Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-27@22:04:39 GMT

مشخصات، قیمت و کاربرد لوله داربستی

تاریخ انتشار: ۱۳ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۰۹۵۴۸

انجام پروژه ‌های ساختمان سازی، به خصوص ساختمان ‌های بلند بدون استفاده از داربست می ‌تواند بسیار مخاطره آمیز، غیر ایمن و حتی غیر ممکن باشد. داربست از متصل شدن انواع لوله‌ ها در سایز های کوچک و بزرگ ساخته می ‌شود و در نتیجه این امکان را به کارگران می ‌دهد تا به راحتی فرایند ساخت پروژه را انجام دهند. برای ساخت داربست از مقاطع فولادی خاصی به نام لوله داربستی استفاده می ‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برای تهیه این محصول می توانید به آراد آهن که مرکز پخش لوله داربستی در ایران است مراجعه کرده و با مناسب ترین قیمت محصول مورد نیاز خود را تهیه نمایید.

لوله ‌های داربست در دو نوع سبک و سنگین طراحی و به بازار عرضه می ‌شوند که لوله های داربستی سنگین جهت استفاده در پروژه ‌های مهم ‌تر و بزرگ ‌تر کاربرد دارد. لازم به ذکر است که لوله‌ های داربستی در مشخصات مختلفی از جمله سایز و اندازه به بازار عرضه می‌ شوند که بر روی قیمت لوله داربستی تاثیر می ‌گذارد.

مشخصات فنی لوله داربستی

طول لوله ‌های داربستی بین 3 تا 6 متر است. طول این محصولات بر قیمت آن ها اثر می ‌گذارد و بدیهی است که قیمت لوله داربستی 6 متری بیشتر از لوله داربستی 3 متری باشد. از دیگر ویژگی‌ های این محصول، قطر داخلی آن است که معادل 48 میلی متر یا حدود 5 سانتی متر است. به همین علت به لوله داربستی، لوله 5 نیز می گویند. همچنین ضخامت لوله داربستی آن ها از 1 تا 4 میلی متر نیز می ‌رسد. برخی اوقات در شرایطی که آب و هوا مرطوب است، از لوله گالوانیزه داربستی جهت نصب داربست استفاده می ‌شود.

وزن لوله داربستی در رنجی حدود 14 تا 20 کیلوگرم به ازای هر متر قرار می ‌گیرد که در نتیجه بر قیمت لوله داربستی تاثیر می‌ گذارد. سایز های مختلف لوله داربستی نیز شامل 2 ، 2.3 ، 2.5 ، 2.8 و 3 میلی متر است. از آنجایی که ضخامت این لوله ‌ها بر وزن آن ها تاثیر می ‌گذارد، بدیهی است که قیمت روز لوله داربستی 6 متری در ضخامت های 2،2.5 ،3 متفاوت باشد.

کاربرد لوله داربستی

لوله های داربستی مناسب استفاده در انتقال سیالات و یا در تماس بودن با مواد شیمیایی نیستند و معمولا در جهت نصب داربست مورد استفاده قرار می ‌گیرند. در واقع جهت دسترسی به نقاطی با ارتفاع بیشتر از 2 متر، نصب داربست ضروری است. با استفاده از لوله داربست می‌ توان اسکلت بندی سازه را ایجاد کرد. همچنین این محصول کاربرد بسیاری در پل سازی و ساخت سوله دارد. کار کردن بر روی یک پروژه بدون نصب داربست بسیار پرخطر است و گاهاً بدون ایجاد داربست ،کار بر روی ساختمان دشوار و حتی غیر ممکن است. البته ممکن است برخی اوقات افراد بدون استفاده از لوله داربستی کار خود را پیش ببرند، اما در این شرایط احتمال به وجود آمدن مشکلات جبران ناپذبر بسیار بالا می رود.

