Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، اتحادیه و احزاب تونس از دیدار و گفتگو با سناتور‌های آمریکایی در باره بحران تونس خودداری کردند.

اتحادیه قدرتمند عمومی کارگری "UGTT" و دو حزب سیاسی تونس دعوت هیئتی از کنگره آمریکا در باره بحران های اخیر در تونس را رد کردند و گفتند که آن‌ها با هرگونه دخالت خارجی در  حل بحران‌های داخلی مخالف هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سناتور کریس مورفی، سناتور آمریکایی رهبری یک هیئت کنگره را برای سفر به تونس و گفتگو با رئیس جمهور این کشور به منظور حل بحران بر عهده دارد.

قیس سعید، رئیس جمهور تونس در ۲۵ ژوئیه نخست وزیر خود را برکنار کرد، پارلمان را مسدود و در یک مداخله ناگهانی که مخالفان او آن را کودتا نامیدند، قدرت اجرایی را به عهده گرفت.

چندی پیش،  رئیس جمهور تونس با صدور فرمان ریاستی، تدابیر فوق العاده مربوط به تعلیق پارلمان و لغو مصونیت پارلمانی همه نمایندگان را تا اطلاع ثانوی تمدید کرد و این در حالی است که مردم تونس از رئیس جمهور این کشور انتظار دارند، تشکیل دولت آینده را اعلام کند.

تونس با اقدام اخیر رئیس جمهور این کشور در برکناری نخست وزیر و تعلیق پارلمان به مدت ۳۰ روز، وارد بحران سیاسی شد.

سازمان عفو بین الملل اعلام کرد  رئیس جمهور تونس از زمان تعلیق پارلمان این کشور در ماه گذشته بیش از ۵۰ مقام، سیاستمدار و بازرگان را از سفر به خارج از تونس منع کرده است.

رئیس جمهور تونس تداوم فعالیت پارلمان را تهدید و خطر علیه دولت دانست و تاکید کرد: دولت از سوی پارلمان تهدید می‌شود و این امر زمانی به وضوح قابل لمس است که با توجه به زد و بند‌ها و لابی‌های موجود در درون اقداماتی برای تصویب قوانین انجام می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بحران تونس کنگره آمریکا قیس سعید رئیس جمهور تونس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۰۹۱۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سطح تجارت ایران و امارات به ۳۰ میلیارد دلار می‌رسد

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا از وزارت راه و شهرسازی، «مهرداد بذرپاش» که روز چهارشنبه (۱۲ اردیبهشت‌ماه) به‌عنوان رئیس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و امارات در نشست این کمیسیون در ابوظبی حاضر شده بود، پس از برگزاری نشست و دیدار و گفتگو با فعالان اقتصادی و اعضای اتاق بازرگانی ابوظبی با «شیخ منصور بن زاید آل نهیان» نائب رئیس دولت امارات دیدار کرد.

در این دیدار که در قصر «الوطن» ابوظبی برگزار شد، دو طرف در مورد روابط و همکاری‌ها به‌ویژه توسعه تجارت بین دو کشور گفتگو کردند.

شایان‌ذکر است که مهرداد بذرپاش در این سفر به گفتگو با مقامات و فعالان اقتصادی امارات پرداخت تا موضوع توسعه تجارت بین دو کشور با جدیت بیشتری دنبال شود.

وزیر راه و شهرسازی و رئیس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و امارات در این سفر و در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با اقداماتی که در دستور کار قرار گرفته می‌توان پیش‌بینی کرد تجارت بین دو کشور به ۳۰ میلیارد دلار برسد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حقوق روسای اتحادیه اروپا چقدر است؟
  • حمایت از ایرانیان خارج از کشور از دغدغه‌های مهم دولت است
  • سطح تجارت ایران و امارات به ۳۰ میلیارد دلار می‌رسد
  • پشت پرده تصمیم رئیس جمهور چین برای ملاقات با وزیر خارجه آمریکا / توسعه و تقویت اقتصادی، راهکار چین برای مقابله با تحریکات آمریکا / چین بر جذب سرمایه گذاری خصوصی از آمریکا متمرکز است
  • احزاب لبنانی در انتخاب رییس‌جمهور کشورشان تفاهم و تسریع کنند
  • تاکید امیر عبداللهیان بر لزوم تفاهم احزاب و گروه‌های لبنانی برای انتخاب رئیس‌جمهور
  • قطع روابط کلمبیا و رژیم صهیونیستی به دلیل جنگ غزه
  • وزیر ارتباطات: رفع فیلتر صرفا با امضای رئیس جمهور؟ توصیه می‌کنم دوباره قانون را بخوانید
  • وزیر کشور: تقسیم استان تهران در دست بررسی است
  • تاکید رئیس‌جمهور بر فراهم کردن زمینه حضور هرچه گسترده‌تر مردم در دور دوم انتخابات