Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-07@06:57:02 GMT

۲ شهرستان استان قزوین از وضعیت قرمز خارج شد

تاریخ انتشار: ۱۳ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۱۱۵۱۰

۲ شهرستان استان قزوین از وضعیت قرمز خارج شد

گروه استان‌ها- رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین گفت: در آخرین رنگ‌بندی اعلام‌شده از سوی وزارت بهداشت و درمان ۲ شهرستان آوج و بویین‌زهرا از وضعیت قرمز کرونایی خارج شده و به ترتیب زرد و نارنجی شدند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین ، نود و یکمین جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونای استان قزوین بعد از ظهر امروز با حضور استاندار قزوین به عنوان ریاست ستاد، رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی استان به عنوان دبیر ستاد، دادستان مرکز استان، فرمانده قرارگاه عملیاتی مبارزه با کرونا، فرمانداران و مدیران کل دستگاه‌های اجرایی استان قزوین در سالن اجتماعات شهید مسعود امامی استانداری قزوین برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس دانشگاه علوم‌ پزشکی و خدمات درمانی استان قزوین در این جلسه از کاهشی شدن میزان ابتلا در 2 شهرستان آوج و بویین‌زهرا خبر داد و اظهار داشت: در آخرین رنگ‌بندی اعلام‌شده از سوی وزارت بهداشت و درمان 2 شهرستان آوج و بویین‌زهرا از وضعیت قرمز کرونایی خارج شده و به ترتیب زرد و نارنجی شدند.

پیمان نامدار شهر محمدیه (زیباشهر)، بخش مرکزی شهرستان البرز و بخش بشاریات شهرستان آبیک را پر ابتلاترین بخش‌های استان قزوین دانست و گفت: همچنین بیشتر میزان ابتلای کرونایی در بین 6 شهرستان‌ استان متعلق به شهرستان قزوین است. ضمن اینکه در هفته اخیر به ازای هر 100 هزار نفر 65 نفر از اهالی شهرستان قزوین به دلیل ابتلا به کرونای دلتا در بیمارستان بستری شدند.

البرز و قزوین در شرایط حاد کرونایی قرار گرفتند

دبیر ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونای استان قزوین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به روند انتشار ویروس دلتا در شهرهای مختلف استان اضافه کرد: در حال حاضر 2 شهرستان البرز و قزوین بدترین در شرایط حاد کرونایی قرار دارند و به همین خاطر باید فرمانداران این 2 شهرستان با اولویت بخش‌های تعیین‌شده برای مدیریت بیماری کرونا ورود جدی داشته باشند.

نامدار ادامه داد: همچینن میزان ابتلا و فوتی‌های کرونایی در شهرستان‌های آبیک و تاکستان رو به افزایش و در آوج و بویین‌زهرا رو به کاهش است و به همین خاطر باید میزان واکسیناسیون به ترتیب میزان ابتلا در هر شهرستان افزایش یابد.

معدل سنی فوتی‌های کرونایی 65 سال شد

سخنگوی ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونای استان قزوین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تثبیت شدن وضعیت ابتلا نسبت به زمان در مقایسه با هفته قبل گفت: بنابراین در حال حاضر هر ساعت 29 نفر به کرونا مبتلا می‌شوند و 0.32 نفر هم به خاطر کرونا جان خود را از دست می‌دهند؛ یعنی هر 3.5 ساعت یک قزوینی به خاطر ابتلا به کرونا فوت می‌کند.

نامدار با بیان 30 درصد بستری‌های کرونایی استان بیماری زمینه‌ای دارند، اضافه کرد: در حال حاضر میانگین سنی مرگ‌ومیر کرونایی استان قزوین به 65 سال رسیده که نسبت به گذشته 5 سال کمتر شده است.

وی با اشاره به میانگین ابتلای کرونایی در استان قزوین ادامه داد:‌ در 4 هفته اخیر روزانه 50.6 نفر در هر 100 هزار نفر به بیماری کووید-19 مبتلا شدند و بیشترین میزان جهش کرونایی ما در طول یک سال و 7 ماه اخیر مربوط به مردادماه امسال است که به خاطر شیوع ویروس دلتا 5 هزار و 952 مورد محتمل و مشکوک به ابتلا هم در شبکه بهداشت و درمان ما ثبت شد.

زنان‌ خانه‌دار و کارگران قزوینی از هفته آینده واکسینه می‌شوند رکوردشکنی‌های دلتا در استان قزوین / بویین‌زهرا پرابتلاترین نقطه کرونای استان قزوین شد هر ساعت 29 قزوینی به کرونا مبتلا می‌شوند / 30 درصد بزرگسالان در برابر کرونا واکسینه شدند

31.6 درصد قزوینی‌ها واکسینه شدند

مدیر مرکز هدایت بحران دانشگاه علوم پزشکی قزوین هم در ادامه این جلسه با ذکر اینکه 437 هزار و 104 دز واکسن کرونا تا امروز تزریق کرده‌ایم، گفت: از این میزان 295 هزار و 281 نفر دز دوم و 141 هزار و 823 نفر هم دز دوم را تزریق کردند. بنابراین 31.6 درصد افراد واجد شرایط یعنی جمعیت بالای 18 سال استان قزوین در برابر ویروس منحوس کرونا واکسینه شدند.