به طور کلی کاربرد های لوله‌ های داربستی به شرح زیر است:

ایجاد یک تکیه گاه و سازه ‌ای مستحکم جهت استفاده کارگران و مهندسین مشغول به کار بر روی ساختمان پشتیبانی و کمک به ساخت و ساز انواع مختلف پروژه ‌های عمرانی و ساختمانی بهره گیری در برج‌ های دیده بانی، نصب و ایجاد غرفه‌ های نمایشگاه‌ ها و رمپ ‌های ورزش اسکی ایجاد حصار در اطراف گودال های بزرگ و زمین های خاکبرداری شده

انواع مختلف داربست

داربست به طور کلی به سه نوع داربست مثلثی، داربست چکشی ستاره‌ ای و داربست چکشی کاسه ای طبقه بندی می ‌شود که در ادامه به معرفی هر کدام خواهیم پرداخت.

داربست مثلثی: این سازه از نوعی فریم ‌های مثلثی شکل ایجاد شده است که شامل نر و مادگی هستند. از ویژگی‌ های بسیار مثبت این سازه می ‌توان به متصل شدن آسان آن ها اشاره کرد. جهت نصب این نوع داربست ها نیازی به کارگر ماهر نبوده و افراد به سهولت می توانند این کار را انجام دهند.

داربست چکشی ستاره: داربست چکشی ستاره شامل تعدادی مهار افقی و پایه‌ های عمودی است که مزیت ‌های فراوانی دارد. از جمله این مزیت ‌ها می ‌توان به باز و بسته شدن آسان بدون آچار و عدم نیاز به مهار بندی در ارتفاعات بالا اشاره کرد.

داربست چکشی کاسه ای: یکی دیگر از انواع داربست ‌هاست که شامل تعدادی پایه عمودی و مهار افقی است و از آن در داربست بندی نمای ساختمان استفاده می ‌شود.

جهت اطلاع از قیمت لوله پنج (لوله داربستی) یا خرید آن لازم است به یک مرکز پخش لوله داربستی در ایران که معتبر و مطمئن باشد مراجعه کنید تا علاوه بر دارا بودن استاندارد های لازم، تحویل بار شما را نیز تضمین کند.

خرید لوله داربستی

همان طور که گفته شد لوله ‌های داربستی، ضخامت و مشخصات مختلفی دارند و لازم است شرایط و ویژگی ‌های پروژه خود را در نظر گرفته و سپس نسبت به خرید لوله ‌های داربستی متناسب با پروژه خود اقدام کنید. شما می ‌توانید جهت گرفتن اطلاعات بیشتر و مشاوره با شرکت آراد آهن تماس حاصل فرمایید. آراد آهن یکی از نمایندگی های فروش لوله داربستی در ایران است که علاوه بر ارائه بهترین خدمات، شما را در امر خرید انواع مقاطع فولاد و آهن از جمله لوله داربستی یاری می ‌کند.

 

قیمت لوله داربستی

فاکتورهای گوناگونی بر قیمت آهن و فولاد تاثیر می ‌گذارد. از جمله این عوامل می ‌توان به بازار بورس، میزان تولیدات کشورهای تولید کننده مواد اولیه، نوسانات ارز، قیمت طلا و میزان عرضه و تقاضا نیز اشاره کرد. همچنین کارخانه تولیدکننده و مشخصات فنی از جمله وزن و ابعاد نیز بر ارزش مقاطع مختلف مانند قیمت لوله تاثیر می‌ گذارند. در نتیجه این محصول نیاز به قیمت گیری روزانه دارد. شما می ‌توانید جهت اطلاع از قیمت لوله داربستی امروز به سایت آراد آهن مراجعه فرمایید. این سایت با به ‌روزرسانی ‌های سریع، دقیق‌ ترین قیمت روز لوله داربستی را به شما ارائه می ‌دهد. این شرکت یکی از نمایندگی های فروش لوله داربستی اصفهان و سایر کارخانه ‌های فعال در این زمینه است. از مزیت ‌های دیگر این شرکت می ‌توان به ارائه فاکتور رسمی و تضمین تحویل بار نیز اشاره کرد.

جمع بندی

در این مطلب به معرفی یکی از مقاطع فولادی و پرکاربرد در صنعت ساختمان سازی یعنی لوله داربستی پرداختیم. همچنین عنوان کردیم که نقش این لوله ‌ها معمولا در نصب داربست است که موجب افزایش ایمنی کارگران و مهندسین مشغول به کار بر روی ساختمان می ‌شود. علاوه بر این، ویژگی ‌های فنی این لوله را نیز ذکر کردیم. همچنین تاکید شد که استفاده از لوله داربستی در هنگام ساخت سازه های مختلف، علاوه بر اینکه کار را بسیار آسان می کند، ایجاد خطرات احتمالی را نیز کاهش می دهد. شما می ‌توانید جهت خرید یا کسب اطلاعات بیشتر از قیمت روز لوله داربستی با کارشناسان آراد آهن تماس حاصل فرمایید.

