Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس‌جمهوری مصر امروز، شنبه در کنفرانس خبری مشترک با همتای قبرسی بر اهمیت دستیابی به توافق قانونی الزام آور درباره آب‌گیری و راه اندازی سد النهضه تاکید کرد. او همچنین حمایت خود را از هرگونه

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، عبدالفتاح سیسی، رئیس‌جمهوری مصر در کنفرانس خبری مشترک با نیکوس آناستازیادس، همتای قبرسی از جامعه جهانی خواست نقش بیشتری در حل مساله سد النهضه در حفظ ثبات منطقه ایفا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این کنفرانس خبری، پس از استقبال از آناستازیادس در کاخ الاتحادیه در قاهره از سوی سیسی، برگزار شد. آن دو ریاست کمیته مشترک بین دو کشور را برعهده داشتند که فعالیت خود را امروز آغاز می‌کند.

سیسی در بخش دیگر از اظهاراتش روابط بین قبرس و مصر را براساس زمینه مستحکم از همزیستی فرهنگی عنوان کرد و گفت: باعث افتخار من است که با هم طی سال‌های گذشته برای حمایت از دوستی راسخ‌مان تلاش کرده‌ایم.

رئیس‌جمهوری مصر همبستگی قاهره را با قبرس در قبال هرگونه اقداماتی که حاکمیت این کشور را نقض کند، ابراز داشت. سیسی همچنین گفت، موضع مصر در قبال وضعیت مدیترانه شرقی و مساله قبرس ثابت است.

او تصریح کرد: ما همبستگی خود را با قبرس در قبال هرگونه تلاشی برای تحمیل واقعیتی بر این کشور اعلام می‌کنیم. این اظهارات سیسی اشاره تلویحی به مناقشه قبرس و ترکیه است.

سیسی ادامه داد: در این مرحله بدون شک شاهد رشد حجم همکاری و هماهنگی بین دو کشور در زمینه‌های مختلف در سطح دوجانبه یا در چارچوب سازوکار همکاری سه جانبه با یونان بودیم و این همکاری منحصر بفرد نمونه‌ای در نحوه تحقق هم‌افزایی در سطح منطقه‌ای است.

رئیس‌جمهوری مصر افزود: از گامی مهم و پیشرفته‌تر در سطح افزایش بیشتر روابط دوجانبه صحبت می‌کنم و امروز با جناب رئیس‌جمهوری قبرس ریاست اولین نشست راه اندازی کمیته عالی دولتی دو کشور را برعهده داشتم تا چارچوبی برای روندهای همکاری دوجانبه در بالاترین سطح در بین دو کشور در زمانی مهم و حساس باشد.

همچنین مصر و قبرس بر اهمیت برگزاری انتخابات لیبی در زمان خود و اخراج نیروهای خارجی از این کشور تاکید کردند و سیسی گفت، باید انتخابات لیبی در موعد خود برگزار شود.

رئیس‌جمهوری قبرس نیز گفت: ما بر راه اندازی اتاق‌های بازرگانی و تسریع فعالیت کمیته مشترک توافق کردیم و از نقش فعال و سازنده مصر برای حل بحران‌های منطقه استقبال می‌کنیم.

آناستازیادس فاش کرد، مصر و قبرس یادداشت تفاهم همکاری در زمینه انتقال برق طی ماه جاری میلادی امضا خواهند کرد.

او خاطرنشان کرد: روابط با مصر تاریخی است و نشست امروز بر عمق این روابط تاکید دارد.

رئیس‌جمهوری قبرس نیز تاکید کرد:‌ موضعش در قبال مساله قبرس ثابت است و هرگز تغییر نخواهد کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: مصر قبرس رئیس جمهوری مصر دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۱۱۱۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اردوغان : دادوستد با اسرائیل را خاتمه دادیم

رئیس جمهوری ترکیه امروز (جمعه) تعلیق مبادلات تجاری با رژیم صهیونیستی از سوی آنکارا را اقدامی ضروری دانست و نخست‌وزیر رژیم اشغالگر را فردی بی‌رحم توصیف کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم، «رجب طیب اردوغان» اظهارداشت: آنچه از سوی [رژیم] اسرائیل علیه فلسطینی‌ها انجام می‌شود، قابل قبول نیست و اسرائیل تاکنون حدود ۴۰ هزار فلسطینی را کشته است. ما به عنوان مسلمان نمی‌توانیم در مقابل این جنایات سکوت کنیم.

وی اضافه کرد: مرحله قطع روابط تجاری با [رژیم] اسرائیل ضروری بود و انجام شد. حجم تجارت سالانه ما با اسرائیل ۹.۵ میلیارد دلار بود و ما چنین در نظر گرفتیم که این تجارت وجود ندارد و فاز جدیدی را آغاز کردیم.

اردوغان اضافه کرد: در دیدار سال گذشته خود با «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر اسرائیل در آمریکا در حاشیه نشست‌های سازمان ملل متحد، مواضع خود و گام‌هایی را که باید برداشته شود به او گفتم، اما نتانیاهو بی‌رحم است و بی‌رحمی او از طریق قتل عام علیه فلسطینی‌ها استفاده شد و ما نمی‌توانستیم بیشتر از این صبور باشیم.

رئیس جمهوری ترکیه خاطرنشان کرد: برخی احزاب سیاسی در ترکیه قبل از انتخابات به ما در رابطه با روابط با اسرائیل حمله می‌کردند و این حملات غیرقابل توجیه بود. ما تا پایان انتخابات صبر کردیم و اکنون تصمیم به قطع کامل روابط تجاری با اسرائیل گرفتیم.

این اظهارات پس از آن بیان شد که وزارت تجارت ترکیه‌ پنج‌شنبه شب در بیانیه‌ای توقف روند صادرات و واردات به مقصد فلسطین اشغالی یا از مبدأ آن را تایید کرد.

بلومبرگ پیشتر در گزارشی نوشته بود: آنکارا از روز پنجشنبه، تمامی واردات از اسرائیل و صادرات به آن را متوقف کرد.

رئیس جمهوری ترکیه، پیشتر از در دستور کار بودن قطع کلیه روابط تجاری با رژیم اشغالگر خبر داده بود.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • تلاش جمعی ایران، عربستان، ترکیه، اندونزی و مصر برای پایان جنگ در غزه
  • وزیر خارجه گامبیا: ایرانیان را به شجاعت‌شان می‌شناسیم
  • امیرعبداللهیان با وزیر خارجه گامبیا دیدار کرد
  • دیدار امیرعبداللهیان با همتای ترک: گفتگو درباره تحولات منطقه، فلسطین و روابط دوجانبه
  • دیدار امیرعبداللهیان با همتای مصری
  • امیرعبداللهیان با همتای مصری دیدار کرد
  • امیرعبداللهیان با همتای مصری خود دیدار کرد
  • گسترش همکاری‌ها با کشور همسایه کمکی به دیپلماسی فرهنگی است
  • اردوغان : دادوستد با اسرائیل را خاتمه دادیم
  • رهبر شیعیان کشور مالی با رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم دیدار کرد