Web Analytics Made Easy - Statcounter

12 نامزد مخالف حزب حاکم در انتخابات پارلمانی آتی روسیه ساعاتی پیش با گروهی از روزنامه نگاران در مسکو ملاقات کردند و پیام مقاومت در برابر فشارهای کرملین را به رسانه های مستقل رساندند.

به گزارش عصرایران به نقل از رویترز، مقامات روسیه حدود 50 روزنامه نگار و رسانه آنها را "عوامل خارجی" خوانده‌اند.

اصطلاح جدید مقامات به معنای این است که رسانه‌هایی با این برچسب منابع مالی خود را از غرب و با سوگیری سیاسی تامین می‌کنند اما منتقدان این روند را بازگشت به آزار و اذیت سبک اتحاد جماهیر شوروی می‌خوانند و آن را محکوم می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

"مارینا لیتونوویچ" یکی از نامزدهای مخالف در انتخابات پارلمانی آتی خطاب به جمعیتی 200 نفره که اکثرشان روزنامه نگار بودند گفت: (رئیس جمهور ولادیمیر) پوتین برای خود هدفی تعیین کرده و آن هدف این است که همه رسانه‌ها باید نابود شوند زیرا او را می‌آزارند.

این نامزد اپوزیسیون خطاب به این جمع افزود: دوستان من، ما باید تا می‌توانیم مقاومت کنیم. وی افزود:"بسیاری از رسانه ها باید زیرزمینی شوند".

کرملین آزار رسانه‌ها به دلایل سیاسی را رد می‌کند.

(اما) منتقدان می‌گویند که دولت پوتین به تاکتیک‌های سرکوبگرانه حکومت کمونیستی در اتحاد جماهیر شوروی بازگشت کرده است.

"مارینا آرتامونوا" یک شهروند بازنشسته در روز شنبه با اشاره به اصطلاح پرکاربرد دوران دیکتاتوری "ژوزف استالین" به رویترز گفت: در آن زمان آنها (مقامات) از برچسب "دشمنان مردم" استفاده می‌کردند. در حال حاضر از "عوامل خارجی".

رسانه  انگلیسی زبان  "news.com.tr" ترکیه از تصویر زیر به عنوان بخشی از نشست نامزدهای انتخاباتی آتی پارلمان روسیه با رسانه‌های مستقل این کشور استفاده کرده است-   اکثر اعضای این جمع  200 نفره روزنامه نگار بودند

 

 

پس از اتلاق برچسب عوامل خارجی به رسانه‌ها، آنها باید گزارش جزئیات فعالیت‌ها و امور مالی خود را ارائه دهند. ریسک پیگرد قانونی آنها نیز افزایش می‌یابد.

نامزدهای مخالف انتخابات پارلمانی آینده روسیه به روزنامه‌نگاران وعده داده‌اند در صورت انتخاب، برای لغو قوانین مربوط به عوامل خارجی عمل کنند.

"ایرینا دولینینا" خبرنگار  رسانه "داستان‌های مهم" که در ماه گذشته با برچسب "عوامل خارجی" متهم شد، گفت: چنین قانون شرم‌آور و تبعیض آمیزی، نباید وجود داشته باشد.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: عوامل خارجی رسانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۱۲۶۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تفاهم‌نامه همکاری کردستان با اتاق‌های مشترک ایران و ۷ کشور خارجی

به گزارش خبرگزاری مهر، علی نوری اظهار کرد: تفاهم نامه همکاری اقتصادی بین استان کردستان با اتاق‌های مشترک ایران و چهار کشور خارجی در ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران (اکسپو) منعقد شد.

وی گفت: برپایی نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ تهران فرصت مغتنمی برای تقویت فعالیت‌های اقتصادی به ویژه صادرات با معرفی هرچه بیشتر ظرفیت‌های موجود کشور و به تبع استان در این عرصه بود.

وی اضافه کرد: تیم اقتصادی استانداری کردستان با همراهی بخش خصوصی به ویژه اتاق بازرگانی سنندج در این نمایشگاه ظرفیت‌های استان در بخش‌های مختلف به ویژه کشاورزی، صنعت و معدن و گردشگری را به هیأت‌های تجاری معرفی کردند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان گفت: افزون بر انعقاد تفاهم نامه در چند روز برپایی این نمایشگاه با مسئولان کشوری هم دیدارهایی داشتیم و در آن به بیان نیازها و مطالبات و استعدادهای استان پرداختیم.

کد خبر 6094981

دیگر خبرها

  • کرملین: فشار آمریکا به متحدان روسیه بی‌نتیجه است
  • فهرست مشترک جبهه پایداری و شانا برای دور دوم انتخابات تهران اعلام شد
  • تفاهم‌نامه همکاری کردستان با اتاق‌های مشترک ایران و ۷ کشور خارجی
  • حمله معترضان گرجستانی به پارلمان در اعتراض به لایحه «عوامل خارجی»
  • فرصت عوامل آموزشی و تربیتی مدارس برای ثبت تجربیات خلاقانه و نوآورانه تا ۲۰ اردیبهشت
  • بازیگران «نون خ 5» با مخاطبان گفتگو کردند
  • تغییر مجدد معادلات جنگ اوکراین
  • پیام حماس به گروه‌های مقاومت درباره مذاکرات
  • پیام‌ها و پیامدهای عملیات «وعده صادق»/ اسرائیل و آمریکا تحقیر شدند
  • تقدیر از خانواده های شهدای فاطمیون در البرز