Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-01@23:36:17 GMT

دلار در کانال 26 هزار تومان آرام گرفت

تاریخ انتشار: ۱۳ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۰۸۸۴۳

خبرگزاری آریا - نرخ دلار در صرافی‌های بانکی امروز (شنبه، 13 شهریورماه) بدون تغییر قیمت نسبت به روز کاری گذشته به 26 هزار و 661 تومان رسید.
به گزارش خبرگزاری آریا ، قیمت فروش یورو در ساعت 13 و 30 دقیقه امروز در مقایسه با روز کاری گذشته (پنجشنبه، 11 شهریورماه) با 274 تومان افزایش به 31 هزار و 424 تومان رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


امروز قیمت خرید هر دلار 26 هزار و 133 تومان و نرخ خرید هر یورو نیز 30 هزار و 802 تومان بود.
علاوه بر این، نرخ خرید دلار در بازار متشکل ارزی 26 هزار و 40 تومان و نرخ فروش آن 26 هزار و 276 تومان اعلام شد.
نرخ خرید یورو در این بازار 30 هزار و 946 تومان و نرخ فروش آن نیز 31 هزار و 228 تومان اعلام شد.
همچنین در سامانه نیما در معاملات روز چهارشنبه (10 شهریورماه)، حواله یورو به قیمت 27 هزار و 425 تومان فروخته و حواله دلار به قیمت 23 هزار و 77 تومان معامله شد.
به گزارش ایرنا، قیمت دلار از خردادماه حرکت آرامی به سوی کانال 25 هزار تومان شروع کرد و بیش از دو هفته در این کانال نوسان داشت و وارد کانال 26هزار تومان شد و سپس در صرافی بانکی به قیمت 27 هزار تومان فروخته می‌شد.البته دلار در هفته گذشته روند نزولی قیمت را شروع کرده و وارد کانال 26 هزار تومان شده است. 
-->

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: هزار تومان 26 هزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۰۸۸۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵ علت خرید اتوبوس شهری از چین | تفاوت اتوبوس داخلی با چینی چقدر است؟

همشهری آنلاین- مهدی اسماعیل پور: شهردار تهران در جریان بخشی از صحبت هایش در جلسه شورای اسلامی شهر تهران و در پاسخ به برخی از اعضا که ایراد ها و انتقاد هایی از قرارداد منعقد شده با طرف چینی داشتند، توضیحاتی را ارائه کرد که بخشی از آن در قالب یک ویدئوی کوتاه با عنوان " چرا ناراحتند؟" در فضای رسانه و مجازی دست به دست می شود. علیرضا زاکانی در این برش کوتاه از صحبت هایش می گوید: «چرا ناراحتند که قرار است ما ماشین با کیفیت ارزان در اختیار مردم قرار دهیم؟ خودرویی که ما در چین با تامین قطعات آن درشهر تهران قرارداد بستیم ۲۲۰ هزار یورو است. جرم ما این است که پا در کفش عده ای کرده ایم که اصلا علاقه ندارند تا بازی شان در کشور بهم بخورد.»

اتوبوس برقی داخلی ۱۵ میلیارد، نه ۱۲ میلیارد تومان

از جمله موارد و شبهات مطرح شده در این رابطه قیمت اتوبوس برقی داخلی است و مدعی شده اند که برخلاف آنچه که شهردار تهران گفته است، قیمت داخلی این خودرو ها ۱۲ میلیارد تومان و معادل ۱۸۱ هزار یورو است! نکته اول؛ کلانشهر در فروردین ماه امسال با کمک دولت از ۴۰ اتوبوس برقی داخلی رونمایی کرد،در همین رابطه علی قاسم‌پور عضو شورای اسلامی شهر کرج که این قیمت هر دستگاه اتوبوس برقی را ۱۵ میلیارد تومان اعلام کرده است، نه ۱۲ میلیارد تومان که این روزها برخی ها روی این قیمت مانور می دهند.

