Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، عباس مقتدایی عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: رسانه‌های اصفهان علی رغم تمام تلاش‌هایی که در طول سال‌های گذشته و اکنون‌ دارند اما ضعیف شدند و این ضعف کلی با حمایت‌های همه جانبه مادی و معنوی باید به سرعت جبران و این روند تسهیل شود.

رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان افزود:  در راستای حمایت از اصحاب رسانه، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان باید بیش از این نقش حمایتی خودش را ایفا کند و از طرفی مجموعه‌های دولتی و غیر دولتی که جنبه عمومی دارند نیز باید رسانه‌ها را حمایت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مقتدایی گفت: خبرنگاران  و رسانه‌ها نقش پیوند دهنده افکار عمومی با متولیان و تصمیم گیرندگان را دارند لذا باید به صورت مستمر مورد توجه قرار گیرند تا از آنان غفلت نشود، اگر لازم است رسانه‌ها به سامانه‌ها دسترسی پیدا کنند و داده‌های لازم در اختیار آنان قرار گیرد تا خبرنگاران فعال و پر نشاط داشته باشیم چون آنان با حرکت و فعالیت خود برای ما نوید بخش یک جامعه‌ای پرتحرک و سالم و عاری از فساد هستند.

وی تصریح کرد: افقی که برای اصحاب رسانه وجود دارد مطلوب نیست، باید یک افق روشن‌تری برای حمایت از رسانه‌ها در ابعاد مختلف ایجاد کنیم، حمایت از رسانه‌ها حمایت از جامعه‌ای سالم است چون داشتن رسانه‌های قوی یک ضرورت امروز ما در سطح محلی و ملی است،  اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان باید مشکلات اصحاب رسانه و عکاسان مشغول به کار در مجموعه‌های مختلف خبری را پیگیر شود، هر کسی که قدرت نرم را در جمهوری اسلامی افزایش می‌دهد باید حمایت شود.

رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان بیان داشت: در ابتدای فعالیت دولت سیزدهم هستیم، چند نکته مهم باید اعلام شود، در وحله نخست باید معاونت مطبوعاتی وزیر فرهنگ و  ارشاد اسلامی از قشر خبرنگاران باشد تا توانمندی حل مشکلات اصحاب رسانه را داشته باشد چون معاونت مطبوعاتی جدید می‌تواند قامت فساد ستیزی را مهم‌تر و برجسته کند و اگر بی‌دقتی صورت گیرد و در به پاشنه قبلی بچرخد این یک نقطه ضعف برای دولت سیزدهم خواهد بود.

مقتدایی افزود:  کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی نیز باید رسالت خود را نسبت به مطبوعات و رسانه‌های کشور با دقت و سرعت بیشتری  انجام دهد، البته امروز بنده در این خصوص با رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی مکاتبه‌ای انجام دادم و در روزهای آینده نیز از کمسیون فرهنگی مجلس به صورت حضوری می‎خواهم که این موضوع را در دستور کار قرار دهند.

رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان در رابطه با دیپلماسی اقتصادی و روابط با کشورهای همسایه، گفت: برای نخستین بار در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی یک کمیته دیپلماسی اقتصادی تشکیل دادیم و مسئولیت آن نیز عهده دار هستم.

مقتدایی افزود: در مذاکراتی که با وزیران امور خارجه، صمت، جهاد کشاورزی، نفت و سایر وزیران مربوطه داشتیم متذکر شدیم که بحث دیپلماسی اقتصادی در برنامه‌ها گنجاده و حتی در صحن علنی مجلس شورای اسلامی نیز بیان  کنند، استان اصفهان قطب کشاورزی و دامدارای و صنعت گردشگری است و در صنعت گردشگری سلامت و بهداشت باید حمایت شود و اجرای این امر مهم با داشتن دیپلماسی اقتصادی فعال‌ خواهد شد.

وی در رابطه با وضعیت افغانستان، گفت: در سال‌های گذشته آمریکایی‌ها از عراق و سوریه و اکنون از افغانستان فرار کردند، این اتفاق مهم یک فرصت برای مردم افغانستان است تا برای سرنوشت آینده کشورشان تصمیم بگیرند، در امور داخلی افغانستان دخالت نمی‌کنیم اما شرایط کشور افغانستان به دلیل همجوار بودن با ایران برای ما مهم است.

رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان در رابطه با موضوع زاینده رود اصفهان، گفت: رئیس جمهور در زمینه ساماندهی آب زاینده رود اصفهان ورود پیدا کند، حجم مطالبات و  مشکلات پیش آمده در زاینده رود به گونه‌ای است که به زودی بحران‌های اجتماعی و اقتصادی که ناشی از عدم رسیدگی به زاینده رود است را شاهد خواهیم بود.

