Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز شنبه ایرنا از "اوراسیا رویو"، پارلمان تایلند قرار است امروز (شنبه) رای اعتماد به نخست وزیر این کشور به دلیل نحوه مدیت بحران کرونا در تایلند را بررسی کند. 
این سومین رای عدم اعتماد به نخست وزیر نظامی تایلند در طول ۲۹ ماه فعالیت خود در پست نخست وزیری خواهد بود. 
در میان رشد صعودی موارد ابتلا به کرونا در تایلند و همچنین واکسینه شدن ۱۱ درصد از جمعیت ۶۶ میلیون نفری این کشور، روز گذشته هزاران نفر از معترضان در خیابان‌های بانکوک پایتخت تایلند اجتماع کرده و به نحوه مدیریت کرونا از سوی دولت اعتراض کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
ناتا پون تولاگارون یک دانشجوی ۲۱ ساله تایلندی گفت: این دولت نامشروع است. عملکرد خوبی نداشته است به خصوص در مورد بحران کرونا. دولت باید استعفا دهد. 
به گفته کارشناسان، این بار هم رای عدم اعتماد به نخست وزیر تایلند موفق نخواهد بود زیرا ائتلاف سیاسی وی در پارلمان در اکثریت است. 
پرایوت چان اوچا رهبر نظامی کودتای میانمار در سال ۲۰۱۴، پس از برگزاری انتخابات ملی سال ۲۰۱۹ به عنوان نخست وزیر این کشور انتخاب شد اما بسیاری معتقدند این انتخابات با تقلب گسترده همراه بوده است. 
مخالفان سیاسی نخست وزیر و پنج وزیر کابینه را به فساد، سوء مدیریت اقتصادی و ناتوانی در مدیریت شیوع کرونا متهم می‌کنند. 
اما دولت اعتراضات اغلب صلح آمیز را سرکوب کرده است. 
از ماه اوت سال جاری تاکنون، برخی از اعتراضات خیابانی ضددولتی پس از درگیری تظاهرکنندگان جوان با پلیس ضدشورش به خشونت کشیده شده است. 
روز جمعه، صدها جوان موتورسوار در منطقه دین دائنگ در بانکوک تجمع کرده و اقدام به انفجار بمب‌های دست ساز و مواد منفجره کردند. 
 کریسانا پاتانچرون معاون سخنگوی پلیس ملی در این خصوص گفت: پنج جوان با اسلحه، بیش از ۲۰ گلوله مهمات و بمب‌های دست ساز دستگیر شدند. 
وی افزود: پلیس تایلند از ماه جولای تاکنون ۶۴۵ معترض را تحت تعقیب قانونی قرار داده و ۳۸۸ نفر را بازداشت کرده است. 
با ادامه شیوع ویروس کرونا در تایلند، مردم این کشور از ماه ژوئن تقریباً هر هفته به خیابان‌ها آمده‌اند. مخالفان برنامه‌های دولت وعده دادند که به اعتراضات خود علیه دولت ادامه دهند و خواستار استعفای نخست وزیر این کشور شدند. 
دولت ادعاهای مخالفان درباره فساد، سوءمدیریت و واکنش ضعیف به همه گیری کرونا را رد کرده است. 
از ماه آوریل تاکنون، تایلند شاهد شیوع گسترده‌ای از نوع بسیار مسری دلتا بوده است. 
این کشور از آغاز شیوع کرونا در تایلند، بیش از ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار مورد مبتلا و ۱۲ هزار و ۳۰۰ مورد مرگ را ثبت کرده است. 
اعتراضات به رهبری جوانان تایلندی که به قوانین قرنطینه نیز اعتراض دارند، سال گذشته میلادی صدها هزار تایلندی را به خیابان‌ها کشانده بود و در واقع تظاهرات دیروز با سالگرد آن اعتراضات نیز همزمان شده است. 
اعتراضات سال گذشته میلادی همچنین تابوهای قدیمی درباره انتقاد آزاد از پادشاه تایلند را نیز زیر پا گذاشت؛ جرمی که در این کشور پادشاهی تا ۱۵ سال حبس در پی دارد. 
اکثر رهبران اعتراضات که بازداشت شده بودند با قرار وثیقه آزاد شده و برخی از آن‌ها در اعتراضات ضد دولتی ماه گذشته میلادی شرکت کردند.


 

برچسب‌ها کرونا بانکوک پارلمان اعتراض

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا بانکوک پارلمان کرونا بانکوک پارلمان اعتراض اعتماد به نخست وزیر کرونا در تایلند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۱۰۰۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جنجال پنالتی آرسنال در بازی بورنموث

به گزارش "ورزش سه"، در شرایطی که بازی آرسنال و بورنموث با نتیجه بدون گل دنبال می‌شد، پیش از پایان نیمه نخست برخورد به وجود آمده میان کای هاورتز با مارک تاوارس دروازه‌بان بورنموث از نظر داوید کوته داور این بازی و همچنین با تایید کمک داور ویدیویی، به سود آرسنال یک پنالتی بسیار عجیب اعلام شد. 

در این صحنه از نماهای مختلفی که نشان داده شده هیچ برخورد خاصی میان این دو نفر دیده نمی‌شود، الا اینکه هاورتز پای خود را به پای دروازه‌بان بورنموث گیر می‌دهد. بوکایو ساکا با گل کردن پنالتی اعلام شده توسط VAR گل اول بازی را به ثمر رساند تا شاگردان آرتتا در پایان نیمه نخست برنده به رختکن بروند.

آرسنال در نیمه دوم هم از حریف یک گل دریافت کرد که این گل توسط وی‌ای‌آر رد شد.

دیگر خبرها

  • تمجید رئیسی از اعتراضات در دانشگاه‌های غربی
  • اسرائیل جرأت نکرد تصاویر آثار حمله ایران را به دنیا نشان دهد | این رژیم بمب اتم هم بخواهد...| بلینکن درباره ارتش اسرائیل به نخست وزیر عراق چه گفت؟
  • انتقاد روسیه از مواضع نخست‌وزیر انگلیس نسبت به اوکراین
  • انتقاد شدید ماکرون از اعتراضات دانشجویی علیه جنگ غزه
  • منافع غرب در باقی ماندن اسرائیل است
  • هزاران صهیونیست برای سرنگونی نتانیاهو شعار دادند
  • جنجال پنالتی آرسنال در بازی بورنموث
  • آیا « راه حل دو کشوری » میان فلسطین و اسرائیل ممکن است؟/ چالش های پیش روی کشور مستقل فلسطین چیست؟
  • اولمرت، نخست وزیر اسبق رژیم صهیونیستی: اسرائیل از جنگ غزه پیروز بیرون نخواهد آمد/ تهاجم به رفح تظاهرات در دانشگاه‌های آمریکا و سراسر جهان را تشدید می‌کند
  • شمار دانشجویان بازداشتی در آمریکا به 2200 نفر رسید