Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@11:11:28 GMT

مهمترین نیاز بیماران کرونایی در قزوین اکسیژن است

تاریخ انتشار: ۱۳ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۱۲۳۶۸

مهمترین نیاز بیماران کرونایی در قزوین اکسیژن است

ایسنا/قزوین جانشین ستاد مقابله با کرونای استان قزوین گفت: مهمترین نیاز بیماران کرونایی در قزوین اکسیژن است و اگر اکسیژن مورد نیاز بیماران تامین شود امکان ترخیص ۲۰۰ بیمار وجود دارد.

منوچهر حبیبی در ستاد مقابله با کرونای استان قزوین که عصر شنبه ۱۳ شهریور در سالن اجتماعات استانداری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: مهم‌ترین نیاز بیماران کرونایی اکسیژن است و در تلاشیم اکسیژن مورد نیاز بیماران را تأمین کنیم اگر اکسیژن مورد نیاز بیماران تامین شود امکان ترخیص ۲۰۰ بیمار وجود دارد و اینگونه بار بخش درمان کاسته می‌شود بنابراین چهار میلیارد تومان برای خرید کپسول اکسیژن‌ساز و سایر اقلام مورد نیاز دانشگاه علوم پزشکی تخصیص داده خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: در طرح مراقبت در منزل تیمی از هلال احمر، دانشگاه‌ علوم‌پزشکی و سپاه تشکیل شده و با مدیریت، مدیریت بحران استان به ارائه خدمت می‌پردازد.

جانشین ستاد مقابله با کرونای استان قزوین خاطرنشان کرد: از دستگاه‌های فرهنگی تقاضا داریم تا از صدور مجوز برای برنامه‌های فرهنگی با تجمع بالا خودداری کنند. روند با ثباتی در شهرستان‌های بوئین‌زهرا و آوج در حال مشاهده هستیم به گونه‌ای که بوئین‌زهرا نارنجی و آوج در شرایط زرد کرونایی قرار دارد؛ امیدواریم با کنترل‌های صورت گرفته ظرف ۲ هفته آینده وضعیت سایر شهرستان‌های استان نیز نارنجی و زرد شود.

وی با اعلام اینکه آمادگی تزریق روزانه ۳۰ هزار دوز واکسن را داریم، تصریح کرد: با توجه به تأمین واکسن مناسب و چند برابری ضرورت دارد برای تزریق آمادگی پیدا کنیم چون میزان واکسن‌های اختصاص داده شده قابل توجه خواهد بود.

حبیبی تشریح کرد: در تلاش هستیم پایگاه‌های تزریق واکسن را افزایش دهیم بنابراین فرمانداران باید برای مکان‌یابی دست به کار شوند و علاوه بر آن ساعت فعالیت مراکز تزریق واکسن را نیز افزایش دهیم البته از از سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی برای تأمین نیروهای متخصص و خدماتی استفاده خواهیم کرد، فرمانداران نیز طی رایزنی با مراکز بهداشت، بسیج، سپاه و آموزش و پرورش باید این نیروها را تأمین کنند.

وی تصریح کرد: گزارش شده است برخی از افراد که امکان دریافت واکسن را دارند از تزریق آن خودداری می‌کنند بنابراین از ورود این کارمندان به ادارات جلوگیری خواهد شد و مدیران با کارمندانی که نسبت به تزریق واکسن اقدام نکرده باشند به عنوان متخلف برخورد خواهند کرد.

جانشین ستاد پیشگیری و مقابله با کرونای استان قزوین با تأکید بر اینکه هر نوع فعالیت در سطح شهر بعد از ۱۰ شب ممنوع است، اشاره کرد: مجموعه اتاق اصناف سازمان صمت و تعزیرات حکومتی که اقدام به پلمب واحدهای صنفی متخلف می‌کنند باید حداقل ۸ ساعت واحد مربوطه را پلمب کرده باشند و بازگشایی چند ساعت پس از پلمب معنایی ندارد.