مقتدایی افزود: با همکاری و همدلی در سطح استان و ملی می‌توانیم سطوح علمی فنی اداری زاینده رود را دنبال کنیم، رئیس جمهور به صورت سر زده با حضور در مناطق محتلف کشور از نزدیک در جریان مشکلات قرار می‌گیرد و ضرورت دارد که در زمینه مشکلات زاینده رود  نیز که حتی کابینه آن هم در جریان قرار دارند به صورت سرزده بازدیدی داشته باشد.

 وی گفت: صبر مردم اصفهان در خصوص بحران زاینده رود لبریز شده است لذا در باب رسیدگی به این معضل بزرگ نامه‌ای برای ارسال به رئیس جمهور  تنظیم کردیم تا ورود جدی پیدا کند، اگر دولت سیزدهم اهتمام لازم در حل مشکل مردم داشته باشد مشکل زاینده رود نیز از نخستین مشکلاتی این استان است که ضرورت دارد در هیئت دولت مطرح شود چون نه تنها معیشت مردم استان اصفهان از لحاظ کشاورزی و صنعتی را تحت شعاع قرار داده است بلکه عدم رسیدگی به آن به سایر استان‌ها اثر گذار خواهد بود.

انتهای پیام/63071

منبع: فارس

کلیدواژه: اصفهان رئیس جمهور زاینده رود رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان دیپلماسی اقتصادی ارشاد اسلامی اصحاب رسانه زاینده رود رئیس جمهور رسانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۱۱۵۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جنبش دانشجویی جهانی «حمایت از فلسطین» به ونزوئلا رسید

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، هزاران دانشجو در ونزوئلا روز سه‌شنبه در شهر کاراکاس پایتخت این کشور برای حمایت از مردم فلسطین به خیابان‌ها آمدند.

دانشجویان در حالی که از دانشگاه بولیواری به سمت مجلس ملی می رفتند، پوسترهایی را حمل می کردند و شعارهایی علیه تجاوزات و نسل کشی اسرائیل در فلسطین سر می دادند.

«فادی الزابن»، سفیر فلسطین در این تظاهرات گفت: «فلسطین ۷۵ سال منتظر عدالت بوده و از حق موجودیت خود دفاع کرده است. اسرائیل نوار غزه را به قبرستان کودکان و زنان تبدیل کرده است. من می پرسم چند کودک دیگر باید قبل از رسیدن ما به استقلال بمیرند؟»

وی گفت که اسرائیل در غزه ۵۰۰ مدرسه و مرکز آموزشی به همراه پنج دانشگاه را ویران کرد و ۸۰ رئیس دانشگاه را کشته است.

این نخستین تظاهرات حمایت از فلسطین در ونزوئلا نیست و در جریان جنگ علیه غزه تا کنون در چند نوبت مردم ونزوئلا خواستار توقف جنگ غزه شده‌اند.

نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهور ونزوئلا روز دوشنبه گفته بود: «جوانان جهان باید برای افشای نسل‌کشی مردم فلسطین [با مجوز بنیامین] نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، به خیابان‌ها بریزند و خواستار صلح فوری باشند.»

پیش از این نیز، «نیکلاس مادورو» رئیس جمهور ونزوئلا اعلام کرده بود که رژیم صهیونیستی با حمایت آمریکا قوانین بین اللملی را نقض و هرج و مرج به پا می‌کند.

پیشتر نیز، نیکلاس مادورو گفته بود که اسرائیل بیمارستان‌های نوار غزه را بمباران و بیماران، مجروحان و آوارگان فلسطینی را قتل‌عام می‌کند. رئیس‌جمهور ونزوئلا افزوده بود که رژیم صهیونیستی بذر یک ایدئولوژی خطرناک‌تر از نازیسم را ابتدا علیه مردم فلسطین و سپس همه ملت‌های عربی و اسلامی و همچنین مسیحیان کاشته است.

کد خبر 6093687

دیگر خبرها

  • بررسی مسائل زیست محیطی اصفهان در جلسه شورای عالی حفاظت محیط زیست با حضور رئیس جمهور
  • آگاه‌سازی عمومی برای کاهش ورود پرونده‌ به دادگستری
  • تاکید رئیس جمهور بر فعال شدن پروژه منوریل قم
  • افشاگری رسانه آمریکایی درباره انبوه گاف‌های بایدن در ۲۰۲۴
  • توجه به استان تهران در نگاه متوازن دولت
  • تاکید رئیسی بر حضورگسترده‌تر مردم در دور دوم انتخابات مجلس
  • توضیحات معاون علمی رئیس‌جمهور درباره پروژه دانشگاهی ساخت هواپیما و دروغ‌پردازی رسانه انگلیسی 
  • بحران غذادهی غیراصولی به سگ‌های بلاصاحب ادامه دارد
  • جنبش دانشجویی جهانی «حمایت از فلسطین» به ونزوئلا رسید
  • واکنش ترامپ به اعتراضات حمایتی از فلسطین در آمریکا