Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری مهر-گروه بین اللمل: قرارداد سازش میان امارات متحده عربی و بحرین با رژیم صهیونیستی شامگاه سه شنبه (۲۵ شهریور ۱۳۹۹) به صورت رسمی در حضور دونالد ترامپ رئیس جمهور پیشین آمریکا امضا شد و این دو کشور کوچک عرب حاشیه خلیج فارس رابطه چندین ساله غیرعلنی خود را با صهیونیست‌ها آشکار و رسمی کردند. امارات متحده عربی و بحرین بدون آنکه اسرائیل حتی یکی از شروط درج شده در ابتکار صلح عربی را تحقق بخشد آن را به رسمیت شناخته و به امضای توافق صلحی پرداختند که روابط محرمانه گذشته میان کشور خود و رژیم صهیونیستی را علنی کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی در حالی صورت می‌گیرد که تاکنون مردم بحرین بارها علیه این رژیم و توافقنامه عادی سازی دست به برگزاری تظاهرات زده اند.

روابط گرم آل خلیفه با تل آویو

در جدیدترین تحرک و هروله آل خلیفه به سمت رژیم صهیونیستی، خالد یوسف الجلاهمه سفیر بحرین در فلسطین اشغالی، روز سه‌شنبه وارد تل‌آویو شد. معرفی نخستین سفیر بحرین در تل‌آویو و افتتاح سفارت رژیم صهیونیستی در ابوظبی تنها چندین هفته پس از جنگ ۱۲ روزه غزه صورت می‌گیرد که در آن دستکم ۲۵۶ فلسطینی از جمله ۶۷ کودک بی‌گناه شهید و بیش از ۲ هزار نفر دیگر زخمی شدند.

این در حالی است که شخصیت‌ها و فعالان بحرینی به آغاز به کار اولین سفیر آل خلیفه در رژیم صهیونیستی واکنش نشان دادند. جمعیت الوفاق بحرین به تعیین سفیر آل خلیفه در تل آویو واکنش نشان داد. شیخ حسین الدیهی معاون دبیرکل جمعیت بحرین گفت که خالد یوسف الجلاهمه سفیر بحرین در تل‌آویو تنها نماینده خود و کسی است که او را اعزام کرده است.

الدیهی گفت: به الجلاهمه می‌گوئیم که تو تنها نماینده خود و کسی هستی که تو را اعزام کرده است و نماینده بحرین نیستی. ملت بحرین از الجلاهمه مبرا بوده و او را به رسمیت نمی‌شناسند همچنان که رژیم اشغالگر را تا نابودی کامل این رژیم هرگز به رسمیت نخواهند شناخت. بحرین همچنان در کنار فلسطینیان باقی خواهد ماند و عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی نیز خیانت و ننگ است الدیهی: به الجلاهمه می‌گوئیم که تو تنها نماینده خود و کسی هستی که تو را اعزام کرده است و نماینده بحرین نیستی. ملت بحرین از الجلاهمه مبرا بوده و او را به رسمیت نمی‌شناسند همچنان که رژیم اشغالگر را تا نابودی کامل این رژیم هرگز به رسمیت نخواهد شناخت. بحرین همچنان در کنار فلسطینیان باقی خواهد ماند و عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی نیز خیانت و ننگ است.

مردم بحرین در مخالفت با عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی و تعیین سفیر بحرین در فلسطین اشغالی توسط رژیم آل خلیفه دست به تظاهرات زدند.

بر اساس این گزارش، بحرینی‌ها با تظاهرات در روستای الدیه واقع در غرب منامه پرچم‌های فلسطین و پلاکاردهایی در مخالفت با عادی سازی روابط در دست داشتند.

تظاهرات کنندگان بحرینی همچنین تاکید کردند که به فلسطین و ملت این کشور و مقدساتش وفادار خواهند ماند و با عادی سازی روابط با صهیونیست‌ها مخالفت می‌کنند.

تاریخچه روابط رژیم صهیونیستی با آل خلیفه

تاریخ روابط رژیم صهیونیستی با آل خلیفه به سال ۱۹۹۴ بر می‌گردد که در آن سال اولین هیأت رسمی رژیم صهیونیستی وارد بحرین شد و به دنبال آن «یوسی سارید» وزیر محیط زیست رژیم صهیونیستی از منامه دیدن کرد.

چند سال بعد «خالد احمد الخلیفه» وزیر خارجه بحرین در سال ۲۰۰۰ خواستار تشکیل یک مجمعی در سطح خاورمیانه شد که متشکل از کشورهای عربی و رژیم صهیونیستی باشد. وی این مجمع را تنها راهی دانست که می‌توان مشکلات موجود در منطقه راحل کرد!

