Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-29@18:10:06 GMT

واردات موز فقط به شرط صادرات سیب

تاریخ انتشار: ۱۳ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۱۲۰۶۰

واردات موز فقط به شرط صادرات سیب

امید گیلان پور معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور توسعه بازرگانی، با ارسال نامه‌ای به گمرک جمهوری اسلامی ایران درباره تعیین تکلیف محموله‌های وارداتی موز در بنادر کشور، دستوراتی را جهت اجرا ابلاغ کرد.

در نامه گیلان پور آمده است: 

«پیرو نامه‌های شماره ۱۴۰۰/۵۰۰/۳۲۵۳۲  مورخ ۱۴۰۰/۰۵/۰۹ و ۱۴۰۰/۵۰۰/۳۲۵۳۹ مورخ ۱۴۰۰/۰۶/۰۶ و بند دوم صورتجلسه در خصوص تعیین تکلیف سیاست‌ها و اقدامات در خصوص واردات محصول موز، ثبت سفارش برای واردات این محصول با تصمیم وزارت صمت در خردادماه سال ۱۳۹۹ با هدف صیانت از منابع ارزی کشور غیرفعال شد و متعاقب افزایش تولید و کاهش مصرف در بازار داخلی و ضرورت چاره اندیشی برای صادرات سیب درختی، طی نامه‌های شماره ۰۲۰/۳۰۲۰۹ مورخ ۱۳۹۹/۱۰/۱۰ و ۰۲۰/۳۵۹۰۶ و ۰۲۰/۳۵۹۰۲ مورخ ۱۳۹۹/۱۰/۲۴ وزیر محترم جهاد کشاورزی و تصمیمات یکصد و بیست و سومین کارگروه تنظیم بازار، واردات آن صرفا مشروط به صادرات سیب، مجاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حال نظر به اینکه اصلی‌ترین هدف از اعمال ممنوعیت در واردات موز صیانت و مصرف بهینه منابع ارزی کشور بوده و هرگونه اتخاذ تصمیم باید با امعان نظر به این مهم انجام شود، در اجرای بند دوم صورتجلسه مذکور موارد به شرح زیر جهت اجرا ابلاغ می‌شود:

برای محموله‌های وارداتی که ارز آن‌ها تامین و حواله شده و کالا وارد گمرکات شده است و طبق قوانین و مقررات جاری مشمول حقوق مکتسبه هستند، برابر با بند سوم صورتجلسه مذکور اقدام شود. برای محموله‌های وارداتی موز که ارز آن‌ها تامین شده است و محموله‌های مذکور دارای ثبت سفارش معتبر و قبض انبار گمرکی تا تاریخ ابلاغ این نامه هستند، ضمن ضرورت بررسی منشاء تامین ارز آن‌ها و دستگاه مسئول بروز مشکل به جهت رعایت منافع و مصالح کشور و صیانت منابع ارزی وزارت جهادکشاورزی مخالفتی با ورود آن‌ها ندارد. برای محموله‌هایی که وارد گمرکات کشور شده، ارز آن‌ها تامین نشده در صورتی که در شمول قوانین و مقررات جهت برخورداری از حقوق مکتسبه قرار نداشته باشند، ترخیص آن‌ها مورد تایید وزارت جهادکشاورزی نیست. به طریق مقتضی به اطلاع تمامی واردکنندگان محصول موز که قصد واردات موز بدون رعایت شرایط ابلاغی وزارت جهادکشاورزی و مصوبه تنظیم بازار را دارند و قصد واردات محصول موز از محلی غیر از ارز حاصل از صادرات سیب دارند اطلاع رسانی شود تا از خرید، حمل و ورود محموله به گمرکات کشور اجتناب نمایند»./باشگاه خبرنگاران

انتهای پیام/

منبع: فردا

کلیدواژه: واردات موز صادرات سیب ارز آن ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۱۲۰۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تامین ۴.۲ میلیارد دلار ارز کالاهای اساسی، صنایع و خدمات

از اول فروردین ماه تا هفتم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳، ۴ میلیارد و ۲۱۶ میلیون دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی، دارو، کالاهای تجاری و بازرگانی، واردات در مقابل صادرات و خدمات تامین شده است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از روابط عمومی بانک مرکزی؛‌ علی طرزعلی معاون ارزی مرکز مبادله ارز و طلای ایران گفت: برای کالاهای اساسی به نرخ 28500 تومان یک میلیارد و 26 میلیون دلار،‌برای نیاز صنعت و تجهیزات تولید به نرخ 41 هزار تومان مبلغ 2 میلیارد و 383  میلیون دلار و برای خدمات 117 میلیون و برای واردات در مقابل صادرات  به نرخ توافقی 689 میلیون دلار تامین ارز صورت گرفت.

طرزعلی بیان داشت: برای واردات کالای اساسی کشاورزی شامل گندم، دانه‌های روغنی و نهاده‌های دامی 930 میلیون دلار، برای دارو، مواد اولیه دارویی و تجهیزات پزشکی 96  میلیون دلار و در مجموع یک میلیارد و 26 میلیون دلار برای کالای اساسی و دارو ارز پرداخت شد.

معاون مرکز مبادله ارز و طلای ایران افزود: تامین ارز نیمایی برای «صنایع حمل و نقل و خودرو»  معادل 462 میلیون دلار، «صنایع تجهیزات برق و الکترونیک» معادل 223 میلیون دلار، «صنایع معدنی» معادل 167 میلیون دلار ، «ماشین آلات و تجهیزات تولید» معادل 138 میلیون دلار و «منسوجات و پوشاک» معادل 194 میلیون دلار صورت گرفته است. این گروه های صنایع همچنین به ترتیب 197، 29، 174، 103 و یک میلیون دلار ارز توافقی یا واردات در مقابل صادرات تا پایان روز هفتم اردیبهشت ماه سال جاری دریافت کرده اند. 

علاوه بر این گروه ها، یک میلیارد و 199 میلیون دلار ارز نیمایی و 183 میلیون دلار ارز واردات در مقابل صادرات به سایر صنایع اختصاص داده شده است.

طرزعلی در پایان افزود: تاکنون بیست مرحله حراج شمش طلا در مرکز مبادله ارز و طلای ایران انجام شده است و در مجموع 2716 کیلوگرم طلا عرضه و فروخته شده است. 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • توزیع ۱۱ هزار تن انواع کود بین کشاورزان
  • تامین بیش از یک میلیارد دلار ارز برای کالاهای اساسی
  • تامین ارز واردات کالا‌های اساسی از ۴.۲ میلیارد دلار گذشت
  • صادرات محصولات کشاورزی ایران از مرز ۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار فراتر رفت
  • تامین ۴.۲ میلیارد دلار ارز کالاهای اساسی، صنایع و خدمات
  • صادرات محصولات کشاورزی از مرز ۶.۲ میلیارد دلار گذشت
  • صادرات ۴۸۹ میلیون دلاری نساجی/ واردات به ۲.۲ میلیارد دلار رسید
  • امسال ۱۲۵ هزار تن کیوی و مرکبات از مبدأ مازندران صادر شد
  • صادرات بیش از ۱۲۵ هزار تن کیوی و مرکبات از مبدأ مازندران
  • ۱۲۵ هزار تن کیوی و مرکبات از مبدأ مازندران صادر شد