Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-30@18:09:08 GMT

رئیس استخبارات پاکستان در کابل

تاریخ انتشار: ۱۳ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۰۹۵۶۵

رئیس استخبارات پاکستان در کابل

به گزارش تابناک، به نقل از تایمز آو ایندیا، ورود ژنرال فائز حمید، رئیس اطلاعات پاکستان همچنین در آستانه اعلام یک دولت جدید از سوی طالبان انجام شد.

خبرگزاری آسیا به نقل از یک روزنامه‌نگار پاکستانی گزارش داد که ژنرال حمید به دعوت طالبان برای صحبت درباره آینده دو کشور به افغانستان سفر کرده است.

پاکستان و آژانس اطلاعات بدنام آن به حمایت از طالبان در تسلط بر افغانستان متهم شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر خارجه هند جمعه خطاب به رسانه‌ها در واشنگتن گفت، اسلام‌آباد از طالبان که جانشین یک دولت منتخب شد، "حمایت" به عمل آورده و آن را "پرورش" داد. او افزود: پاکستان همسایه افغانستان است و از طالبان حمایت کرده و آن را پرورش داد. عناصر مختلفی وجود دارند که مورد حمایت پاکستان قرار دارند، بنابراین نقش آن باید در این چارچوب دیده شود.

کارشناسان معتقدند که پاکستان از بازیگران کلیدی در عزل دولت منتخب کابل از قدرت و ایجاد طالبان به عنوان یک قدرت تعیین کننده در افغانستان بوده است. به تازگی در گزارش سازمان ملل تاکید شد که بخش مهمی از رهبری القاعده در افغانستان و منطقه مرزی پاکستان مستقر است.

همچنین خبرگزاری فارس گزارش داد: «شیرمحمد عباس استانکزی» معاون دفتر سیاسی طالبان در دوحه با «سید احسن رضاشاه» سفیر پاکستان در قطر دیدار کرد.

در دیدار عباس استانکزی با سفیر پاکستان در دوحه، بازسازی افغانستان، تسهیل تردد مردم از تورخم و اسپین بولدک مورد بحث قرار گرفت.

طرفین در مورد وضعیت کنونی افغانستان، کمک های بشردوستانه ، روابط دوجانبه بر اساس منافع و احترام متقابل بحث و تبادل نظر کردند.

از سوی دیگر «ذبیح الله مجاهد» سخنگوی طالبان نیز در نشستی خبری اعلام کرده با اتصال کریدور اقتصادی چین و پاکستان"سی‌پک" به افغانستان می توان به اهداف مهم تجاری دست یافت.

وی افزود: ما با کمک چین برای بهبود اوضاع اقتصادی و توسعه تلاش می‌کنیم. چین شریک اصلی ما است.

مجاهد در ادامه ابراز امیدواری کرد که پاکستان به افزایش تجارت دو جانبه با افغانستان ادامه دهد.

سخنگوی طالبان تصریح کرد: به پاکستان اطمینان می‌دهیم هیچ تهدیدی برای امنیت این کشور از خاک افغانستان وجود نخواهد داشت.

منبع: تابناک

کلیدواژه: محرم اربعین 1400 وزرای دولت سیزدهم پارالمپیک سید حسن فیروزآبادی انسیه خزعلی پاکستان ژنرال حمید محرم اربعین 1400 وزرای دولت سیزدهم پارالمپیک سید حسن فیروزآبادی انسیه خزعلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۰۹۵۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران حمله تروریستی هرات را محکوم کرد

سفارت ایران در کابل حمله مسلحانه به نمازگزاران در ولسوالی گذره هرات را محکوم کرد.

سفارت ایران در کابل در اطلاعیه‌ای نوشت سفارت جمهوری اسلامی ایران ضمن محکومیت حادثه تروریستی مسجد امام زمان (عج) ولسوالی گذره ولایت هرات که منجر به جراحت و شهادت جمعی از نمازگزاران شد، خواستار شناسایی و مجازات مرتکبین این جنایت می‌باشد.

در این اطلاعیه آمده است ایران آمادگی خود را جهت تقویت همکاری با حکومت سرپرست افغانستان جهت مبارزه با تروریسم اعلام می نماید.

گفتنی است در حمله افراد مسلح ناشناس به مسجد امام زمان (عج) شهرک اندیشه شهرستان گذره هرات در هنگام نماز مغرب و عشاء جمعی از نمازگزاران به شهادت رسیده‌اند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • طالبان افغانستان برای جذب توریست خارجی دست به کار شده اند
  • از سرگیری پروازهای ترکیش ایرلاین به افغانستان
  • کابل: به کسی اجازه تخریب وحدت ملی در افغانستان را نمی‌دهیم
  • سفیر چین: روابط پکن و کابل در بهترین حالت قرار دارد
  • ایران حمله تروریستی هرات را محکوم کرد
  • یک میلیون مهاجر افغان از ترس اخراج پنهان شده اند
  • کابل خطاب به مسکو: حکومت افغانستان فراگیر است
  • قزاقستان: کشورهای مختلف به برقراری روابط با کابل تمایل دارند
  • جنایات اسرائیل نفرت مردم آمریکا را برانگیخته است
  • کانادا کمک‌ها به افغانستان را از سر می‌گیرد