روند عادی سازی میان بحرین و رژیم صهیونیستی در سال ۲۰۰۶ هنگامی که منامه دفتر تحریم کالاهای اسرائیلی را بست و ممنوعیت کالاهای رژیم صهیونیستی را لغو کرد و سپس در سال ۲۰۰۸ یک یهودی را به عنوان سفیر بحرین در آمریکا انتخاب کرد وارد فاز جدیدی شد.

در ۱۰ دسامبر ۲۰۱۵ حمد بن عیسی از «موشیه لیوین» خاخام صهیونیست در کاخ خود در منامه استقبال کرد. همچنین در دسامبر ۲۰۱۶ نوار ویدئویی منتشر شد که افراد وابسته به دربار رژیم بحرین در محفلی به همراه خاخام «حباد» حضور داشتند.

خدمت مجانی به صهیونیست‌ها

این گرمی روابط میان آل خلیفه را می‌توان در راستای خدمت مجانی به صهیونیست‌ها دانست زیرا این عادی سازی هیچ هزینه‌ای برای تل آویو ندارد. بر اساس ابتکاری که عربستان ارائه داده بود و دیگر کشورها نیز آن را پذیرفته بودند، رژیم صهیونیستی باید تشکیل یک کشور مستقل فلسطینی به پایتختی بیت‌المقدس شرقی را به رسمیت می‌شناخت، به آوارگان فلسطینی اجازه بازگشت به سرزمینشان را می‌داد و به مرزهای قبل از ۱۹۶۷ باز می‌گشت و به این ترتیب به قانون صلح در برابر زمین پایبند می‌بود و در مقابل، کشورهای عرب منطقه نیز رژیم صهیونیستی را به رسمیت شناخته و روابط خود را با آن در تمام ابعاد سیاسی، اقتصادی، امنیتی به صورت علنی برقرار کرده و گسترش می‌دادند اما آنچه اسرائیل توانست به آن دست یابد، نه صلح در برابر زمین، بلکه صلح در برابر صلح بود!

دلیل عادی سازی روابط بحرین و اسرائیل به تلاش آل‌خلیفه برای حفظ تاج و تخت و ادامه حکومت بازمی‌گردد. وابستگی خارجی و فقدان مشروعیت داخلی یکی از دلایل اساسی تلاش خاندان حاکم بر بحرین برای حفظ روابط نزدیک با قدرت‌های فرامنطقه‌ای و پیروی از سیاست‌های مورد تأیید آنها بوده است.

از نظر اقتصادی، چنین توافقی علاوه بر اهمیت فراوان خود، توافقی برد-برد برای رژیم صهیونیستی محسوب می‌شود. رژیم صهیونیستی از نظر نظامی و فناوری، به بازار مصرفی کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس دست پیدا خواهد کرد که به دلیل شرایط اقلیمی خود، نیازمند ابزاری برای شیرین سازی آب و کشاورزی پیشرفته هستند.

از سوی دیگر رژیم صهیونیستی با کوبیدن بر طبل ایران هراسی، شیخ نشینان را به خرید بیشتر تسلیحات این رژیم ترغیب می‌کند به ویژه که این کشورهای حوزه خلیج فارس از جمله بحرین پایگاهی مردمی ندارند و خود را محتاج حمایت دیگران می‌دانند. آنها به جای اینکه به مردم خود تکیه کنند گاهی به آمریکا و گاهی به رژیم صهیونیستی متمایل می‌شوند. این در واقع دلبستن به سراب است زیرا آنچه آل خلیفه به آن برای تأمین امنیت خود دلبسته است یعنی رژیم صهیونیستی، خود سست‌تر از خانه عنکبوت است.

گرمی روابط آل خلیفه با رژیم صهیونیستی برای منامه امتیاز اقتصادی – امنیتی نخواهد داشت؛ بلکه به تشدید بحران مشروعیت رژیم آل‌خلیفه منجر می‌شود.

