Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید مسعود خاتمی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی درخصوص بحث کمبود واکسن در کشور و اینکه برخی مراکز واکسیناسیون اعلام می‌کنند که واکسنشان تمام شده است، گفت: این‌ها را باید از وزارت بهداشت بپرسید چرا از من می‌پرسید؟ کمیسیون بهداشت الان ۱۰ روز می‌شود که تعطیل است. ما بعد از انتخاب وزرا رفتیم مسافرت ولی به صورت اجمالی خبر موثقی که دارم واکسن زیادی وارد کشور شده است و ان‌شاءالله روند واکسیناسیون تسریع پیدا خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی همچنین درخصوص کمبود دارو به ویژه رمدسیور، اظهار داشت: کمبودی در بحث دارو پیش نیامده چه کسی این‌ها را گفته است؟ درخصوص رمدسیور اختلاف خودشان دارند و اتفاقا این دارو زیادی روی دست ما مانده است که نمی‌دانیم با آن چه کار کنیم، احتمالا رمدسیور را صادر کنیم.

نماینده گلپایگان و خوانسار بیان کرد: مردم عوام هستند یک دکترِ بی‌خودی دارو تجویز می‌کند و مردم می‌روند بازار و البته دوست دارند در بازار بگردند. اگر به بیمارستان دولتی بیایند رمدسیور را باید رایگان به مردم بدهند اما مردم دوست دارند که بروند بخش خصوصی. ما ضامن ناز و کرشمه مردم که نیستیم.

وی ادامه داد: به بیمارستان خصوصی می‌روند و بیمارستانی دولتی را رها می‌کنند و می‌روند آنجا؛ خب ما چه کار کنیم؟ چرا به بخش خصوصی می‌روند که یک دکتر دارویی را که هنوز ثابت نشده را برایشان نسخه کند که مجبور شوند بروند چند میلیون قرض بگیرند و دارو تهیه کنند؟

عضو کمیسیون بهداشت همچنین افزود: از یک طرف از سوی ستاد کرونا گفته می‌شود که رمدسیور فایده ندارد و میلیون‌ها دوز در کشور موجود است و از یک طرف هم مردم نسخه در دست دارند و در خیابان‌ها سرگردان هستند، این‌ها مصیبتی است.

خاتمی در پاسخ به این پرسش که «به نظر شما مردم مسیر را اشتباه می‌روند؟» خاطرنشان کرد: مردم اشتباه نمی‌روند، دکترها هستند که نسخه‌هایی می‌نویسند که هنوز اثبات نشده و مردم را به اشتباه می‌اندازند، در واقع بیشتر برمی‌گردد به جامعه پزشکی.

وی درخصوص نظارت بر عملکرد وزارت بهداشت و احتمال تحقیق و تفحص از عملکرد این وزارتخانه، گفت: به صورت مستمر با وزارت خانه در این رابطه ارتباط داشتیم و پیگیری و نظارت داشته و داریم. نظارت بر عملکرد وزارت بهداشت هم به صورت جدی مطرح است مرتب هم مسئولان را در فشار گذاشتیم تا واکسیناسیون جدی دنبال شود.

خاتمی در پاسخ به این سوال که ایا به طور مشخص بحث تحقیق و تفحص از وزارت بهداشت را در دستور کار دارید، گفت: بله جدی است و در برنامه ما هست.

23219

کد خبر 1551671

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: مجلس یازدهم ویروس کرونا داروی کرونا وزارت بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۱۱۵۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تأکید نماینده مردم شهرستان بروجن بر تصویب و اجرایی شدن تحقیق و تفحص از عملکرد وزارت نیرو

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری، حجت الاسلام جعفری در آخرین نطق خود در مجلس یازدهم تصویب و اجرایی شدن تحقیق و تفحص از عملکرد وزارت نیرو در طرح‌های انتقال اب بین حوزه‌ای را خواستار شد.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی دانلود

دیگر خبرها

  • کمبود نیروی پرستاری، یک‌ مسئله جهانی است
  • وزیر بهداشت: حمل دارو توسط سکو‌های اینترنتی موجب تسهیل امور مردم می‌شود
  • پرستاران بیشترین نقش را در زمینه سلامت جامعه دارند
  • وزیر بهداشت: اولویت در تامین دارو شرکت های دانش بنیان داخلی هستند/ خدمات درمانی برای کودکان تا ۷ سالگی رایگان شد
  • موج بالای مهاجرت پرستاران؛ عمانی‌ها ۶ برابر ایران حقوق می‌دهند | مقاومت عجیب با وجود کمبود پرستار!
  • کمبود معلم در هرمزگان ‌برای همیشه برطرف شود
  • لزوم تسریع در اجرای آیین نامه توزیع دارو در بستر سکو‌های اینترنتی
  • تأکید نماینده مردم شهرستان بروجن بر تصویب و اجرایی شدن تحقیق و تفحص از عملکرد وزارت نیرو
  • هشدار وزارت بهداشت فلسطین درباره خطر فاسد شدن داروها در غزه
  • واکنش سرپرست دوومیدانی به بدهی‌ها/ بدهکار نباشیم، فدراسیون نیستیم