Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-01@23:12:47 GMT

یادداشت| 6 نقد خطاب به این 7 نفر

تاریخ انتشار: ۱۴ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۱۳۳۸۵

یادداشت| 6 نقد خطاب به این 7 نفر

به گزارش فارس از شهرکرد موضوع انتخاب شهردار مرکز چهارمحال و بختیاری یکی از پرحاشیه‌ترین بحث‌های سیاسی روزهای اخیر بام ایران بود.

به هر حال ساعاتی قبل با انتخاب شورا، شهردار جدید کارش را آغاز کرد، اما چند نکته در عملکرد یک ماه گذشته شورا مشهود بود که به نظر می‌رسد باید نقد بشود تا شورا برای ادامه مسیرش در سال‌های آینده حواشی کارش را کم و بازدهی را بالا ببرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اول دو دستگی در شورای شهر؛ روزهای اول خیلی مشهود نبود و برخی‌ از اعضا هم بدشان نمی‌آمد که این اختلاف را مخفی کنند؛ ریشه اختلاف هم به جلسات اول و حتی غیر رسمی شورا بر می‌گردد که برای انتخاب رئیس شورا تنش‌هایی پیش آمده بود؛ اما قهر کردن‌ها، ترک جلسه کردن‌ها و رودرو ایستادن‌ها بین اعضای شورای شهر آنقدر مشهود بود که دیگر قابل انکار نبود؛ بدون شک عدم اتحاد بین اعضای شورا بزرگترین آسیب پیش‌روی خواهد بود، البته اگر تدبیری فوری نشود.

دوم عدم اولویت‌سنجی شورا؛ شورای شهر روزهای طلایی آغازین خود را سرگرم جلسه گذاشتن با مدیران یا افرادی بودند که شاید هیچ ارتباطی به شورا نداشته باشند، یا حداقل در این ماه‌های اول ارتباطی نداشته باشند؛ ساعاتی که باید صرف رایزنی برای جذب افراد توانمند برای شهرداری می‌شد، صرف کارهای جانبی و دست چندم شد؛ همین تعلل باعث شد گزینه‌های قوی در استان‌های دیگر جذب شوند؛ شورا باید تشخیص دهد که جلسه با مدیر فلان مرکز آموزشی یا آموزشکده مهم‌تر است یا انتخاب شهردار توانمند؛ آن هم در شرایطی که تمام شهرداری‌های کشور دنبال جذب گزینه هستند و بازار افراد توانمند داغتر از همیشه.

سوم بی برنامگی شوراست؛ شورایی که یک ماه است کار را آغاز کرده و برخی از اعضایش در پاسخ به سؤال خبرنگار که برنامه شما برای مشکلات اصلی شهر چیست؟ می‌گوید هنوز تصمیمی نگرفته‌ایم، هفته‌های آینده اطلاع می‌دهیم! انتظار می‌رفت اعضای شورا هر یک با ده‌ها برنامه برای معضلات شهری، فرهنگی و اجتماعی مردم به صحنه انتخابات آمده باشند نه اینکه اکنون که قریب به یک ماه از فعالیت‌شان می‌گذرد هنوز هیچ برنامه‌ای به مردم ارائه نکرده باشند؛ امیدواریم  شورا با برنامه عملیاتی و شفافش در ادامه نشان دهد که سردرگم و بی‌برنامه نیست.

چهارم پنهان‌کاری و عدم شفافیت در مسایل مهم؛ اینکه دقایقی قبل به صورت شوک‌گونه اسم ناشناخته‌ای را اعلام می‌کنند که ایهاالناس از این لحظه آقای جاپلقی شهردار شماست؛ ضمن احترام برای منتخب شورا ولی نه برنامه‌ای از وی به افکار عمومی اعلام شده، نه رزومه‌ای از این شهردار غیربومی و ناشناخته منتشر شده و مردم هیچ حداقلی از این فرد نمی‌دانند! شورا کاملا بی‌تفاوت به افکار عمومی، بدون هیچ پیش‌خبری شهردار را معرفی می‌کند؛ جالب است شورا حتی مردم را قابل ندانست که سازوکار انتخاب شهردار را هم بیان کند! پنهان‌کاری و غربیه انگاشتن مردم لطمه بزرگی به اعتماد عمومی جامعه به شورا وارد خواهد کرد.

پنجم بحران آفرینی به جای مدیریت بحران؛ نحوه مواجهه شورا با انتخاب شهردار در این دو هفته را چیزی جز بحران آفرینی نمی‌توان نامید؛ شورایی که باید بحران مدیریت کند، خود منشا تولید استرس سیاسی و اجتماعی می‌شود؛ نحوه انتخاب ۴۶ گزینه قبلی برای شورا؛ حذف ۴۴ گزینه و رسیدن به ۲ گزینه نهایی؛ سپس حذف تمام گزینه‌های موجود در‌حالی که ۳ روز بیشتر از فرصت قانونی شورا برای معرفی شهردار باقی‌نمانده و فراخوان زدن دقیقه نودی برای جذب شهردار؛ حذف شهردار جدید، انتخاب وی به عنوان سرپرست، مجددا حذف وی از گزینه‌ها و... بخشی از رفتار شوراست که نشان می‌دهد چگونه یک مسئله ساده را به یک معضل اجتماعی و سیاسی تبدیل می‌کند.