قیمت اتوبوس های برقی داخلی ۳۳۳ هزار یورو

با توجه به نرخ یورو در ارز مبادله ای در این روزها که حدود ۴۵ هزار تومان است، حتی معادل ارزی همان قیمت ۱۲ میلیارد تومان ادعایی هم ۲۶۶ هزار یورو می شود، اما افرادی که به شهردار تهران ایراد گرفته اند ومثلا نکته بین هستند، معادل ارزی این مبلغ را ۱۸۱ هزار یورو به خورد مخاطب خود می دهند! حالا اگر معادل ارزی همین حدود ۱۵ میلیارد تومان قیمت واقعی که عضو شورای اسلامی شهر کرج برای هرکدام از اتوبوس های برقی خریداری شده عنوان کرده است را محاسبه کنیم، رقمی درحدود ۳۳۳ هزار یورو می شود. یعنی تقریبا ۱۵۲ هزار یورو کمتر از قیمت واقعی!

۳۲۳ هزار یورو قیمت درج شده در قرارداد

حالا این حساب و کتاب های فرضی را کنار می گذاریم و برای پی بردن به اصل ماجرا سراغ برگه قراردادی می رویم که در وزارت کشور به امضا رسیده است. در این برگه مبلغ قرارداد هر دستگاه اتوبوس برقی داخلی ۳۲۳ هزار یورو است. این در شرایطی است که قیمت هر دستگاه اتوبوس برقی ساخت چین جدا از اینکه کیفیت و خدمات پس از فروش بهتری دارد، ۲۲۰ هزار یورو است؛ یعنی حدود ۱۰۳ هزار یورو ارزان تر!

اتوبوس های چینی حدود ۵ میلیارد تومان ارزان تر

به عبارت دیگر تفاوت ریالی اتوبوس برقی داخلی و چینی جدا از دیگر فاکتورها از جمله کیفیت، خدمات پس از فروش و سرعت تحویل، به نرخ امروز حدود ۴ میلیارد و ۷۰۰ میلیارد تومان ارزان تر است. اینکه شهردار تهران اعلام کرده اتوبوس های چینی ارزان تر از نمونه های داخلی است حرف امروز نیست. زاکانی در اول اسفند سال گذشته هم عنوان کرده بود که تفاوت قیمت اتوبوس‌های برقی چینی با اتوبوس‌های برقی داخلی بین حدود ۵ میلیارد تومان در هر اتوبوس است، در این رابطه گفته بود: «اتوبوس‌های چینی به مراتب ارزان‌تر از اتوبوس‌های داخلی هستند.»

کلاهی که می‌خواهند بر سر مردم بگذارند

به این ترتیب مشخص می شود که مخالفان و منتقدان سیاسی شهرداری و البته افرادی که منافع شان با بحث واردات خودروی ارزان قیمت و با کیفیت تر چینی به خطر افتاده تلاش دارند تا به مخاطبان و افکار عمومی القا کنند که با قرارداد چین کلاه گشادی بر سرشان رفته است و خرید اتوبوس های برقی بی کیفیت و گران تر مونتاژکاران داخلی به سرعت تحویل بسیار پایین به سود تهران و تهرانی ها است! در واقع کسانی که می‌خواهند سر مردم کلاه بگذارند و در راستای منافع خودشان از جیب مردم پول بردارند همان هایی هستند که برای کنسل شدن قرارداد واردات خودرو و اتوبوس برقی از چین تلاش می کنند و دست و پا می زنند!

کد خبر 848534 منبع: همشهری آنلاین برچسب‌ها حمل و نقل خودروی برقی علیرضا زاکانی اتوبوس - شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه شهرداری شهردارى تهران تهران مافیا

دیگر خبرها

  • قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۲/۱۲
  • ۵ علت خرید اتوبوس شهری از چین | تفاوت اتوبوس داخلی با چینی چقدر است؟
  • بررسی قرارداد خرید ۴۰ هزار دستگاه اتوبوس، ون و تاکسی از چین 
  • ثبات دلار و درهم و رشد یورو در معاملات امروز مرکز مبادله
  • قیمت دلار، سکه، طلا و یورو سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳/ قیمت امروز طلا و سکه
  • قیمت دلار امروز ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • دلار مبادله‌ای ثابت ماند/ یورو رشد کرد
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
  • قیمت دلار و یورو امروز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت دلار امروز ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