کد خبر 5296597

منبع: مهر

کلیدواژه: بحرین آل خلیفه رژیم صهیونیستی عادی سازی روابط با اسرائیل منامه بحرین تل آویو افغانستان ایالات متحده امریکا طالبان عراق طالبان افغانستان فلسطین رژیم صهیونیستی لبنان روسیه پنجشیر سوریه جو بایدن ایران عربستان سعودی عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی رژیم صهیونیستی سفیر بحرین صهیونیست ها آل خلیفه تل آویو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۱۱۹۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علی‌اف: صلح در قفقاز جنوبی تنها از طریق عادی‌سازی روابط باکو-ایروان حاصل می‌شود

رئیس جمهوری آذربایجان در سخنانی با اشاره به توافق باکو و ایروان خاطر نشان کرد که صلح در قفقاز جنوبی تنها از طریق عادی‌سازی روابط میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان حاصل می‌شود.

به گزارش مشرق، تارنمای خبرگزاری آذرتاج از باکو و به نقل از سخنرانی امروز الهام علی اف در مراسم افتتاحیه "ششمین مجمع جهانی گفتگوی بین فرهنگی" نوشت: ما امروز و در قرن بیست‌ویکم نمی‌توانیم به برخی از کشورهای بزرگ اروپایی اجازه دهیم که به استعمار دیگر مردمان ادامه دهند. این کاملا غیر قابل قبول است.

وی افزود: جهان نباید دیدگان خود را بر استعمار نو و یکسان سازی اجباری ببندد. جذب اجباری بیش از ده قلمرو فرانسه کاملا غیرقابل قبول بوده و باید متوقف شود.

علی اف با اشاره به جنگ ۴۴ روزه سال ۲۰۲۰ با ارمنستان گفت: همه سازمان‌های مهم بین‌المللی قطعنامه‌ها و تصمیم‌هایی مبنی بر خروج نیروهای ارمنستانی تصویب کردند که چهار قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل از جمله آنهاست. کشورهایی که این قطعنامه ها را تصویب کردند، هیچ اقدامی برای اجرای آن انجام ندادند. بنابراین، ما مجبور شدیم تا از طریق جنگ به صلح دست یابیم.

رئیس دولت جمهوری آذربایجان در مورد تعیین حدود مرزی میان دو کشور گفت: تعیین مرزها آغاز شده که شامل میله گذاری نیز می شود. این امر توسط دو کشور و بدون هیچ میانجیگری محقق شد که دوباره نشان می دهد که ما نیازی به میانجی نداریم، به خصوص کشورهایی که به دنبال اهداف خود بوده و یا آنهایی که قصد کمک نداشته و تنها می خواهند برای منافع شخصی، سیاسی و اقتصادی خود در منطقه ما نفوذ کرده و بار دیگر روی آتش، نفت بریزند.

وی افزود: ما اجازه نخواهیم داد در قفقاز جنوبی چنین اتفاقی بیفتد. پس از ۳۰ سال رویارویی، ارمنستان نیز به وضوح درک می کند که ما به صلح در قفقاز جنوبی نیاز داریم. صلح در قفقاز جنوبی تنها از طریق عادی سازی روابط میان (جمهوری) آذربایجان و ارمنستان حاصل می شود.

علی‌اف گفت: (جمهوری) آذربایجان بود که به ارمنستان پیشنهاد آغاز مذاکرات بر سر توافقنامه صلح را داد و اصول اساسی آن را تدوین و حتی پیش نویس توافقنامه صلح را تهیه کرد. اگرچه ما در سپتامبر گذشته تمامیت ارضی و حق حاکمیت خود را به طور کامل احیا کردیم اما مورد حملات سیاسی غیرقابل توجیه ارمنستان و کشورهای به اصطلاح ضامن قرار گرفتیم. با این حال، ما پیشنهادی برای صلح ارائه کردیم و اکنون شاهد روندهای مثبت در مسیر آن هستیم.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • عملیات مقاومت اسلامی بحرین علیه «ایلات» برای نخستین بار
  • پیام عربستان به اسرائیل درباره حمله احتمالی به رفح
  • پیام عربستان به تل‌آویو درباره حمله به رفح
  • هشدار جدی عربستان به اسرائیل | خطای بزرگ را انجام نده تا ما خائن نشویم!
  • رسانه عبری: ریاض اسرائیل را درباره هر حمله به رفح تهدید کرد
  • فلسطین، مسئله‌ای که عادی نمی‌شود!
  • عادی‌سازی روابط رژیم صهیونیستی و کشورهای منطقه قابل هضم و توجیه نیست
  • علی‌اف: صلح در قفقاز جنوبی تنها از طریق عادی‌سازی روابط باکو-ایروان حاصل می‌شود
  • فیلم| عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی هیچگاه مشکل غرب آسیا را حل نخواهد کرد
  • ۱۰ شکاف بزرگ در روابط رژیم‌صهیونیستی با غرب طی جنگ طوفان الاقصی