Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین، داده‌های جدید از اداره آمار ملی بریتانیا نشان می‌دهد که هرچند هنوز میزان مصونیت در سالمندان بالا است اما از تعداد افراد در این رده سنی که پادتن کووید ۱۹ دارند، کاسته می‌شود.

گزارش ها حاکیست شاخص ۹۴.۴ درصد افراد بالای ۸۰ سال که در ماه ژوئیه پادتن ضد ویروس کرونا داشتند، در حال حاضر به ۹۲ درصد کاهش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کارشناسان معتقدند که این درصد همچنان سیر نزولی خواهد پیمود و برخی از ادامه این روند نزولی در ماه‌های زمستان نگرانند.

دکتر «کوئنتین فایوِلمَن» از آزمایشگاه پزشکی لندن می‌گوید: از آنجا که سالمندان و افراد آسیب‌پذیر نخستین افراد در صف واکسیناسیون بودند به همین گونه در حالی که به فصل سرما نزدیک می‌شویم، آن‌ها نخستین کسانی‌اند که مصونیت خود را از دست می‌دهند. احتمال می‌رود موارد ابتلا به کووید ۱۹ در فصول پاییز و زمستان همراه با دیگر بیماری‌ها از جمله آنفلوآنزا افزایش یابد. افرادی که بیشترین آسیب‌پذیری را دارند، نباید مصونیت حیاتی خود را از دست بدهند. تاکنون تنها قشر یک درصدی آسیب‌پذیر جامعه که سیستم ایمنی بدنشان بسیار ضعیف است، برای دریافت سومین واکسن در نظر گرفته شده‌اند. حال در ماه سپتامبر هستیم و همچنان منتظریم ببینیم چه افراد دیگری واکسن یادآوری را دریافت خواهند کرد.

در گزارش روز چهارشنبه اداره آمار ملی آمده است: تحقیقات ما نشان می‌دهد که در هفته‌های اخیر تا روز ۹ اوت ۲۰۲۱، درصد پادتن در خون افراد بزرگسال حاکی از افزایش یا سطح بالای آن در تمام رده‌های سنی بوده است اما میزان پادتن در خون سالمندان در سراسر بریتانیا اندکی کاهش یافته است.

این گزارش می افزاید: از پایان ماه ژوییه، میزان پادتن در خون افراد ۷۰ سال به بالا کاهش یافته است.

به گزارش ایسنا، روز چهارشنبه کمیته مشترک واکسیناسیون و مصونیت (جِی‌سی‌وی‌آی) نیز اعلام کرد که سومین دز واکسن به حدود ۵۰۰ هزار نفر از آسیب‌پذیرترین شهروندان بریتانیا عرضه خواهد شد اما هیچ تصمیمی در مورد برنامه واکسیناسیون یادآوری فصل پاییز که مدت‌ها است همه در انتظار آن‌ هستند، اعلام نشده است. همچنین از محققان خواسته شده است که تولید واکسن‌های یادآور برای بزرگسالان را تسریع کنند.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: پادتن واکسن کرونا کووید ۱۹ سالمندان واکسیناسیون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۱۲۳۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ثبت نام معتادان بهبود یافته برای شغل پاکبانی | جزییات این طرح چیست؟

به گزارش همشهری آنلاین، احمد احمدی صدر در این باره گفت: در طرح مشارکتی بین سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی و سازمان پسماند شهرداری تهران مقرر شده معتادان متجاهر بهبود یافته و افراد آسیب دیده با هدف خروج از چرخه آسیب و بازگشت به خانواده و جامعه در حوزه پاکبانی فعالیت کنند که در این راستا بخشی از این افراد جامعه پذیر مشغول به کار شدند و بخش دیگر در حال ثبت نام و ارزیابی قرار دارند.

او افزود: عوامل این سازمان و سازمان پسماند به شکل دوره‌ای در تمامی ۲۰ مددسرا حضور پیدا می‌کنند و پس از تمایل این افراد و نام نویسی مورد پایش قرار می گیرند و در یک بازه زمانی کوتاه مشغول به کار می شوند.

احمدی صدر ادامه داد: حقوق و مزایای این افراد مطابق با قانون وزارت کار است که از سوی پیمانکاران سازمان پسماند با نظارت مدیریت شهری پرداخت می‌شود.

کد خبر 847490 منبع: خبرگزاری شهر برچسب‌ها خدمات شهری شهردارى تهران تهران

دیگر خبرها

  • آغاز ثبت نام معتادان بهبود یافته برای شغل پاکبانی /جزییات این طرح چیست؟
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • جزییات ثبت نام معتادان بهبود یافته برای شغل پاکبانی
  • آغاز ثبت نام معتادان بهبود یافته برای شغل پاکبانی | جزییات این طرح چیست؟
  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • نقش بالای شرایط اقتصاد کلان در گسترش فقر/ ظرفیت‌های فقرزدایی بودجه عمومی را محدود کرده است
  • ایمنی بالای خودروهای دوگانه‌سوز با سوخت CNG با وجود تخریب‌های مافیای بنزین
  • «مه مغزی» عارضه جدید کرونا
  • داروی اوزمپیک شخصیت افراد را تغییر می‌دهد؟