 

منبع: فردا

کلیدواژه: رپورتاژ لوله داربست نصب داربست آراد آهن بر روی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۰۹۵۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روزی که رژیم بعث عراق به کاربرد سلاح‌های شیمیایی محکوم شد

ابعاد گسترده ناشی از استفاده عراق از سلاح‌های شیمیایی، به تدریج توجه افکار عمومی را به خود معطوف کرد تا این که دبیرکل وقت سازمان ملل متحد نیز پس از دیدار با نمایندگان ایران و عراق، استفاده از سلاح‌های شیمیایی را محکوم کرد.

به گزارش ایسنا، در طول جنگ تحمیلی، رژیم عراق بارها از سلاح شیمیایی استفاده کرد. به طوری که بنابه گزارش رسمی ایران به کنفرانس خلع سلاح، تعداد این حملات توسط عراق از دی ماه ۱۳۵۹ تا اسفند ۱۳۶۶ در مجموع به ۲۴۲ مورد رسیده بود که قربانیان آن ۴۴ هزار نفر ذکر شده است که از آن تاریخ تاکنون این رقم به یکصدهزار نفر افزایش یافته است. همچنین بنا بر همین گزارش عراق در طول جنگ تحمیلی از ۶ هزار بمب شیمیایی علیه ایران استفاده کرده است.

بی‌توجهی محافل بین‌المللی در مورد نقض قوانین منع استفاده از سلاح‌های شیمیایی به دلیل تمایل موجود برای حمایت از رژیم عراق با هدف غلبه این کشور بر ایران، وضعیت غیرقابل تحملی را به وجود آورد. در واقع تلفات ناشی از به‌کارگیری این سلاح‌ها و تأثیرات روانی آن، قدرت دفاعی ایران را تحت تأثیر قرار داده بود.

عراق با درکی که از این مسأله داشت، در عملیات «بدر»، بیش از گذشته از سلاح‌های شیمیایی استفاده کرد، به طوری که تنها در طول مدت پنج روز (از ۲۲ تا ۲۷ اسفند ۶۳) بیش از ۳۰ مورد از انواع سلاح‌های شیمیایی را مورد استفاده قرار داد.

ابعاد گسترده ناشی از استفاده عراق از سلاح‌های شیمیایی، به تدریج توجه افکار عمومی را به خود معطوف کرد تا این که دبیرکل وقت سازمان ملل متحد نیز پس از دیدار با نمایندگان ایران و عراق، استفاده از سلاح‌های شیمیایی را محکوم کرد.

سرانجام شورای امنیت طی بیانیه‌ای و با اجتناب از صدور قطعنامه، در ششم اردیبهشت سال ۱۳۶۴ برابر با ۲۵ آوریل ۱۹۸۵ کاربرد سلاح‌های شیمیایی توسط عراق را محکوم کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ساخت نازک‌ترین ورقه طلای جهان با ضخامت یک اتم
  • انتشار مشخصات بیش از ۸۵۰ قلم کالای مسروقه در سامانه نما
  • 0 تا 100 ایستگاه پمپاژ فاضلاب؟ تجهیزات و قیمت | مزایا و نکات مهم در انتخاب
  • کاربرد های پمپ آب
  • مدل «ددپول» گوشی پوکو F6 می‌سازد؟
  • قیمت گوشی poco x۵ pro ۵g + بررسی و مشخصات گوشی شیائومی poco x۵ pro (۸ اردیبهشت)
  • قیمت گوشی آیفون ۱۳ (۸ اردیبهشت) + بررسی و مشخصات iPhone ۱۳
  • کاربرد انواع سنگ های مختلف
  • روزی که رژیم بعث عراق به کاربرد سلاح‌های شیمیایی محکوم شد
  • نیسان سیلفی e-Power جدید ۲۰۲۳ + عکس خودرو خارجی، قیمت ماشین Nissan Sylphy و مشخصات محصول