Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز شنبه ایرنا از سایت نوید شاهد، حمیدرضا شکارسری اظهار کرد: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت سیزدهم نباید به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نگاه ابزاری داشته باشد. رویکردی که دفاع مقدس و ایثار و شهادت را صرفا امری قدسی می‌بیند، مخاطب را برای رسیدن به این ارزش‌های والای انسانی بی‌انگیزه می‌کند.

وی افزود: مهمترین کار دولت جدید این است که کار در عرصه فرهنگ را به اهالی فرهنگ بسپارد و از سیاست‌زدگی در این زمینه اجتناب کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این شاعر حوزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس جای بازنگری و بازتعریفی از مقوله «فرهنگ» را در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خالی دانست و گفت: پیشنهاد ما اهالی حوزه ایثار به آقای محمد مهدی اسماعیلی وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت سیزدهم این است که بازتعریفی از مقوله فرهنگ در عصر جدید و رابطه آن با دین، ایدئولوژی و سیاست ارایه دهد. در این صورت می‌توانیم از مواهب آن نیز بهره‌مند شویم.

وی همچنین پیشنهاد کرد که در کنار شبکه‌های تلویزیونی چون ورزش، مستند و ... شبکه‌ای نیز ویژه ادبیات در رسانه ملی راه‌اندازی شود تا بتوان به راهبری ادبیات داستانی و شعر کمک کرد. این شبکه تلویزیونی می‌تواند به مدیران و جامعه کمک کند که به ادبیات نگاه سیاسی نداشته و اقشار مختلف ادبی و فرهنگی را به یکدیگر نزدیک کند.

شاعر کتاب «عاشقانه‌هایی برای دشمن» درباره توفیق در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت گفت: هرچند در سال‌های اخیر کارهای ارزشمندی در حوزه ادبیات دفاع مقدس منتشر شده است اما باید کوشید که ادبیات دفاع مقدس فارغ از شعارزدگی و آرمانگرایی باشد. رویکردی که دفاع مقدس و ایثار و شهادت را صرفا امری قدسی می‌بیند، مخاطب را برای رسیدن به این ارزش‌های والای انسانی بی‌انگیزه می‌کند.

شکارسری تاکید کرد: ضروری است که به شهیدان نگاه یکسانی داشته باشیم و آن‌ها را منتسب به جناح‌ها و دسته‌های سیاسی نکنیم. این کار، ناشی از نگاه‌های سطحی، روزمره و ژورنالیستی و در ادامه‌ی رویکرد سیاسی به مقوله فرهنگ است.

برچسب‌ها محمد مهدی اسماعیلی بنیاد شهید و امور ایثارگران جمهوری اسلامی ایران دفاع مقدس کتاب

منبع: ایرنا

کلیدواژه: محمد مهدی اسماعیلی بنیاد شهید و امور ایثارگران جمهوری اسلامی ایران دفاع مقدس محمد مهدی اسماعیلی بنیاد شهید و امور ایثارگران جمهوری اسلامی ایران دفاع مقدس کتاب ایثار و شهادت دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۱۱۵۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نهضت بازگشت به مساجد، به عنوان مهمترین پایگاه رسیدگی به مشکلات مردم

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: مسجد مهمترین پایگاه انقلاب اسلامی و پایگاه همه مردم است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: نهضت امام راحل وارد شصت و دومین سال حیات خود شد، این نهضت با مسجد و نام حضرت زهرا (س) آغاز شده است؛ انقلاب اسلامی فاطمی حدوث است و در طول همه سال‌های بعد با نام حضرت اباعبدالله (ع) مانا شده است و حسینی بقاست و این حرکت در مساجد و حوزه‌های علمیه تفسیر عملی می‌شود.

اسماعیلی گفت: در دولت مردمی این حرکت به نام نهضت بازگشت به مساجد نام گذاری شده است.

وی افزود: با توجه به اینکه زیرساخت‌های فرهنگی در برخی مناطق کم برخوردار محدود است، این موضوعات به طور جدی پیگیری می‌شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین گفت: برای آموزش هنر آمادگی داریم در مساجد اقداماتی را انجام دهیم. در مناطق محروم کشور نیز در دو سال اخیر بیش از صد هزار نفر را تحت تعلیم آموزش هنری قرار دادیم و آنها را توانمند کردیم.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • گلستان شهدای جروکان ساماندهی شد
  • نگاه ویژه شورای ششم به فعالیت‌های فرهنگی در مشهدالرضا
  • تالیف و تدوین ۲۰۰ کتاب با موضوع ایثار و شهادت در کهگیلویه و بویراحمد
  • تالیف و تدوین ۲۰۰ کتاب با موضوع ایثار و شهادت در استان
  • وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: می‌خواهیم فیلم با کیفیت درباره «اقبال لاهوری» بسازیم
  • نهضت بازگشت به مساجد، به عنوان مهمترین پایگاه رسیدگی به مشکلات مردم
  • جایگاه گشت ارشاد در لایحه عفاف و حجاب؟
  • گشت ارشاد در لایحه عفاف و حجاب حذف می‌شود؟
  • گشت ارشاد در لایحه عفاف و حجاب حذف شده است؟
  • اولویت رسانه ملی تولید محتوای مرتبط با فرهنگ ایثار و شهادت است