Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون وزیر صمت و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران، گفت: ظرفیت‌های خالی واحد‌های تولیدی را در استان‌ها برای تحقق اهداف صادراتی فعال خواهیم کرد.

خبرگزاری میزان - طبق اعلام شاتا، معاون وزیر صمت و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران، بیان کرد: ظرفیت‌های خالی واحد‌های تولیدی را در استان‌ها برای تحقق اهداف صادراتی و افزایش ۵ میلیارد دلار به ظرفیت صادراتی کشورمان در ۶ ماهه دوم سال، فعال خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حمید زادبوم در نشست آغاز اجرای برنامه‌های کوتاه مدت مرتبط با تنظیم بازار، صادرات، رفع موانع و پشتیبانی از تولید که با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت برگزار شد، گفت: اولویت‌های صادراتی ما در این راستا کشور‌های با ظرفیت بالا مانند پاکستان، روسیه، ترکیه و امارات می‌باشد.

هدف‌گذاری کمی صادراتی کشورمان در سال ۱۴۰۰

وی همچنین ادامه داد: هدف‌گذاری کمی صادرات تا پایان سال ۱۴۰۰ برای ۲۱ کشور دارای اولویت صادراتی تدوین شده است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص این اهداف صادراتی نیز بیان کرد: هدفگذاری برای رسیدن به صادرات ۳۹ هزار و ۷۰۷ میلیون دلاری به ۲۱ کشور دارای اولویت و همچنین صادرات ۵ هزار و ۴۶۹ میلیون دلاری به سایر کشور‌ها و در مجموع ۴۵ هزار و ۱۷۶ میلیون دلاری در سال ۱۴۰۰ انجام شده است.

زادبوم همچنین به کشور‌های دارای اولویت دوم اشاره کرد و افزود: این کشور‌ها از جمله اندونزی، مالزی، تایلند، سنگاپور، ازبکستان، آلمان، ویتنام، تاجیکستان، ونزوئلا و آفریقای جنوبی هستند که صادرات کشورمان در ۵ ساله اخیر به آن‌ها رو به رشد بوده است.

فرماندهی واحد صادرات و به حداقل رساندن محدودیت‌های صادراتی

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در بخش دیگری از سخنان خود به الزامات و پیشنهادات تحقق اهداف کمی پیش بینی صادراتی سال ۱۴۰۰ اشاره کرد و افزود: فرماندهی واحد صادرات توسط شورای عالی توسعه صادرات غیرنفتی کشور و به حداقل رساندن محدودیت‌های صادراتی از جمله این الزامات است.

وی همچنین به الزامات دارای اولویت در کوتاه‌مدت اشاره داشت و گفت: در این راستا آزادسازی واردات در مقابل صادرات برای کلیه کالا‌های مجاز، لغو سهمیه بندی‌های صادراتی در کالا‌های واجد ظرفیت، برنامه‌ریزی سفر‌های تجاری فوری هیئت‌های مختلف، تخصیص فوری بخشی از بودجه مشوق‌های صادراتی، استرداد فوری معوقات مالیات بر ارزش افزوده صادرکنندگان، انعقاد تفاهم‌نامه مشترک وزارت صمت با هلدینگ‌ها و شرکت‌های معظم صادراتی و تشکیل کارگروه ویژه شناسایی مقررات مانع توسعه تجارت خارجی باید در دستور کار و پیگیری قرار بگیرد.

گفتنی است که در نشست آغاز اجرای برنامه‌های کوتاه مدت مرتبط با تنظیم بازار، صادرات، رفع موانع و پشتیبانی از تولید که با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت، معاونان وزارتخانه و مدیران ستادی برگزار شد، روسای سازمان‌های صمت و مدیران شرکت شهرک‌های صنعتی استان‌ها بصورت ویدیوکنفرانسی به بیان مهمترین نقطه نظرات خود پرداختند.

بیشتر بخوانید: اشتغال زایی برای ۴۷۵ خانم در قالب شرکت تعاونی/ صادرات محصولات تولیدی به کشور‌های عراق و فنلاند

انتهای پیام/

برچسب ها: سازمان توسعه تجارت واحد تولیدی

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: سازمان توسعه تجارت واحد تولیدی اهداف صادراتی دارای اولویت معدن و تجارت توسعه تجارت تحقق اهداف معاون وزیر وزیر صنعت استان ها سال ۱۴۰۰ کشور ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۱۲۶۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایانه صادرات آبزی پروری مازندران هنوز کامل نشده است

دریافت 45 MB

بابک مومنی در گفت وگو با خبرنگار مهر با اشاره به فرصت ها و ظرفیت های موجود در بخش کشاورزی استان اظهار کرد: محصولات اقتصادی و راهبردی زیادی در استان تولید می شود و از این رو ظرفیت های بالایی در توسعه صادرات و تولید محصولات دارای مزیت های صادراتی داریم.

وی با بیان اینکه تاکنون انتظارات در زمینه صادرات برآورده نشده است، گفت: مهمترین فرصت های موجود در استان نگاه ویژه به توسعه اقتصاد دریاپایه است و نیازمند ایجاد پایانه صادراتی مناسب در زمینه محصولات آبزیان درایم.

کد خبر 6093829

دیگر خبرها

  • فرش قرمز خراسان شمالی برای سرمایه گذاری
  • پایانه صادرات آبزی پروری مازندران هنوز کامل نشده است
  • تولیدات خوزستان در نمایشگاه اکسپو مورد توجه فعالان اقتصادی
  • احیای واحدهای راکد در آذربایجان‌غربی
  • معرفی ظرفیت‌های مختلف تولیدی و صادراتی سیستان و بلوچستان در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴
  • ظرفیت‌های مختلف تولیدی و صادراتی در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ معرفی می شود
  • وزیر صمت: ظرفیت‌های تولید شناخته شده و باید در جستجوی راه‌های صادراتی باشیم
  • حضور ۱۲ واحد تولیدی اردبیل در نمایشگاه ایران اکسپو
  • یک‌هزار و ۷۰۰ واحد بهره‌بردار در شهرک‌های صنعتی قم فعال هستند
  • باز شدن پای محصولات صنعتی قزوین به بازار‌های بین المللی