Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-07@22:43:00 GMT

واکنش جنبش جهاد اسلامی به ادامه محاصره نوار غزه

تاریخ انتشار: ۱۳ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۱۱۰۵۹

واکنش جنبش جهاد اسلامی به ادامه محاصره نوار غزه

جنبش جهاد اسلامی تهدید کرد که در صورت متوقف نشدن محاصره نوار غزه، گزینه‌های مقاومت نیز گسترش خواهد یافت.

به گزارش مشرق، «داود شهاب» از رهبران جنبش جهاد اسلامی فلسطین بر ضرورت توقف هر گونه مرتبط کردن موضوع گذرگاه‌ها به تحولات سیاسی تأکید کرد.

شهاب در مصاحبه با خبرگزاری آناتولی گفت که گویی گذرگاه‌ها ابزاری در دست رژیم اشغالگر برای مجازات ملت فلسطین و ممانعت از هر گونه حرکت‌های اعتراضی و پاسخ فلسطینیان به تجاوزات مستمر این رژیم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به گذشت ۱۵ سال از محاصره نوار غزه، افزود: تا زمانیکه رژیم اشغالگر به تعهد خود برای رفع محاصره غزه عمل نکند، در آن صورت گزینه‌های مردمی نیز گسترش خواهد یافت.

شهاب درباره ازسرگیری ارسال بالن‌های آتش‌زا از نوار غزه به سمت شهرک‌های صهیونیستی نیز تصریح کرد که این بالن‌های آتش‌زا از ابزارهای فشار مردمی است و نیازی به اقدام سازماندهی شده توسط گروه‌های فلسطینی ندارد؛ این حق ملت فلسطین است که از هر ابزاری برای دستیابی به حقوق سیاسی و ملی خود و ممانعت از رژیم اشغالگر برای تحمیل قواعد درگیری، استفاه کند.

رژیم صهیونیستی چهارشنبه گذشته از رفع برخی محدودیت‌ها علیه غزه از جمله گسترش مساحت صید از ۱۲ مایل تا ۱۵ مایل در دریا، رفع محدودیت‌ها در گذرگاه تجاری کرم ابوسالم و افزایش سهم آبی نوار غزه به مقدار پنج میلیون متر مکعب خبر داده و گفت که استمرار این اقدامات به تداوم ثبات امنیتی بستگی دارد.

گذرگاه تجاری کرم ابوسالم تنها گذرگاه تجاری بین نوار غزه و فلسطین اشغالی است که محدودیت‌های اعمالی اسرائیل باعث بحرانی شدن اوضاع اقتصادی نوار غزه شده است.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا تحولات افغانستان جنبش جهاد اسلامی فلسطین فلسطین غزه رژیم صهیونیستی اسرائیل نوار غزه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۱۱۰۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سازمان ملل: اسرائیل از ورود کارکنان ما به گذرگاه رفح جلوگیری می‌کند

سخنگوی دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل امروز (سه شنبه) اعلام کرد که رژیم صهیونیستی از ورود کارکنان این سازمان به گذرگاه رفح در جنوب نوار غزه جلوگیری می‌کند.

به گزارش مشرق به نقل از پایگاه الشروق مصر، «ینس لایرکه» در یک کنفرانس خبری در ژنو در این باره گفت: کارکنان سازمان ملل در حال حاضر در گذرگاه رفح حضور ندارند زیرا دفتر هماهنگی کابینه اسرائیل در سرزمین های فلسطینی به ما اجازه حضور در این منطقه را نداده است.

این در حالی است که گذرگاه رفح، اصلی ترین گذرگاه برای ورود کمک های بشردوستانه به نوار غزه است.

لارکه افزود: به ما گفته شد که در حال حاضر امکان ورود و خروج افراد یا کالا به این گذرگاه وجود ندارد و این امر، بر مقادیر کمک های بشردوستانه ما در نوار غزه تأثیر فراوانی خواهد گذاشت.

سخنگوی دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل تصریح کرد که میزان سوخت اختصاص یافته به عملیات بشردوستانه در نوار غزه، بسیار اندک است و به دلیل بسته شدن گذرگاه رفح در مرز نوار غزه با مصر، این نهاد تنها به اندازه یک روز فعالیت، سوخت در اختیار دارد.

لارکه خاطرنشان کرد: مواد سوختی فقط از طریق گذرگاه رفح وارد نوار غزه می شود و میزان سوخت موجود در غزه، برای کلیه فعالیت های بشردوستانه در نوار غزه است.

«آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل ساعاتی پیش هشدار داده بود که حمله رژیم اسرائیل به شهر رفح، امری «غیرقابل پذیرش» است.

همزمان ارتش رژیم صهیونیستی از اشغال کامل بخش فلسطینی گذرگاه رفح و ادامه حمله به منطقه مجاور با مرز مصر خبر داد.

ارتش رژیم صهیونیستی از شامگاه دوشنبه، تخلیه محلات شرقی شهر رفح را با هدف آغاز حمله به این منطقه آغاز کرده است. در حالی که مصر به شدت با این عملیات نظامی مخالف است.

دیگر خبرها

  • سازمان ملل: اسرائیل از ورود کارکنان ما به گذرگاه رفح جلوگیری می‌کند
  • درگیری شدید مقاومت فلسطین و ارتش اسرائیل در شرق رفح/ شمار شهدای غزه به ۳۴ هزار و ۷۸۹ تن رسید/ حمله گسترده پهپادی و موشکی حزب الله به مواضع ارتش اسرائیل
  • درگیری شدید مقاومت فلسطین و ارتش اسرائیل در شرق رفح/ شمار شهدای غزه به ۳۴ هزار و ۷۸۹ نفر رسید/ حمله گسترده پهپادی و موشکی حزب الله به مواضع ارتش اسرائیل
  • درگیری شدید مقاومت فلسطین و ارتش اسرائیل در شرق رفح/ شمار شهدای غزه به ۳۴ هزار و ۷۸۹ نفر رسید
  • حمله رژیم صهیونیستی به غرب شهر رفح ۵ شهید برجای گذاشت
  • هیأت مذاکره‌کننده تل‌آویو در حال بررسی پاسخ حماس است
  • جهاد اسلامی اقدام رژیم صهیونیستی در تعطیلی دفتر الجزیره را محکوم کرد
  • اوج گیری انتقادات از اسرائیل در واکنش به بسته شدن دفتر الجزیره
  • جهاد اسلامی: شاهد ساعات حساس و تعیین‌کننده در جریان مذاکرات با اشغالگران هستیم
  • روز ۲۱۲ طوفان‌الاقصی|بمباران رفح و ۳ اردوگاه آوارگان