Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،  رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی از کاهش موارد بستری  در استان خبر داد و افزود: مجموع آمار بستری در استان، ۸۵۱ نفر بوده است که ۱۷۵ نفر مربوط به شبانه روز گذشته است؛ در این میان متاسفانه ۹ بیمار کرونایی هم جان باخت.

هاشمی افزود: ۷۶ درصد افراد بالای ۵۰ سال واکسن دریافت کرده اند و تا به امروز ۳۳ درصد مردم استان واکسیناسیون شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او وضعیت شهرستان‌های راز و جرگلان و مانه و سلمقان را نارنجی اعلام و عنوان کرد: بقیه شهرستان‌های استان در وضعیت قرمز کرونایی به سر می‌برد.

بیشتر بخوانید

یک سوم گروه هدف خراسان شمالی واکسن زدند

هاشمی در خصوص وضعیت اکسیژن بیمارستان‌ها گفت: علیرغم مشکلات جدی در این حوزه، هیچ گونه کمبودی برای بیماران به وجود نیامد و تلاش جدی برای خریداری و نصب و راه اندازی دستگاه‌های اکسیژن ساز انجام شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی با بیان اینکه بیماریابی در حال انجام است افزود: خریداری تست‌های تشخیص سریع، باید زودتر انجام شود تا روند تشخیص بیماران هم تسریع شود.

شجاعی استاندار خراسان شمالی هم گفت: بازگشایی مدارس در استان منوط به امنیت خاطر خانواده‌های دانش آموزان از سلامت محیط آموزش است.

شجاعی افزود:بازگشایی مدارس ابتدا باید از مدارس کم جمعیت و روستایی که شرایط واکسیناسیون داشته اند آغاز شود.

او موضوع اربعین را از دیگر مصوبات جلسه استانی مدیریت بیماری کرونا دانست و عنوان کرد: باید شرایط واکسیناسیون را برای همه افراد، که به هر نحوی در ارتباط مستقیم با زائران اربعین هستند فراهم کرد.

شجاعی، گفت: واکسیناسیون دز اول و دوم باید برای موکب داران و خادمان اربعین و افرادی که داوطلب حضور در مراسم اربعین و خدمات رسانی به زائران هستند، فراهم شود.

استاندار خراسان شمالی همچنین در خصوص تشکیل کمیته علمی باحضور اساتید برجسته هم دستوراتی صادر کرد و گفت:آمار ابتلا به بیماری‌ها و فوتی تناسب ندارد و میزان فوتی‌ها تا حدودی زیاد است؛ با تشکیل کمیته علمی ابتدا بیماریابی سریعتر انجام میشود؛ همچنین کیفیت مراقبت در حوزه درمان نیز ارتقا می‌یابد.

شجاعی در خصوص احتمال پیک جدید کرونا، افزود:تمهیدات لازم اعم از نیروی انسانی و تجهیزات مورد نیاز در خصوص مقابله با پیک ششم در نظر گرفته شده که مهمتر از همه واکسیناسیون است و باید اقدامات لازم برای جذب هر چه بیشتر واکسن انجام شود.

انتهای پیام/د

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شیوع ویروس کرونا بازگشایی مدارس خراسان شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۱۲۴۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شجاعیان: در کنار مسعود شجاعی پیشرفت می‌کنیم

بازیکن تیم فوتبال هوادار با ابراز تمایل به حضور در تیم ملی گفت: اگر دوباره به تیم ملی دعوت شوم، خیلی خوشحال می‌شوم ولی نظر قلعه‌نویی مهم است.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری دانشجو، داریوش شجاعیان، بازیکن تیم فوتبال هوادار پس از پیروزی برابر نفت و سوپرگلی که در این بازی به ثمر رساند، اظهار کرد: خداراشکر توانستیم ۳ امتیاز را بگیریم. همه بازیکنان جنگیدیم و توانستیم خواسته‌های سرمربی را در زمین پیاده کنیم.

او با اشاره به گل‌زنی‌اش در این بازی تصریح کرد: از کادر فنی ممنونم که اعتماد به نفس زیادی به تیم تزریق کردند، همین سبب شد که من هم بتوانم روند خوبی را داشته باشم که امیدوارم ادامه‌دار باشد تا خودمان را در رتبه‌های تک رقمی ببینیم. به نظرم گلزنی من حاصل تلاش تمام تیم است و از تک تکشان ممنونم. 

بازیکن هوادار در خصوص احتمال دعوتش به تیم ملی تاکید کرد: اگر دوباره دعوت شوم، خیلی خوشحال می‌شوم ولی نظر قلعه‌نویی مهم است. در هر صورت برای تیم ملی آرزوی موفقیت می‌کنم و اگر بتوانم در برهه‌ای به تیم کمک کنم، چرا که نه!

او با بیان اینکه «دوران خوب و بد فوتبالی در استقلال داشتم،» ادامه داد: تداوم روند خوب را در هوادار برای اولین بار است که تجربه می‌کنم اما در استقلال هم تا قبل پارگی رباط به نظرم روند خوبی داشتم. از کادر فنی ممنونم که باعث می‌شوند روند خوب بازیکن در زمین معلوم شود.

شجاعیان همچنین درباره نقش مسعود شجاعی در پیشرفت هوادار خاطر نشان کرد: در عین حال که با تاکتیک مسعود شجاعی پیشرفت می‌کنیم، از لحاظ شخصیتی نیز با او پیشرفت می‌کنیم. مطمئن باشید او و کادر خوبش رفته رفته به جایگاهی که لایقش هستند می‌رسند. ما در کنار هم خوشحالیم و امیدوارم او را در کسوت لژیونر-مربی هم ببینیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • روند کاهشی نرخ بیکاری کرمانشاه در پارسال
  • آغاز روند کاهشی دما در زنجان
  • شجاعیان: در کنار مسعود شجاعی پیشرفت می‌کنیم
  • پرسه سگ‌های ولگرد در شهر؛ ترحم، ترس، هاری
  • سال گذشته شاهد روند کاهشی نرخ بیکاری در کرمانشاه بودیم
  • تشکیل ۳۰۳۵ پرونده تخلف در استان خراسان شمالی
  • چرا روند کاهشی دلار متوقف شد؟
  • ۱۰۰ درصد شبکه های توزیع نیروی برق خراسان شمالی ایمن شد
  • پایان مسابقات شنای کارگران خراسان شمالی در هفته کار و کارگر
  • رشد ۱۹ درصدی میزان بارش‌ها در خراسان شمالی طی امسال