Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@15:19:52 GMT

مقایسه ورق  سیاه st۵۲ با ورق سیاه st۳۷

تاریخ انتشار: ۱۳ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۱۰۰۴۴

مقایسه ورق  سیاه st۵۲ با ورق سیاه st۳۷

ورق های فولادی در صنعت های مختلفی مورد استفاده قرار می گیرند.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام فواد پرایس، این ورق ها ویژگی های ساختاری و فیزیکی متفاوتی دارند که با توجه به همین ساختار از آنها در کارها و صنعات های مختلف استفاده می شود. در ادامه این مقاله با فولاد پرایس همراه شوید تا به بررسی انواع ورق سیاه st۵۲ و ورق سیاه st۵۲ بپردازیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


ورق یکی از محبوب ترین و مهم ترین ورق های فولادی است که استفاده وسیعی در صنعت ساختمان سازی دارد. ورق های فولادی به دو شیوه نورد گرم و نورد سرد تولید می شوند. ورق st۳۷  و ورق st۵۲ هر دو به روش نورد گرم تولید می‌شوند.ورق روغنی هم یکی دیگر از ورق های فولادی است که به روش نورد سرد تولید می شود.  در ادامه به مقایسه ورق st۵۲ با ورق st۳۷ می پردازیم. 

ورق سیاه    

ورق سیاه یا همان ورق گرم ورقی است که توسط نورد گرم تولید می شود و در دو نوع ورق سیاه معمولی و صنعتی با استانداردهای مختلف تولید و عرضه می شوند.
 کیفیت ورق سیاه توسط شاخص st اندازه گیری می شود. میزان کربن در ورق های فولادی معمولا متغیر است و همین موضوع باعث تفاوت در آنها می شود. ورق سیاه در صنعت های مختلفی اعم از صنعت ساختمان سازی، خودروسازی، تانکر سازی، کشتی سازی، صنایع سنگین فلزی و ... کاربرد دارد.

انواع ورق سیاه

ورق st۵۲ ورق st۳۷

ویژگی های ورق st۵۲    

 از رایج‌ترین و شایع‌ترین ورق سیاه موجود در بازار می‌توان به ورق st۵۲ اشاره کرد. این نوع ورق از لحاظ سختی و منعطف بودن در حد متوسط است و کاربرد بیشتری در ساختمان سازی و سوله سازی دارد. معمولا از ورق سیاه صنعتی در پروژه های صنعتی مانند مخزن سازی، پروژه های پتروشیمی، سد سازی و ... استفاده می شود. 
ورق سیاه معمولا به دو شکل رول و شیت وارد بازار می شود. هر دوی این دو شکل رول و شیت را می توان به سایزهای مختلف برش داد. در ادامه به بررسی ویژگی های ورق st۳۷ می پردازیم. 


ویژگی های ورق st۳۷   
  
ورق st۳۷ جزء پر فروش‌ترین ورق های موجود در بازار است که قیمت آن با ورق st۵۲ برابر است. ورق st۳۷ از جمله ورق های فولادی است که به عنوان فولاد نرم در صنعت ساختمان سازی کاربرد دارد.
 این ورق از ورق‌های کم کربن در بازار است که کاربرد اصلی آن در صنعت ساختمان سازی و پروفیل های ساختمانی است. این نوع ورق استحکام متوسطی دارد و درصد کم کربن در این نوع ورق باعث شده است تا خاصیت جوش پذیری آن افزایش پیدا کند. 
استحکام ورق st۳۷ بسیار بالا است به همین دلیل از آن در ساخت پل و کشتی سازی هم استفاده می شود.
 ورق st۳۷ دارای درجه بندی های متفاوتی است که درجه st۳۷-۱ نوع معمولی است و st۳۷-۲ نوع متوسط و st۳۷-۳ هم با کیفیت بالا است. در ادامه این مقاله اطلاعات بیشتری در مورد کاربرد ورق st۳۷ در صنایع مختلف صحبت می کنیم. 

کاربرد ورق st۳۷

۱)ورق 
۲)میلگرد 
۳)نبشی 
۴)ناودانی 
۵)بدنه خودرو 
۶)ساخت پروفیل 
۷)صفحه ستون ساختمان 
۸)ساخت دستگاه های صنعتی
۹)لوازم خانگی مانند لباسشویی و یخچال 

مقایسه قیمت ورق st۳۷  و ورق st۵۲

ورق های فولادی بسته به نوع کیفیت و کارایی که دارند دارای قیمت های متفاوتی هستند. البته همانطور که گفتیم قیمت ورق st۳۷ و ورق st۵۲ تقریبا با یکدیگر برابر است و دارای اختلاف قیمتی نیستند. به طور کلی قیمت ورق های فولادی تحت تاثیر قیمت دلار و ارز و سنگ آهن هستند.
 این روزها به دلیل نوسات قیمتی دلار و سنگ آهن، قیمت ورق های فولادی هم دچار نوساناتی شده اند. به همین دلیل برای اطلاع از قیمت روزانه ورق های فولادی باید از سایت ها و شرکت های معتبر استعلام بگیرید. در ادامه به بررسی مقایسه این دو ورق می‌پردازیم.
 
