Web Analytics Made Easy - Statcounter

پزشکان انگلیسی می گویند: میزان پادتن حاصل از واکسن کووید-۱۹ در بدن افراد بالای ۷۰ سال رو به کاهش است و این سوال را پیش ‌می‌آورد که دوز یادآور یا تقویتی چه موقع برای آنها تزریق خواهد شد؟

داده‌های جدید از "اداره آمار ملی بریتانیا" نشان می‌دهد که هرچند هنوز میزان مصونیت در سالمندان بالا است اما از تعداد افراد در این رده سنی که پادتن کووید-۱۹ دارند، کاسته می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

گزارش ها حاکیست شاخص ۹۴.۴ درصد افراد بالای ۸۰ سال که در ماه ژوئیه پادتن ضد ویروس کرونا داشتند، در حال حاضر به ۹۲ درصد کاهش یافته است.

کارشناسان معتقدند که این درصد همچنان سیر نزولی خواهد پیمود و برخی از ادامه این روند نزولی در ماه‌های زمستان نگرانند.

دکتر "کوئنتین فایوِلمَن" از آزمایشگاه پزشکی لندن می‌گوید: از آنجا که سالمندان و افراد آسیب‌پذیر نخستین افراد در صف واکسیناسیون بودند به همین گونه در حالی که به فصل سرما نزدیک می‌شویم، آن‌ها نخستین کسانی‌اند که مصونیت خود را از دست می‌دهند.

احتمال می‌رود موارد ابتلا به کووید-۱۹ در فصول پاییز و زمستان همراه با دیگر بیماری‌ها از جمله آنفلوآنزا افزایش یابد. افرادی که بیشترین آسیب‌پذیری را دارند، نباید مصونیت حیاتی خود را از دست بدهند. تاکنون تنها قشر یک درصدی آسیب‌پذیر جامعه که سیستم ایمنی بدنشان بسیار ضعیف است، برای دریافت سومین واکسن در نظر گرفته شده‌اند.

حال در ماه سپتامبر هستیم و همچنان منتظریم ببینیم چه افراد دیگری واکسن یادآوری را دریافت خواهند کرد.

در گزارش روز چهارشنبه اداره آمار ملی آمده است: تحقیقات ما نشان می‌دهد که در هفته‌های اخیر تا روز ۹ اوت ۲۰۲۱، درصد پادتن در خون افراد بزرگسال حاکی از افزایش یا سطح بالای آن در تمام رده‌های سنی بوده است اما میزان پادتن در خون سالمندان در سراسر بریتانیا اندکی کاهش یافته است.

این گزارش می افزاید: از پایان ماه ژوییه، میزان پادتن در خون افراد ۷۰ سال به بالا کاهش یافته است.

به گزارش ایندیپندنت، روز چهارشنبه کمیته مشترک واکسیناسیون و مصونیت (جِی‌سی‌وی‌آی) نیز اعلام کرد که سومین دز واکسن به حدود ۵۰۰ هزار نفر از آسیب‌پذیرترین شهروندان بریتانیا عرضه خواهد شد اما هیچ تصمیمی در مورد برنامه واکسیناسیون یادآوری فصل پاییز که مدت‌ها است همه در انتظار آن‌ هستند، اعلام نشده است.

همچنین از محققان خواسته شده است که تولید واکسن‌های یادآور برای بزرگسالان را تسریع کنند./ ایسنا

آیا می‌توانیم بفهمیم واکسن تقلبی زده‌ایم یا خیر؟ در بدن بعضی از واکسینه‌ها پادتن تولید نمی‌شود پادتن کرونا تا یک سال در بدن فرد مبتلا باقی می‌ماند یک دوز واکسن برای بهبودیافتگان کرونا کافی نیست دوز دوم واکسن کرونا را قبل از زمان تعیین‌ شده تزریق نکنید آیا لازم است پس از دریافت واکسن کرونا آزمایش آنتی‎‌بادی انجام دهیم؟  

آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان را اینجا بخوانید

 

 

 

 

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۱۰۶۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید استاندار بر پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی دانش آموزی

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین، محمد مهدی اعلایی در شورای آموزش و پرورش استان بیان کرد: امروز بیش از هر زمان دیگری نیاز به مداخلات مردمی و گروه های جهادی در رابطه با پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی بین دانش آموزان داریم.   وی با اشاره به گروه‌های دانشجویی و یا اعضای انجمن اولیا و مربیان، تصریح کرد: این اقشار می‌توانند در حوزه‌های تربیتی و فرهنگی ورود کنند و تشکیل تشکل‌ها و سازمان‌های مردم نهاد می‌تواند در این زمینه موثر باشد. مدیرکل آموزش و پرورش استان نیز در این نشست گفت: نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان که با عنوان اختصاری نماد خوانده می شود، طرحی در راستای کمک به آموزش و پرورش برای توانمندسازی دانش آموزان است.   نقی سیاهکالی مرادی در این راستا با اشاره به راه اندازی خط تلفن ۱۵۷۰ افزود: کارشناسان از ساعت هشت تا ۲۰ توسط این شماره به سوالات دانش آموزان، والدین و عموم جامعه پاسخ می دهند.   وی اهداف راه اندازی این طرح را شناسایی به موقع دانش آموزان در معرض خطر و توانمندسازی معلمان دانست و ادامه داد: با اجرای این طرح می‌توان با مداخله سریع و به هنگام برای دانش آموزان آسیب دیده از بسیاری آسیب‌های بزرگتر پیشگیری کرد.   سیاهکالی مرادی همچنین کنترل و کاهش عوامل مخاطره آمیز و ارایه خدمات تخصصی و به موقع و رصد و پیگیری مستمر را از دیگر دستاوردهای اجرای این طرح نامید.   استان قزوین دارای ۲۵۰ هزار دانش آموز است.

دیگر خبرها

  • کدام مناطق تهران بیشترین سالمند را دارد؟
  • کدام مناطق تهران بیشترین سالمند را دارد؟ 
  • کدام مناطق تهران بیشترین سالمند را دارند؟ 
  • بررسی روند مناسب سازی منازل سالمندان و معلولان اشنویه
  • تاکید استاندار بر پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی دانش آموزی
  • قبض برق این مشترکان بالای ۲میلیون تومان می‌شود!
  • چین در آفریقا از آمریکا پیشی گرفت
  • واکسن سرطان میزان بقا را دو برابر می‌کند
  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!