علی فخار سلیمانی همچنین از ورود 18 هزار دز واکسن آسترازنکا برای تزریق به افراد در نوبت تزریق دز دوم خبر داد و افزود: بنابراین واکسیناسیون افرادی که منتظر تزریق دز دوم بودند، از امروز آغاز شده و با توجه به کمیاب شدن واکسن چینی هم از فردا 25 هزار دز واکسن کرونای سینوفارم وارد استان می‌شود.

وی ادامه داد: در صورت افزایش مراکز واکسیناسیون و اختصاص همه امکانات دولتی برای ایجاد پایگاه‌ها و مراکز جامع واکسیناسیون ظرفیت روزانه 30 هزار تزریق واکسن کرونا در استان قزوین وجود دارد.

فخار سلیمانی یادآور شد: با توجه به ظرفیت واکسیناسیون موجود در استان باید تعداد مراکز تجمیعی واکسیناسیون را 3 برابر کنیم، تا بتوانیم بر مبنای وعده وزیر بهداشت و درمان با انجام حداکثر واکسیناسیون روزانه سهمیه بیشتری از واردات واکسن کرونا به استان قزوین اختصاص دهیم. 

انتهای پیام/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: واکسن ایرانی کرونا استانداری قزوین ویروس کرونا واکسن ایرانی کرونا استانداری قزوین ویروس کرونا کرونای استان قزوین آوج و بویین زهرا بهداشت و درمان استان قزوین دانشگاه علوم میزان ابتلا واکسن کرونا 2 شهرستان دز دوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۱۱۵۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی تولید ۱۰۵ هزار تن تخم‌مرغ در قزوین

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: پیش‌بینی ما این است که بیش از ۱۰۵ هزار تن تخم‌مرغ تا پایان امسال در واحدهای مرغداری استان تولید شود.

محمدحسین عطایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قزوین در رابطه با برنامه نهاد متبوعش برای تولید تخم مرغ اظهار کرد: پیش‌بینی ما این است که بیش از ۱۰۵ هزار تن تخم مرغ تا پایان امسال در واحدهای مرغداری این استان تولید شود.

وی از فعالیت ۷۶ واحد مرغ تخم‌گذار با ظرفیت ۹ میلیون و ۱۰۰ هزار قطعه در استان قزوین خبر داد و افزود: استان قزوین رتبه چهارم تولید تخم مرغ در کشور را دارد و بیشترین پراکنش واحدهای تولیدی تخم مرغ در شهرستان آبیک است.

رئیس جهاد کشاورزی استان همچنین از تولید ۸ هزار و ۷۰۰ تن تخم مرغ در واحدهای مرغ تخم‌گذار استان قزوین طی ماه اخیر خبر داد و افزود: ۸ هزار و ۷۶۰ تن تخم مرغ در فروردین ماه امسال در واحدهای مرغداری تخم‌گذار این استان تولید شده است.

عطایی با اشاره به عملیات مبارزه با آفت سن مادر تصریح کرد: مبارزه با آفت سن مادر در ۱۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی آبیک شروع شده و این عملیات به طور دقیق در سطح ۱۰ هزار و ۲۹۵ هکتار از مزارع گندم و جو این شهرستان که قطب اصلی تولید گندم و جوی استان است، اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه این میزان مبارزه انجام شده نسبت به سال گذشته ۱۶ درصد افزایش داشته است، ادامه داد: همچنین اجرای طرح کشت روی پشته‌های بلند در ۴۲۶ هکتار از مزارع کشاورزی شهرستان البرز از دیگر برنامه‌های جهاد کشاورزی استان است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین با تاکید بر اینکه در این طرح گندم و کلزا با دستگاه کشت روی پشته‌ های بلند ثابت و به صورت آبیاری تیپ انجام شده است، اضافه کرد: از این میزان ۴۰۰ هکتار به زیر کشت گندم و ۲۶ هکتار به کشت کلزا رفته است.

عطایی اضافه کرد: در این طرح ارقام هیدرومیل، نپتون، اکاپی، نیما و نفیس از لحاظ خصوصیات فنولوژیکی و عملکردی با هم مقایسه می‌شوند که تراکم بهینه و کاهش مصرف بذر حداقل تا ۵۰ درصد، هوادهی مناسب بوته‌ها و کاهش بیماری‌های قارچی از مهمترین مزایای این طرح است.

وی از اجرای طرح مبارزه با علف‌های هرز در ۱۵۰۰ هکتار از مزارع شهرستان آوج خبر داد و گفت: با توجه به سطح زیر کشت ۵۰ هزار هکتار گندم در اراضی کشاورزی این شهرستان پایش این مزارع توسط کارشناسان ادامه دارد.

کد خبر 751125

دیگر خبرها

  • هوای اصفهان ناسالم است/ کاشان در وضعیت قرمز آلودگی
  • پیش‌بینی تولید ۱۰۵ هزار تن تخم‌مرغ در قزوین
  • وضعیت جاده‌ها / ترافیک سنگین در آزادراه‌های البرز
  • وضعیت سهمیه‌های اروپایی لیگ برتر؛ منچستریونایتد و چلسی چه سرنوشتی دارند؟
  • وضعیت راه‌های کشور؛ ترافیک سنگین در جاده هراز
  • کارت قرمز به جای تشویق به نجات جان! اخراج بازیکن به خاطر درخواست کمک برای هوادار بیمار
  • ترافیک سنگین در آزادراه قزوین کرج تهران
  • احداث باغ در پایاب چاه‌های قزوین، ممنوع
  • وضعیت جاده‌ها / ترافیک سنگین صبحگاهی در آزادراه تهران - کرج
  • هشدار زرد هواشناسی برای وضعیت جوی استان قزوین