تفاوت ورق st۳۷ و ورق st۵۲

فولادی که در صنعت ساختمانی به طور عمده استفاده می شود، ورق st۳۷ است. علت استفاده از این نوع ورق جوش پذیری خوب آن به همراه استحکام بالا است. در برخی موارد از ورق st۵۲ به جای ورق st۳۷ در صنعت استفاده می کنند. در حالی که قیمت این دو ورق با یکدیگر تفاوت چندانی ندارد. البته باید بدانید که استفاده از ورق st۵۲ به جای ورق st۳۷ باعث کاهش وزن فولاد مصرفی می شود. به طور کلی ورق st۵۲ نسبت به ورق st۳۷ دارای شکل پذیری کمتری است. میزان کربن بالا در فولاد مصرفی هم علت آن است. وزن این دو فولاد با یکدیگر یکسان است اما از لحاظ استحکام ورق های st۵۲ دارای عناصر آلیاژی هستند و به همین دلیل مقاومت بیشتری هم دارند. 
توجه داشته باشید زمانی می توانید از این ورق به جای یکدیگر استفاده کنید که نظر کارشناسان مجموعه را جویا شوید و گاهی هم نیاز به دریافت مجوز است. 

خرید ورق های فولادی از فولاد پرایس

فولاد پرایس از مجموعه سایت های معتبر و خوب در زمینه فروش ورق های فولادی و دیگر محصولات فولادی است. کیفیت بالای این نوع ورق ها به همراه قیمت مناسب در این مجموعه باعث شده است تا فولاد پرایس رضایت مشتریان را به خوبی جلب کند.
 حتما قبل از خرید ورق‌های فولادی با کارشناسان و مشاوران این مجموعه ارتباط برقرار کنید تا خریدی مطمئن و آسان داشته باشید. برای کسب هر نوع اطلاعات بیشتری وارد سایت فولاد پرایس شوید. 
انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: ایسنا

کلیدواژه: فولاد پرایس قیمت ورق سیاه ورق سیاه صنعت ساختمان سازی صنعت ساختمان استفاده می شود ورق های فولادی فولاد پرایس نوع ورق ورق سیاه قیمت ورق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۱۰۰۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار جهانگیری درباره مهاجرت نخبگان

آفتاب‌‌نیوز :

جهانگیری گفت: چرا هنرمند ما امروز مایوس است؟ رتبه‌های اول کنکور دارند از ایران می‌روند! الان دارند می‌گویند که پرستار، پزشک، کارگر فنی از ایران می‌روند، خب نباید بگذاریم این‌ها بروند! این افراد را اینجا مایوس کرده‌ایم.

اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهوری در دولت‌های یازدهم و دوازدهم، در گفتگو با سالنامه «اعتماد» گریزی به دوره مدیریت خود در دولت گذشته زده و شرایط این روز‌های ایران را هم بررسی کرده است.

در ادامه بخش‌هایی از این گفتگو را می‌خوانید؛

*دولتی که نتواند حقوق کارمندش را خودش تامین کند، یا نتواند پول آب و برقش را تامین کند، استقلالش کجاست؟

* مجلس در اموری که نباید دخالت کند، دخالت می‌کند. این آشفتگی‌ها باید برطرف شود، الان آشکارترین موضوع آن، بحث برنامه است و بودجه.

*این مجلسی‌ها مگر همان‌هایی نبودند که می‌گفتند ما یک خیزش هستیم که می‌خواهیم مسائل اقتصادی کشور را حل کنیم، مسائل اقتصادی حل شد؟ الان چهار سال تمام شد. تورم را کنترل کردید؟ اجازه ندادید سفره مردم کوچک شود؟

*اینکه آدم صدایش را بلند کند، اینکه به پشتوانه یک جایی که از آدم حمایت می‌کند بیاید و به هر پستی که می‌خواهد برسد، این دلیلی بر شایستگی نیست. من معتقدم وقتی در سال ۸۴ دولت را تحویل می‌دادیم خودروسازی ایران از خودروسازی ترکیه و چین جلوتر بود.

*به نظرم دولت احمدی‌نژاد بنایی گذاشت که کشور از ریل توسعه خارج شد. یکی از بی‌اعتمادی‌ها در اثر بی‌حرمتی به انسانیت اتفاق افتاد.

*چرا هنرمند ما امروز مایوس است؟ رتبه‌های اول کنکور دارند از ایران می‌روند! الان دارند می‌گویند که پرستار، پزشک، کارگر فنی از ایران می‌روند، خب نباید بگذاریم این‌ها بروند! این افراد را اینجا مایوس کرده‌ایم.

*این واقعا خیلی بد است که کشور بگوید من ۲ و نیم میلیارد دلار برای دارو گذاشته‌ام، بعد به بچه‌ای که شیرخشک می‌خورد بگویند شما سهمیه شیرخشک دارید. مردم می‌گویند پول شیرخشک نبوده، اما چطور برای چایی این مقدار داده شده است.

*خدا شاهد است که وقتی می‌شنوم مردم ایران دیگر خود را با کشور‌های منطقه مقایسه می‌کنند، عزا می‌گیرم. مردم ایران خود را با اروپا مقایسه می‌کردند، نه نهایت با ژاپن و کره مقایسه می‌کردند.

دیگر خبرها

  • بلینگام را با زیدان مقایسه نکنید!
  • مقایسه مرسدس بنز ایی کیو اس 2024 و 2025 (عکس)
  • فوت پیرمرد ۷۰ ساله بر اثر برخورد قطار
  • مقایسه دوربین وان پلاس 12 در مقابل آیفون 15 پرو! (فیلم)
  • ثبت بیش از ۶۴ میلیون تردد در جاده های مازندران
  • هشدار جهانگیری درباره مهاجرت نخبگان
  • جان باختن مرد ۷۰ ساله براثر برخورد با قطار در فردیس
  • انریکه: من را با کسی مقایسه نکنید
  • ثبت بیش از ۶۴ میلیون تردد در جاده‌های مازندران
  • افزایش ۳۱ درصدی تردد از مرز تمرچین