Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-29@09:45:30 GMT

ناامیدی دکه‌داران اردبیل از فروش مطبوعات

تاریخ انتشار: ۱۳ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۰۹۲۱۳

ناامیدی دکه‌داران اردبیل از فروش مطبوعات

به گزارش همشهری آنلاین، حبیب احمدی مدیرخانه مطبوعات اردبیل گفت: در استان اردبیل ۵۷ دکه مطبوعاتی وجود دارد که ۱۲ دکه در شهرستان ها و ۴۵ دکه در مرکز استان فعال است و البته از دکه های مرکز استان ۵ دکه که مقابل بیمارستان ها دایر هستند فعالیت توزیع مطبوعاتی نداشته و اقلام بیمارستانی عرضه می کنند.

وی افزود: این در حالی است که برخی شهرستان ها مانند کوثر، نیر، انگوت و سرعین دکه مطبوعاتی ندارند و شهروندان باید برای مطالعه مطبوعات به کتابخانه ها مراجعه کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گزارش میدانی از فعالیت دکه داران مرکز استان حاکی از آن است که در چند سال اخیر با کاهش استقبال خرید مطبوعات مواجه بوده ایم و در حالی که مطبوعات محلی و سراسری کاهش تیراژ داشته اند اما همین تعداد اندک ۵۰-۶۰ درصد به فروش می رود.

رضا موذنی از توزیع کنندگان اردبیل عنوان کرد: نسبت به سال ۹۸ مطبوعات مطبوعات کاهش تیراژ ۶۰ درصدی داشته اند که فضای مجازی و انتشار پی دی اف و بارگذاری مطالب چاپ شده در سایت ها تاثیر زیادی در کاهش خرید مطبوعات داشته است.

به گفته موذنی در حال حاضر به خاطر نبود درآمد مکفی دکه های اردبیل هر چند وقت یکبار دست به دست می شوند دکه قدیمی اردبیل در سرچشمه به دکه اروج باغبان رحیمی معروف است و یا از سید هاشم فتوحی به عنوان قدیمی ترین توزیع کننده و دکه دار اردبیلی می توان نام برد.

دکه داران اردبیلی از نبود متولی و حامی گلایه دارند و اظهار می کنند در سخت ترین شرایط و با کمترین درآمد به عنوان آخرین حلقه ارتباط مطبوعات به مردم انجام وظیفه می کنند اما نه خانه مطبوعات و نه فرهنگ و ارشاد اسلامی خود را موظف به بیمه و حمایت های دیگر از این قشر نمی داند.

به دلیل کافی نبودن درآمد، سالهاست که دکه داران برای یکی کردن دخل و خرج خود غیر از اقلام مطبوعاتی به فروش انواع مواد خوراکی، سیگار و برخی اقلام دیگر می پردازند که شاید گاهی اوقات دکه ها را بیشتر از ویترین مطبوعات به ویترین دخانیات تبدیل کند.

کد خبر 624614

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: دکه داران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۰۹۲۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرغداری ۲۰ هزار قطعه‌ای در نمین به بهره برداری رسید

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اردبیل مهرداد اصغری، مجری طرح‌های اشتغال‌زایی بنیاد برکت در مرکز و جنوب استان اردبیل در اظهار کرد: واحد مرغداری ۲۰ هزار قطعه‌ای در شهرستان نمین با حمایت بنیاد برکت به بهره‌برداری رسید و فاز توسعه این واحد نیز پس از سال‌ها تعطیلی احیا شده و به چرخه تولید بازگشت.
وی افزود: با بهره‌برداری از این واحد تولیدی در حال حاضر برای ۴ نفر فرصت شغلی مستقیم ایجاد شده است.
مجری طرح‌های اشتغال‌زایی بنیاد برکت بیان کرد: طی ۵ سال گذشته از ۶ هزار طرح اشتغال‌زایی در سطح استان اردبیل حمایت شده است که سهم شهرستان‌های مرکزی و جنوبی استان از این میزان ۴ هزار و ۴۰۰ طرح با اعتباری بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان بوده است.
اصغری ادامه داد: بنیاد برکت طرحی به نام زنجیره سبز دارد که هدف آن حمایت از تولید محصولات کشاورزی است که به امنیت غذایی ختم می‌شود.
مجری طرح‌های اشتغال‌زایی بنیاد برکت در مرکز و جنوب استان اردبیل تصریح کرد: سقف تسهیلات بنیاد برکت برای طرح‌های خوداشتغالی ۱۵۰ میلیون تومان است که این رقم در حوزه‌های کشاورزی، شیلات و دامداری تا ۳۰۰ میلیون تومان نیز افزایش می‌یابد و بازپرداخت آن به شکل تنفس‌دار هر ۶ ماه یکبار انجام می‌شود.

دیگر خبرها

  • کاهش سهمیه سوخت و تجمع تعدادی از کامیون داران جنوب سیستان و بلوچستان
  • فروش ۲.۹ تن طلا در ۲۱ حراج در ایران
  • فروش ۲.۹ تن طلا در ۲۱ حراج/ امروز چقدر طلا فروخته شد؟
  • فعالیت بیش از ۷۰ مرکز خدمات مشاوره‌ای در استان اردبیل
  • کودتا در کاخ سفید/ تلاش‌های نافرجام برای برکناری سخنگوی دولت بایدن
  • ممنوعیت خرید و فروش اراضی شهرک‌های صنعتی قبل از اخذ پایان‌کار
  • اردبیل در ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران اکسپو ۲۰۲۴
  • مرکز آموزشی دارالفنون اردبیل در آستانه بهره برداری
  • ممنوعیت هرگونه خرید و فروش اراضی شهرک‌های صنعتی قبل از اخذ پایان کار و اتمام سالن تولید
  • مرغداری ۲۰ هزار قطعه‌ای در نمین به بهره برداری رسید