Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی؛ حمید ملانوری روز شنبه در دیدار فرماندار و اعضای شورای اسلامی شهر فردوس افزود: راه‌های زیادی از جمله سرمایه‌گذاری بخش خصوصی برای ایجاد درآمد پایدار در شهرداری‌ها وجود دارد.

وی گفت: مردم، شورا  و شهرداری سه ضلع مدیریت شهری را تشکیل می‌دهند و این سه ضلع می‌توانند در کنار هم با برنامه‌ریزی و خلق منابع و براساس فرهنگ بومی آن منطقه شهر را به درستی اداره کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: شهردای باید با تکیه بر مردم، خود را اداره کند و البته دولت در جاهایی که قانون اجازه می‌دهد می‌تواند به شهرداری‌ها کمک کند.

وی افزود: قانون ما با تأسی به آیات قرآن، روایات و فرهنگ دینی و اسلامی فضایی را فراهم کرده تا مردم در هر جامعه محلی بتوانند پارلمان و شورای محلی را در آنجا شکل دهند و با انتخاب نخبگان جامعه بتوانند مباحث آموزشی، عمرانی، بهداشتی، ارتباطی، امنیتی، محیط زیست، منابع طبیعی شهر، روستا یا نقاط عشایری را مطالبه‌گری کنند و در این راه قانون برای شوراها سطح اختیارات بسیار وسیعی تعیین کرده است.

ملانوری گفت: شوراها می‌توانند در همه سطوح ارتباط‍‌گیری و مکاتبه کنند.

وی اظهار داشت: اگرچه همه نقاط استان مهم و منحصر به فرد هستند اما فردوس به لحاظ موقعیت استراتژیک، جمعیت، تولید و سایر خصوصیات از جایگاه خاصی در استان برخوردار است.

استاندار خراسان جنوبی افزود: شهر فردوس از جاذبه‌های خوب و ممتازی بهره مند است و همین ظرفیت‌ها کافی است تا شورای اسلامی و شهرداری بتوانند روی پای خود بایستند.

وی گفت: ستاد توسعه خاوران به همین منظور راه‌اندازی شده تا استاندار، مدیران کل و بخش خصوصی بتوانند در فضایی هم‌افزا با استفاده از منابع موجود استان و ظرفیت‌های قانونی بروکراسی‌ها را بشکنند و شعار سال و سیاست‌های اقتصاد مقاومتی نیز به معنای واقعی اجرا شود.

ملانوری به ضرورت توجه ویژه به ایده‌های دانش‌آموزی اشاره کرد و گفت: استان دارای دانش‌آموزان بسیار خلاق، فعال و مستعد است که دارای ایده‌ها و اختراعات بسیار خوبی در زمینه‌های مختلف هستند و در جشنواره‌های گوناگون در سال‌های گذشته درخشیده و صاحب رتبه و مقام شده‌اند.

وی افزود: اکنون این ایده‌ها به پروژه تبدیل شده و دارای پشتیبان هستند که به زودی کارگاه‌های آنها راه‌اندازی می‌شود و وارد فاز تولید خواهند شد.

استاندار خراسان جنوبی گفت: امسال به پژوهش‌سراها مبلغ یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان یعنی به هر یک از ۱۲ پژوهش‌سرای استان مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان اختصاص می‌یابد که در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان نیز به تصویب رسیده است.

وی اظهار داشت: این در حالی است که سال قبل کل اعتبار پژوهش‌سراها مبلغ ۵۰ میلیون تومان بوده است.

ملانوری درخصوص ضرورت تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام استان گفت: تلاش می‌کنیم پروژه‌هایی که از ۸۰ درصد پیشرفت برخوردارند، به بهره‌برداری برسند لذا اعتبارات امسال به صورت متمرکز به این پروژه‌ها اختصاص می‌یابد.

وی اضافه کرد: برخی امکانات نظیر اتوبوس آمبولانس متعلق به همه استان است و به عنوان مرکز اورژانس سیار در مکان‌هایی که ضرورت باشد، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

استاندار خراسان جنوبی گفت: در جلسه‌ای با حضور رییس دانشگاه علوم پزشکی، مقرر شد با توجه به افتتاح اورژانس، مقدمات بهره‌گیری از ظرفیت اتوبوس آمبولانس در شهرستان فردوس مهیا شود.

برچسب‌ها شورای شهر حمید ملانوری خراسان جنوبی فردوس مدیریت شهری پروندهٔ خبری توسعه شهری و روستایی خراسان جنوبی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شورای شهر حمید ملانوری خراسان جنوبی شورای شهر حمید ملانوری خراسان جنوبی فردوس مدیریت شهری استاندار خراسان جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۱۲۶۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت شهرک ساحلی خراسان جنوبی در جنوب سیستان و بلوچستان

به گزارش صدای ایران از  ایرنا از روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، علیرضا عباس زاده روز چهارشنبه با بیان این مطلب در دیدار با مدیرکل دفتر معماری و شهرسازی شرکت عمران شهر‌های جدید وزارت راه و شهرسازی، اظهار کرد: طرح هم‌پیوندی استان خراسان جنوبی برای ایجاد شهرک مسکونی ساحلی با اولویت سواحل مکران در کارگروه امور زیربنایی و شورای برنامه ریزی استان مصوب شده است.

وی با اشاره به مزایای ایجاد این شهرک ساحلی، تصریح کرد: ایجاد ظرفیت و بازار جدید برای محصولات خراسان جنوبی، توسعه صادرات و عرضه محصولات استان در بازار‌های جهانی از مزیت‌های ایجاد شهرک ساحلی در سواحل جنوبی است.

عباس زاده یادآور شد: استان آمادگی اجرای این مصوبه و بهره برداری از ظرفیت مرز‌های دریایی در جنوب کشور را دارد.

 در راستای تحقق برنامه هفتم توسعه مبنی بر رشد سالانه یک درصدی اقتصاد دریا احداث ۲۷ سکونت‌گاه ساحلی در قالب شهر‌های جدید در چهار استان ساحلی سیستان و بلوچستان، بوشهر، هرمزگان و خوزستان مصوب شد.

با ایجاد این ۲۷ شهر جدید، استان‌هایی که اتصال مستقیم به دریای جنوب ندارند هم به واسطه طرح هم‌پیوندی قادر به استفاده از توانمندی‌های اقتصادی خود می‌شوند.

دیگر خبرها

  • ایجاد عدالت و شفافیت اقتصادی هدف لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم
  • تلاش برای مردمی کردن اقتصاد در خراسان جنوبی
  • رقم زدن حرکات توسعه‌ای با جذب سرمایه گذار
  • لزوم ایجاد بسترهای مناسب برای کسب درآمد پایدار در کردستان
  • ساخت شهرک ساحلی خراسان جنوبی در جنوب سیستان و بلوچستان
  • کودکان زیر ۷ سال رایگان درمان می‌شوند
  • اشتغال ۱۷۱ نفربهبودیافته زیرپوشش بهزیستی در خراسان جنوبی
  • اشتغال 171 نفربهبودیافته زیرپوشش بهزیستی در خراسان جنوبی
  • ایجاد درآمد پایدار اولویت اساسی شهرداری‌ها باشد+فیلم
  • رتبه نخست سطح زیر کشت طلای معطر به سربیشه رسید