Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، گزارش‌های اخیر درباره بازار کار در آمریکا نه تنها انعکاس دهنده رشد پایینتر از انتظار اشتغال در ماه آگوست بوده بلکه نشان داد که بیکاری در میان کارگران سیاهپوست، نوجوانان و تحصیل کردگان دانشگاهی افزایش داشته است.

گزارش اشتغالی که وزارت کار آمریکا روز سوم سپتامبر منتشر کرده نشان می‌دهد که اشتغال در ماه آگوست 235 هزار مورد افزایش داشته که پایین تر از 1.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

05 میلیون شغلی بوده که در ماه جولای در آمریکا افزوده شده و کمتر از پیش بینی‌ها برای این ماه بوده که 750 هزار شغل جدید بوده است.

«مارک همریک» تحلیلگر برحسته اقتصادی آمریکا در مطلبی در «ایپوچ تایمز» نوشت: «با توجه به کمبود شدید در ایجاد شغل یا بهبود وضعیت در ماه آگوست، به نظر می‌رسد که سویه دلتای کرونا اقتصاد آمریکا را تحت تاثیر قرار داده است. رشد اشتغال بسیار پایینتر از انتظارات بوده و پایینترین سطح از ماه ژانویه به شمار می‌آید.

 نرخ بیکاری در ماه آگوست به 5.2 درصد رسیده که این آمار در ماه جولای 5.4 درصد بوده و در مجموع تعداد بیکاران در آمریکا به زیر 8.4 میلیون نفر رسیده است.

همریک اضافه کرد: «آخرین تصویری که از اشتغال ارائه شده روند پیشرفتی که توسط فدرال رزرو ارائه شده بود را مختل کرد. نرخ بیکاری 5.2 درصد هنوز با نرخ بیکاری 3.5 درصدی که پیش از آغاز همه گیری بوده فاصله دارد اگر چه پایین‌ترین میزان از زمان آغاز همه گیری به شمار می‌آید».

هنوز کاهش در بیکاری در تمامی گروه‌ها در آمریکا یکسان نبوده است. نکته قابل توجه این است که از ماه جولای تا آگوست، میزان بیکاری در میاه سیاهپوستان از 8.2 درصد به 8.8 درصد افزایش داشته است. همچنین میزان بیکاری در میاه نوجوانان 16 تا 19 سال، از 9.6 درصد به 11.2 درصد رسیده و این میزان در میان تحصیل کرده‌ها از 5 درصد به 5.1 درصد رسیده است.


افرایش بیکاری در میاه سیاهپوستان آمریکایی و افزایش درخواست کار توسط سیاهپوستان

 

زمانی که نرخ بیکاری نزولی میشود، روند صعودی در میزان بیکاری در میان برخی گروه‌ها می‌تواند موضوعی معمولی باشد اما اقتصاددانان روند اخیری که در آمریکا ایجاد شده را نگران کننده توصیف کرده‌اند.

«الیزه گولد» اقتصاددان برجسته در موسسه سیاست اقتصاد در پیامی در توییتر نوشت: «رشد بیکاری در میان سیاهپوستان در ماه آگوست، قطعا چالش بر انگیز است و باید این موضوع در نظر گرفته شود که نرخ بیکاری در میان این قشر پیشتر نیز بیش از هر گروه دیگر بوده است».

کاهش سرعت رشد اشتغال در بخش‌ گردشگری بیشتر قابل توجه است. در حالی که در این بخش در ماه‌های فوریه تا جولای، 2.1 میلیون شغل ایجاد شده اما این آمار در ماه آگوست با توقف رشد همراه بوده است.

بخش‌های خرده فروشی، خدمات و بهداشت و کمک‌های اجتماعی نیز با کاهش نرخ اشتغال در ماه آگوست همراه بوده‌اند.

از مجموع 243 هزار فرصت شغلی ایجاد شده در ماه آگوست، سهم بخش خصوصی 235 هزار شغل بوده و سهم بخش دولتی 8 هزار فرصت شغلی بوده است.

