Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@14:48:33 GMT

درخشش ۲ فیلم کوتاه ایرانی در کروه‌جنوبی و ایتالیا

تاریخ انتشار: ۱۳ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۱۰۴۰۸

درخشش ۲ فیلم کوتاه ایرانی در کروه‌جنوبی و ایتالیا

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، فیلم کوتاه شبی سیصد به نویسندگی و کارگردانی محسن نجفی مهری و تهیه‌کنندگی امیر مهرنیا در نوزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه «آسیانا» در کره جنوبی حضور دارد.

این جشنواره که از امسال از تاریخ ۱۴ تا ۱۹ اکتبر (۲۲ تا ۲۷ مهر) برگزار خواهد شد قدیمی‌ترین جشنواره فیلم کوتاه در کره جنوبی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این دوره از نوزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه «آسیانا»، ۵۲۱۹ فیلم از ۱۲۱ کشور جهان شرکت و در نهایت ۴۴ فیلم از ۳۳ کشور به بخش مسابقه اصلی راه پیدا کرده‌اند.

در خلاصه داستان فیلم کوتاه شبی سیصد آمده است: «بچه‌ها در کنار اتوبان سعی دارند ویلاهای‌شان را اجاره دهند اما احسان دلش نمی‌خواهد برای امشب ویلایشان اجاره برود و این کار آسانی نیست...»

مجید پتکی، سامیار دلجو، حامد مهراندیش، مهدی کمیلی، پرند بیگی، امیرعلی عظیمی، سیدپارسا سیدالنگی، سارا بنویدی، هانیه فرید، نیما نورورزی، کمیل پورقلی، محمدمهدی ایرانی، ‌حسین حاجی علی و سها داداشی بازیگران این فیلم کوتاه هستند.

ایتالیایی‌ها به «سس اضافه» دیپلم افتخار دادند

فیلم کوتاه سس اضافه ساخته علیرضا قاسمی موفق به کسب دیپلم افتخار بهترین فیلمبرداری از هفتمین دوره جشنواره فیلم «کورتو کپو» ایتالیا شد. این جایزه به طور مشترک به کریستین نویربرگر و مایکل ترون مدیران فیلمبرداری این فیلم اهدا شد.

در خلاصه داستان سس اضافه آمده است: «هانس چند ساعت قبل از افتتاح تئاتری که در آن بازی می‌کند، دست به خودکشی زده است. او در برزخ با فرشته شکمویی گیر افتاده است و تمام تلاشش را می‌کند تا به دنیای زندگان بازگردد».

آنتونیو لالو، بن جانسن بازیگران این فیلم کوتاه هستند.

این فیلم کوتاه که محصول کشور آلمان است پیش از این جایزه بهترین فیلمنامه و بهترین بازیگری را از جشنواره کانبرای استرالیا و تندیس بهترین فیلمبرداری را از جشنواره پلوری‌آرت به دست آورده بود.

برچسب‌ها کره‌ جنوبی سینمای ایران در جهان علیرضا قاسمی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کره جنوبی سینمای ایران در جهان علیرضا قاسمی کره جنوبی سینمای ایران در جهان علیرضا قاسمی فیلم کوتاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۱۰۴۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخشش شهاب زاهدی در جی لیگ ژاپن

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما، تیم فوتبال آویسپا فوکواوکا امروز (۱۴ اردیبهشت) در هفته یازدهم جی لیگ ژاپن، میزبان تیم گامبا اوزاکا بود و با نتیجه یک بر صفر به برتری رسید. شهاب زاهدی مهاجم ایرانی در دقیقه ۲۲ از زمین خودی دروازه حریف را گشود.

به این ترتیب فوکواوکا نخستین بار در پنج بازی اخیرش پیروز شد و گامبا اوزاکا دومین شکست متوالی خود را متحمل شد.

در جدول جی لیگ ژاپن تیم‌های ماچیدا زلویا با ۲۲ و سرزو اوزاکا با ۲۰ امتیاز اول و دوم هستند و تیم‌های سانفرس هیروشیما و کاشیما آنتلرز با ۱۹ امتیاز سوم و چهارم هستند. تیم یوکوهاما مارینوس نیز با ۱۶ امتیاز در رده هفتم قرار گرفت. تیم آویسپا فوکواوکا که شهاب زاهدی مهاجم ایرانی و سابق تیم پرسپولیس تهران را در اختیار دارد، با ۱۵ امتیاز به رده نهم صعود کرد.

شهاب زاهدی مهاجم ایرانی تیم آویسپا فوکواوکا با ۶ گل زده در رده چهارم جدول گلزنان جی لیگ قرار گرفته است. در صدر این جدول ریو گرمائین مهاجم ژاپنی تیم جوبیلو ایواتا با ۱۰ گل در صدر قرار دارد.

دیگر خبرها

  • درخشش شهاب زاهدی در جی لیگ ژاپن
  • پیشنهاد‌هایی از انگلیس، اسپانیا و ایتالیا برای سردار آزمون
  • راهیابی 417 اثر به دومین جشنواره منطقه ای مطبوعات شرق کشور
  • راهیابی ۱۰ پویانمایی کوتاه ایرانی در جشنواره روسیه
  • ۱۰ انیمیشن کوتاه ایرانی در جشنواره روسی
  • ۱۰ انیمشن کوتاه ایرانی در جشنواره روسی
  • راهیابی فیلم کوتاه مدرسه آنالوگ به جشنواره بین‌المللی رشد
  • فوق‌ستاره ژاپنی جایگزین گران‌ترین والیبالیست جهان
  • راهیابی مستند «چنشتی ها» به جشنواره ملی اقوام ایرانی
  • درخشش رادیو خراسان جنوبی در سومین جشنواره پژواک