علیزاده در بخش دیگری از سخنانش؛ از پرداخت  سه هزار و ۵۶۰ میلیارد ریالی تسهیلات کرونا به واحدهای آسیب دیده در استان با سود ترجیحی ۱۲ درصد خبر داد و گفت: گیلان از لحاظ پرداخت تسهیلات کرونا رتبه اول کشور را دارد.

 مدیرکل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی گیلان یادآور شد : ثبت نام از واحدهای آسیب دیده  برای مشاغل زیر مجموعه ورزش ، میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی . فرهنگ و ارشاد اسلامی تا پایان شهریور ماه برای علاقه مندان ادامه دارد.

از ۱۳ شهریورماه به مدت یکفته هفته تعاون نامگذاری شده است.

برچسب‌ها رشت گیلان وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: رشت گیلان وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی رشت گیلان وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی شرکت های تعاونی میلیارد ریال شرکت تعاونی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۰۸۸۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه‌ریزی برای صادرات محصولات دانش‌بنیان

مدیر کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان تهران از برنامه‌ریزی برای صادرات محصولات دانش‌بنیان و تولیدات مشاغل خانگی و صنایع دستی خبر داد و گفت: آیین‌نامه‌ها و بخشنامه‌های متعددی از سوی دولت درباره شرکت‌های دانش بنیان و حمایت از آنها به تصویب رسیده است.

محمد آذرپناه در گفت‌وگو با ایسنا، درباره برنامه‌های پیش بینی شده درخصوص صادرات تولیدات دانش‌بنیان گفت: طی سال‌های گذشته بخش تعاون در استان تهران بیشتر درگیر مشکل مسکن بود. به ویژه واحدهایی که تامین زمین یا بحث انتخاباتشان دچار مشکل شده بودند و ما پیگیری مشکلات آنها را در دستور کار قرار دادیم.

وی ادامه داد: در حوزه تولید و دانش‌بنیان برنامه‌های عملیاتی گسترده‌ای صورت گرفته که بخشی از حمایتها معطوف به حمایت‌های بازاری است و طی چند سال گذشته آیین نامه‌ها و بخشنامه‌های متعددی از سوی دولت در بحث شرکت‌های دانش بنیان به تصویب رسیده است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران درعین حال اولویت صادرات در استان را صادرات دانش بنیان ذکر کرد و گفت: درکنار آن صادرات تولیدات دیگر از جمله صنایع دستی و مشاغل خانگی را نیز در دستور کار داریم.

به گفته آذرپناه عرضه محصولات صادرات محور با رویکرد تعاونی‌های دانش‌بنیان و تعاونی‌های صادراتی از دیگر برنامه‌های پیش بینی شده است و تلاش شده با اختصاص غرفه‌های مختص کالاهای ایرانی در کشورهای هدف، صادرات محصولات از طریق اتاق های تعاون و بازرگانی انجام شود و به شکل مستقیم در فروشگاه‌های زنجیره ای کشورهای مورد نظر عرضه شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • صادرات تولیدات تعاونی‌های دانش‌بنیان به کربلا و مسکو
  • ۲۰۰ میلیارد ریال تسهیلات تعاونی‌ در سبزوار پرداخت شد
  • تعاونی‌های قم ۲۰ درصد طرح نهضت ملی را می‌سازند
  • ریل گذاری ایران و امارات برای افزایش صادرات
  • جذب حدود ۹ میلیارد ریال حمایت مالی و تشویقی از تعاونی‌های آذربایجان‌غربی
  • تعاونی‌های تولید؛ مصداق مشارکت مردم در اقتصاد
  • افزایش ۸۰ درصدی ارزش صادرات سمنان در سال جدید
  • احیای تعاونی‌های صید و صیادی در سیستان و بلوچستان
  • برنامه‌ریزی برای صادرات محصولات دانش‌بنیان
  • صادرات استان زنجان صعودی شد