تا کنون، رشد اشتغال ماهیانه، 586 هزار شغل در هر ماه بوده و از ماه آوریل 2020 تا کنون 17 میلیون فرصت شغلی در آمریکا ایجاد شده است.

«جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا نیز در سخنرانی 3 سپتامبر خود در کاخ سفید گفت که تصویر کلی که گزارش اشتغال ارائه می‌دهد این است که بهبودی اقتصادی در آمریکا بادوام و قدرتمند به پیش می‌رود.

رئیس جمهور آمریکا در ادامه سخنانش گفت: «در حالی که می‌دانم برخی خواستار آن هستند که امروز شاهد آمار بیشتری در زمینه اشتغال باشند و من هم همینطور خواستار آن بودم اما چیزی که ما طی سال جاری دیدیم رشد ادامه دار و ماه پس از ماه در ایجاد شغل بوده است. ما در حال اضافه کردن شغل و نه از دست دادن آنها هستیم».

بایدن در ادامه شیوع سویه دلتای کرونا را عامل عدم افزایش بیشتر نرخ اشتغال در آمریکا در ماه آگوست معرفی کرد.

اما سیاستمداران آمریکایی این دستاویز کاخ سفید درباره کاهش نرخ رشد اشتغال را موجه ندانستند.

«کوین برادی» نماینده جمهوری خواه ایالت تگزاس  در واکنش به گزارش اشتغال در ماه آگوست در پیامی در توییتر نوشت: «چیزی بیشتر از فقط کویید پشت گزارش وحشتناک اشتغال قرار دارد».

وی ادامه داد: «بهبودی کمتر نرخ اشتغال در بخش کارگران در حال ضربه زدن به جامعه و خانواده‌هایی است که در حال دست و پنجه نرم کردن با افزایش قیمتها هستند. تعجبی وجود ندارد که بهبود وضع اقتصادی متوقف شده و خوشبینی مصرف کننده به صورت نگران کننده‌ای سقوط کرده است».

این سیاستمدار آمریکایی از عدم افزایش نرخ مشارکت نیروی کارگری و باقی ماندن این نرخ بر روی 61.7 درصد نیز انتقاد کرد.

از سوی دیگر، بالارفتن نرخ بیکاری در میان سیاهپوستان، چالشی برای هدف فدرال رزرو برای اشتغال حداکثری گسترده و فراگیر به شمار می‌آید.

این در حالی است که پلیس فدرال آمریکا روز دوشنبه خبر داد که تعداد جرایم ناشی از نفرت در آمریکا در سال ۲۰۲۰ به بالاترین میزان خود در ۱۲ سال گذشته رسیده است.

به گزارش روزنامه آمریکایی واشنگتن پست، هدف این حملات بیشتر سیاه‌پوستان و آسیایی تبارها بوده‌اند.

اف‌بی‌آی در مجموع گزارش داد که طی سال گذشته ۷ هزار و ۷۵۹ جرایم ناشی از نفرت گزارش شده است که افزایشی ۶ درصدی در مقایسه با سال ۲۰۱۹ را نشان می‌دهد و از سال ۲۰۰۸ که تعداد جنایت‌ها ۷ هزار و ۷۸۳ مورد بوده، بیشترین تعداد به شمار می‌آید.

این در حالی است که تبعیض نژادی در آمریکا هر روز در حال افزایش است. اخیرا گزارشی منتشر شد که نشان می‌دهد سیاه‌پوستان و لاتین تبارها بخش عمده قربانیان کرونا را در این کشور تشکیل می‌دهند.

بر اساس تحلیلی که مرکز پیشگیری و کنترل بیماری‌های آمریکا منتشر کرده بود در یک بازه زمانی مشخص، ۲۴ درصد قربانیان کرونا در آمریکا را لاتین تبارها تشکیل می‌دادند این در حالی است که لاتین تبارها ۱۸ درصد از جمعیت آمریکا را تشکیل می‌دهند.