ششم قدرت اقناع پایین و عدم ارتباط با مردم و نخبگان؛ شورای شهر در فرآیند هفته گذشته نشان داد که نه برای حذف ۴۴ گزینه اولیه دلیل خاصی دارد؛ نه برای انتخاب ۲ نفر نهایی در مرحله اول دلیلی دارد و نه بعد از حذف هر ۴۶ نفر اولیه توجیح منطقی و قابل دفاعی دارد! نه حذف کردن‌ها و نه انتخاب کردن‌ها و نه عقب‌نشینی نهایی هیچ کدام با هیچ توضیح، توجیح یا منطقی همراه نبود؛این شورا با این رویه چگونه می‌خواهد افکار عمومی و توده مردم را با سیاست‌های کلانِ شهر، در آینده با شورا و شهرداری همراه کند؟

امیدواریم شورا با تغییر رویه در رفتار غلط و بهره‌گیری از مشاوره دلسوزان و نخبگان بتواند با تمام ظرفیت و بدون توجه به حواشی به مشکلات اصلی مردم و شهر بپردازد./سیدحسین میرفروغی

انتهای پیام/3339

منبع: فارس

کلیدواژه: شهرکرد خطاب 6 نقد 7 نفر انتخاب شهردار شورای شهر کردن ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۱۳۳۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرب‌العجل به شورای شهر کنگاور برای تعیین شهردار

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه گفت: استانداری و فرمانداری هیچگونه دخالتی در انتخاب شهردار نداشته و ندارد و ضروری است اعضای شورای شهر، شهردار منتخب را برای سیر مراحل قانونی به استانداری معرفی کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، طهماسب نجفی امروز _ سه‌شنبه یازدهم اردیبهشت_ در جلسه ای که در فرمانداری کنگاور برای بررسی وضعیت تعیین شهردار و سرپرست شهرداری کنگاور برگزار شد، اظهار کرد: بدیهی است که استانداری و فرمانداری هیچگونه دخالتی در انتخاب شهردار نداشته و ندارد و ضروری است اعضا شورای شهر، شهردار منتخب را جهت سیر مراحل قانونی در زمان مذکور به استانداری معرفی کنند و این کار بر طبق موعد مقرر صورت گیرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا در جریان تشکیل جلسه توسط فرمانداری کنگاور با حضور طهماسب نجفی معاون عمرانی استاندار کرمانشاه و مسوولان استانی، مقرر شد اعضا شورای شهر کنگاور تا روز چهارشنبه مورخ ۱۲ اردیبهشت نسبت به انتخاب سرپرست شهرداری و همچنین ظرف مدت ۱۰ روز نسبت به انتخاب شهردار واجد شرایط اقدام کنند.

قابل ذکر است، در راستای بررسی و اتخاذ تدابیر لازم پیرامون مشکلات شهرداری کنگاور در خصوص انتخاب شهردار جلسه ای، روز دوشنبه به دعوت فرماندار کنگاور و با حضور معاون امور عمرانی استانداری کرمانشاه، مدیر کل حراست استانداری، سرپرست اداره‌کل بازرسی و امور حقوقی استانداری و اعضا شورای شهر کنگاور جلسه ای در فرمانداری کنگاور برگزار و پس از بحث و بررسی موضوع، مقرر شد اعضا شورای شهر کنگاور تا روز چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت نسبت به انتخاب سرپرست شهرداری و همچنین ظرف مدت ۱۰ روز نسبت به انتخاب شهردار واجد شرایط اقدام کنند.

کد خبر 749523

دیگر خبرها

  • استیضاح شهردار ارومیه ناکام ماند
  • شهردار کرمان با حکم وزیر کشور منصوب شد + متن حکم
  • محسن تویسرکانی، به سمت شهردار کرمان منصوب شد
  • ضرب‌العجل به شورای شهر کنگاور برای تعیین شهردار
  • به فکر تلفات تصادفات در جاده تایباد ـ خواف باشید
  • انتخاب سرمربی تیم ملی بسکتبال از میان ۲ گزینه اروپایی و ۲ مربی داخلی
  • جلالی: ۳ گزینه سرمربیگری را برای هر رده ملی در نظر داریم
  • تابش‌نیا: صرفاً شاهین‌طبع گزینه سرمربیگری تیم ملی بسکتبال نیست/ شاید سرمربی تیم ملی یکی از ۴ گزینه خارجی باشد
  • تابش‌نیا: صرفاً شاهین‌طبع گزینه سرمربیگری تیم ملی بسکتبال نیست
  • تابش‌نیا: صرفاً شاهین‌طبع گزینه سرمربیگری تیم ملی بسکتبال نیست/ مربی ایتالیایی در جوانگرایی موفق بوده