با سهل‌انگاران برخورد می‌شود

هدایت‌الله جمالی‌پور استاندار قزوین نیز در این جلسه گفت: زمانی از عملکرد خود راضی می‌شویم که مرگ‌ومیرهای کرونایی به حداقل برسد سپاه، قرارگاه و ارتش باید تلاش وافری برای کنترل آلودگی و مرگ و میر در استان انجام دهند البته در مقوله پیشگیری باید جدی‌تر وارد میدان شویم و در این میان از رسانه‌ها تقدیر و تشکر می‌کنیم.

وی اضافه کرد: فرمانداران نیز باید اصناف خود را مدیریت کنند اگر اغماض آنان به ایجاد شرایط بحرانی منتج و باعث به خطر افتادن سلامت مردم شود با آنان برخورد خواهیم کرد؛ صاحبان صنوف نیز از ورود افراد بدون ماسک به داخل پاساژها و واحدهای صنفی جلوگیری کنند.

استاندار قزوین تصریح کرد: در استان قزوین به برنامه‌هایی که می‌تواند منتج به گسترش آلودگی و سرایت کرونا شود مجوز برگزاری اعطا نخواهد شد. اگر در نقطه‌ای تخلف ببینیم محکم برخورد خواهیم کرد چراکه یک سهل‌انگاری کوچک باعث سرایت هرچه بیشتر بیماری در جامعه خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی خیز پنجم کرونا کرونا در ایران قزوين مقابله با کرونای استان قزوین نیاز بیماران مورد نیاز خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۱۲۳۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حجاج ابهری و خدابنده‌ای برای تزریق واکسن مننژیت اقدام کنند

ایسنا/زنجان نماینده مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر در استان زنجان گفت: هلال‌احمر واکسیناسیون زائران حجاج شهرستان‌های خدابنده و ابهر را از امروز آغاز می‌کند.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال‌احمر استان زنجان، جواد خرم افزود: امسال یک هزار و ۲۶۰ نفر از استان زنجان به زیارت خانه خدا مشرف خواهند شد.

وی یادآوری کرد: واکسیناسیون مننژیت برای حجاج سایر شهرستان‌های استان انجام شده است.

وی تاکید کرد: زائران پس از تزریق واکسن، کارت زرد رنگ دریافت کرده و باید آن را به مسئول کاروان تحویل دهند. 

نماینده مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر در استان زنجان گفت: معاینه یک‌هزار و ۲۶۰ زائر خانه خدا در این استان انجام و به پایان رسیده است.

خرم خاطرنشان کرد: امسال ۱۰ کاروان از زنجان به خانه خدا مشرف خواهند شد که از این تعداد یک کاروان در ابهر با ۱۲۰ نفر، از خدابنده نیز یک کاروان ۱۶۵ نفری و مابقی نیز در مرکز استان خواهد بود.

وی ادامه داد: امروز (جمعه ۷ اردیبهشت ماه) واکسیناسیون این حجاج در شهرستان‌های خدابنده و ابهر انجام می‌شد.

نماینده مرکز پزشکی حج و پزشکی جمعیت هلال‌احمر در استان زنجان گفت: حجاج برای تزریق واکسن به هلال‌احمر شهرستان‌های ابهر و خدابنده در صبح و بعدازظهر مراجعه کنند.

خرم افزود: یک‌هزار و ۲۶۰ زائر عازم خانه خواهند شد که برای این تعداد و سایر عوامل یک‌هزار و ۳۰۰ واکسن مننژیت وارد زنجان شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آزمایش واکسن سرطان پوست وارد فاز نهایی شد
  • حجاج ابهری و خدابنده‌ای برای تزریق واکسن مننژیت اقدام کنند
  • حجاج ابهر و خدابنده برای تزریق واکسن مننژیت اقدام کنند
  • آغاز واکسیناسیون حجاج در آذربایجان شرقی
  • تزریق و تلقیح بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان
  • واکسیناسیون حجاج از امروز آغاز شد
  • واکسیناسیون ۵ هزار حجاج گلستانی در حال انجام است
  • بیش از سه هزار و ۵۰۰ دوز واکسن سرخک در خراسان رضوی تزریق شد
  • واکسیناسیون متقاضیان حج تمتع از امروز آغاز شد/ متقاضیان ۱۵ روز قبل از اعزام ادغام کنند
  • آغاز واکسیناسیون بیش از ۹ هزار عمره گزار خراسان رضوی