از سوی دیگر در حالی که سیاه‌پوستان تنها ۱۲.۵ درصد از جمعیت آمریکا را تشکیل می‌دهند اما تقریبا ۱۹ درصد از قربانیان کرونا طی بازه مذکور سیاه‌پوست بودند.

همچنین در ایالات متحده، در میان افرادی که کاملا واکسینه شده‌اند، ۶۴.۳ درصد سفیدپوست هستند در حالی که تنها ۸.۶ درصد آفریقایی تباران واکسینه شده اند.

انتهای پیام/.

منبع: فارس

کلیدواژه: بیکاری آمریکا اشتغال بازار کار اشتغال در ماه آگوست بیکاری در میان شمار می آید رشد اشتغال نرخ بیکاری ایجاد شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۱۲۸۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشجویان فرانسوی هم به اعتراضات ضداسرائیلی پیوستند

به دنبال اعتراضات گسترده دانشجویی در دانشگاه‌های کانادا در حمایت از مردم فلسطین و مخالفت با جنگ غزه، خبرگزاری فرانسه گزارش داد که دانشجویان دانشکده حقوق و علوم سیاسی پاریس نیز کلاس‌های خود را در همین راستا تعطیل کرده‌اند. 

این خبرگزاری گزارش داده که کلاس‌های درس این دانشکده به دلیل اعتراضات در محکومیت جنگ غزه به حالت تعلیق درآمده است.

این گزارش افزود: معترضان ضد اسرائیلی ساختمان انستیتوی مطالعات سیاسی در پاریس را اشغال کردند و ویدئو‌های منتشر شده نشان میدهد که معترضان مقابل ورودی دانشگاه را با اقلامی مثل تخته و سطل‌های بزرگ زباله مسدود کرده‌اند. 

گزارش‌های تایید نشده در رسانه‌های اجتماعی حاکی از آن است که دانشجویان در همبستگی با دانشجویان آمریکایی از سراسر پاریس برای اعتراض به جنگ جاری در غزه و ترغیب امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه برای برقراری آتش‌بس، تجمع کرده‌اند.

علاوه بر آمریکا و فرانسه دانشجویان کانادایی نیز به این کمپین خودجوش پیوستند.

شبکه آمریکایی «ان بی سی نیوز» گزارش کرد که چادر‌های اعتراضی در بیش از ۴۰ دانشکده و دانشگاه‌های سراسر ایالات متحده و کانادا از جمله، «نورث‌وسترن»، «جرج واشنگتن»، «هاروارد»، «براون»، «دانشگاه میشیگان»، «دانشگاه فناوری ماساچوست» (MIT) و دانشگاه پلی‌تکنیک دولتی کالیفرنیا در منطقه «هامبولت» کالیفرنیا بنا شده است.

دانشجویان خواستار آن هستند که دانشگاه‌ها همکاری خود را با هر شرکتی که در پیشبرد عملیات‌های نظامی اسرائیل در غزه نقش دارد قطع کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • ویدیو/ ۵۰ هزار خودکشی در یک سال!
  • چین در آفریقا از آمریکا پیشی گرفت
  • شبکه تلویزیونی آمریکایی درباره چین به بلینکن خط داد!
  • سرنگونی پهپاد پیشرفته آمریکا در سواحل یمن
  • دانشجویان فرانسوی هم به اعتراضات ضداسرائیلی پیوستند
  • بالاترین نرخ بیکاری در آلمان از سال ۲۰۱۵
  • آمریکا مهاجم فرودگاه کابل را به افغانستان منتقل کرده بود
  • حمله گسترده انصارالله یمن به کشتی های آمریکایی و اسرائیلی/ واکنش مداخله جویانه آمریکا به حکم اعدام توماج صالحی/ امضای تفاهم‌نامه امنیتی میان ایران و روسیه/ ادامه مأموریت‌های مستشاران ایرانی در سوریه
  • چرا اعتراضات دانشجویان آمریکایی به جنگ غزه در حال افزایش است؟
  • طرح «شنبه‌های احیا» برای واحدهای تولیدی در کردستان اجرا می‌شود